Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
xellie

Taxfree?

Rekommendera Poster

Hej på er!

Jag har en fråga ang taxfree. Jag kan inte hitta OK info någonstans känns det som.

Vi flyger Bangkok - Moskva - Stockholm. Får vi då handla taxfree i Bangkok, eller måste vi vänta till Moskva/Stockholm? Vet att vi blev stoppade från att handla när vi skulle mellanlanda i Dubai, men att de sa att det var olika beroende på flygbolag. Någon som har koll? Vi flyger med Aeroflot.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Handla i Bangkok innan ni åker till flygplatsen =)

Det är iofs ett bra alternativ. Men det förutsätter ju att det finns plats i bagaget också. ;)

En flaska mer eller mindre borde ju funka...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippa Bangkok, var på flygplatsen i söndags och tänkte handla taxfree men det var svindyrt. Handlade i stället på Kastrup som var något billigare. Jag skulle satsa på Moskva, men det viktigaste är att påsen förseglas om du ska ta med den vid en mellanlandning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippa Bangkok, var på flygplatsen i söndags och tänkte handla taxfree men det var svindyrt. Handlade i stället på Kastrup som var något billigare. Jag skulle satsa på Moskva, men det viktigaste är att påsen förseglas om du ska ta med den vid en mellanlandning

Tycker dom flesta flygplatserna e dyra...

Bästa e att köpa på typ 7 Eleven eller Big C innan man åker till flygplatsen.

Får de inte plats e de ju bara att ta ut lite kläder å lägga det i handbagaget istället =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp med något som bara finns i Thailand i stället för den vanliga flaskan på Taxfree som troligtvis finns hemma på Bolaget 20 kr dyrare.

Själv köper jag gärna med mig thailändska viner. Finns många bra från t.ex. vingårdarna i Loei, Khao Yai och Hua Hin. Uppskattade presenter till de som gillar vin.

BenMore Whisky har flera bra sorter. Regency och SangSom fixar lite thaistämmning på festen där hemma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har de ju inte så bra sortiment på 7/11 eller ens Big C. Jag köpte senast en l liter Zacapa rom på taxfree i Dubai för ca 350-400kr på bolaget koster den ca 600kr för 70 cl. Det är lite större skillnad är 20kr Tittar man på whiskey och Cognac av lite ädlare sorter på BKK är de också betydligt billigare än på bolaget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har de ju inte så bra sortiment på 7/11 eller ens Big C. Jag köpte senast en l liter Zacapa rom på taxfree i Dubai för ca 350-400kr på bolaget koster den ca 600kr för 70 cl. Det är lite större skillnad är 20kr Tittar man på whiskey och Cognac av lite ädlare sorter på BKK är de också betydligt billigare än på bolaget.

Finns många bra spritbutiker, åtminstone i Pattaya med omnejd.

Jag håller med dig om att man kan hitta guldkorn i Taxfree men tror ändå att de flesta köper med sig en flaska Famouse Grouse, Bacardi, Absolut vodka, Baileys eller liknande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×