Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
xellie

Aldrig mer Aeroflot!

Rekommendera Poster

På plats i Thailand. Resan hit var ingen höjdare. Jag kommer nog aldrig mer att välja aeroflot. (det skulle väl vara om biljetterna såldes för hälften så mycket som konkurrenternas, KANSKE)

Servicen hade vi inte förväntat oss så mycket av, men vad jag mindes från resan Stockholm - Peking för några år sedan så var den i alla fall OK. Det kom de inte ens i närheten av nu.

På resan Stockholm-Moskva skulle det serveras lunch. Mycket riktigt så kom de ut med lunchboxar efter en knapp timme. I denna fanns en juicebox, samt den torraste macka jag någonsin sett. Något som skulle likna ost och skinka gick att finna i halva mackan. Resten var tom. Detta var lunchen.

Vi åt sedan i Moskva, vilket var en himla tur. Maten på flighten Moskva-Bangkok var i princip oätlig. Och då är vi VERKLIGEN inte kräsna av oss, utan brukar se fram emot flygplansmaten. Överkokta nudlar med någon som såg ut och luktade som kattmat i sås serverades. Och till frukost en svampomelett som varken såg ut som eller smakade ägg.

Vi såg i alla fall fram emot ett glas vin till maten. Det visade sig dock vara förgäves även det. Ingen alkohol serverades på sträckan Moskva-Bangkok.

För övrigt bytte Aeroflot gate i Moskva utan att meddela oss. Skärmarna som annonserar avgående flyg var dessutom ur funktion. (Dock inte aeroflots fel, men desto större anledning att meddela ändring av gate). Av en ren slump hamnade vi till slut rätt och meddelade personalen om deras misstag. De lovade att de skulle dubbelkolla så att inte fler personer satt och väntade vid fel gate. Det tog cirka 40 minuter extra innan alla hade kommit på planet. Dock lyfte vi ändå inte. Ingen info alls. I alla fall inte på engelska. Vi frågade en flygvärdinna som meddelade att vi väntade in ett annat försenat plan. Två och en halv timme sena, utan information, och UTAN att några ytterligare passagerare kommit ombord kunde vi äntligen lyfta.

Att varken personalen eller piloten kunde prata förståelig engelska (jag är engelsklärare och brukar därför kunna tyda det mesta sludder, men inte detta) underlättade knappast.

Tre ynka positiva saker kan jag komma på..

1. Fri alkoholfri dryck.

2. Någorlunda moderna plan (Moskva-Bangkok) med OK underhållningssystem.

3. Inget krångel med platsbokningen. (Kan dock göras först vid incheckning 24 h före avgång)

Nummer 1 och 2 får man ändå med de flesta flygbolag idag.

Jag kommer, som ni säkert förstår, aldrig frivilligt att välja Aeroflot igen, och ville dela med mig av min upplevelse så att ni slipper liknande.  Jag till och med bävar för att resa med dem hem till Sverige igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det inte fungerade enligt förväntan. Tycker dock inte det är nåt anmärkningsvärt som skulle få mej att undvika Aeroflot i framtiden.

Vet inte om dom hade en dålig dag angående maten men när jag åkte med dom för några år sen så var iaf maten jättebra. Inte heller då hade dom dock alkohol.

Finns ju även hotell i Thailand som inte serverar alkohol så är man i behov av alkohol gäller det att kolla upp det innan man åker ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför väljer man Aeroflot överhuvudtaget?

För mig har de aldrig varit ett alternativ. Jag syftar inte på att det beror på att de är dåliga utan på att de aldrig varit i närheten av t.ex. Turkish Airlines vad det gäller pris och flygtider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det inte serverades alkohol mellan Moskva och Bangkok kan ju knappast ha kommit som en överraskning om ni kollat vad ni bokat. Framgår tydligt på deras hemsida.

Åkte med Aeroflot till Bangkok i december och hem i januari. Förutom att det inte fanns alkohol mellan Moskva och Bangkok, samt något sämre engelska kanske, så var det helt ok och i samma klass som tex Finnair. Jobbigaste för oss var att en av våra väskor inte kom fram med planet till Bangkok utan kom först 14h senare till hotellet. Dessutom var den trasig men det är jag inte helt säker på att vi kan lasta Aeroflot för då det nog knappast var bästa kvalitén på den väskan.

Håller med om att Turken var bättre, dem åkte vi med förra året men Aeroflot var absolut ingen katastrof utan, som sagt, helt ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför väljer man Aeroflot överhuvudtaget?

För mig har de aldrig varit ett alternativ. Jag syftar inte på att det beror på att de är dåliga utan på att de aldrig varit i närheten av t.ex. Turkish Airlines vad det gäller pris och flygtider.

När jag åkte med Aeroflot betalade jag 3800 sek tur å retur och så lågt pris har jag aldrig fått med Turkush. Dessutom var det billigt att köpa till ett extra baggage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

När jag flög Moskva-Delhi hade ryssarna med sig egen sprit som de drack av helt öppet, personalen brydde sig inte. Flög med ett IL-96, intressant gammalt plan. Saknade allt vad underhållningssystem heter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför väljer man Aeroflot överhuvudtaget?

För mig har de aldrig varit ett alternativ. Jag syftar inte på att det beror på att de är dåliga utan på att de aldrig varit i närheten av t.ex. Turkish Airlines vad det gäller pris och flygtider.

När jag åkte med Aeroflot betalade jag 3800 sek tur å retur och så lågt pris har jag aldrig fått med Turkush. Dessutom var det billigt att köpa till ett extra baggage.

Skulle jag hitta det priset nå'n gång så skulle jag ta det under övervägande om bytestiderna var ok.

4500-5000 sek har jag betalat med turkarna och där ingår allt, inget behövs köpas till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smaken är verkligen som baken, ja!

Att de inte serverade alkohol skulle vi ju såklart ha vetat om vi hade läst på ordentligt innan. Jag menade mest att det var ytterligare ett minus kring den här resan. Vi har inget behov av det egentligen, men det hade ju varit trevligt med något gott i kontrast till maten.

Jag vet inte vad ni är vana med för skit, om ni gillar Aeroflot, eller om vi bara hade riktig jäkla otur, men jag föredrar Emirates (som iofs är rätt högt klassade) framför Aeroflot alla gånger. Den här gången var det i princip slutsålt på alla biljetter till rimliga priser och bytestider. Därav vårt val.

Ville iaf dela med mig av vår åsikt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför väljer man Aeroflot överhuvudtaget?

För mig har de aldrig varit ett alternativ. Jag syftar inte på att det beror på att de är dåliga utan på att de aldrig varit i närheten av t.ex. Turkish Airlines vad det gäller pris och flygtider.

När jag åkte med Aeroflot betalade jag 3800 sek tur å retur och så lågt pris har jag aldrig fått med Turkush. Dessutom var det billigt att köpa till ett extra baggage.

Skulle jag hitta det priset nå'n gång så skulle jag ta det under övervägande om bytestiderna var ok.

4500-5000 sek har jag betalat med turkarna och där ingår allt, inget behövs köpas till.

Vad kostar det att köpa till ett extra bagage med Turkish? Så nab får 2 X 30 kg?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte åkt med Aeroflot sedan 80-talet under Sovjet-tiden och då var det ingen positiv upplevelse men överlägset billigaste sättet att ta sig till Asien. Skulle med största sannolikhet inte välja de idag, då det finns oändlig konkurrens på flygen till Asien idag.

De som jagar de absolut billigaste flyget, bör nog vara bereda på dylika upplevelser. You pay peanuts-you get monkeys

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min syster åkte till Bangkok med Aeroflot för några årsedan, och sa det var den värsta flygresan hon någonsin gjort. Billigt hjälper inte mig då, när hon berättade om den usla maten, ingen engelska, och massor med annat.. Så för mig blir det iaf aldrig en resa med dom ;)

Nä ska jag till Asien blir det Emirates, betalar gärna några extra kronor för att flyga med dom, där jag vet vad jag får för pengarna! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför väljer man Aeroflot överhuvudtaget?

För mig har de aldrig varit ett alternativ. Jag syftar inte på att det beror på att de är dåliga utan på att de aldrig varit i närheten av t.ex. Turkish Airlines vad det gäller pris och flygtider.

Tycker det är tvärtom om Turkish ligger aldrig så bra till varken i tid eller pris som Aeroflot. Men vi kollar ju inte på samma längd på resan och det är möjligt att Turkish har bättre priser på längre resor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför väljer man Aeroflot överhuvudtaget?

För mig har de aldrig varit ett alternativ. Jag syftar inte på att det beror på att de är dåliga utan på att de aldrig varit i närheten av t.ex. Turkish Airlines vad det gäller pris och flygtider.

När jag åkte med Aeroflot betalade jag 3800 sek tur å retur och så lågt pris har jag aldrig fått med Turkush. Dessutom var det billigt att köpa till ett extra baggage.

Skulle jag hitta det priset nå'n gång så skulle jag ta det under övervägande om bytestiderna var ok.

4500-5000 sek har jag betalat med turkarna och där ingår allt, inget behövs köpas till.

Vad kostar det att köpa till ett extra bagage med Turkish? Så nab får 2 X 30 kg?

Vet tyvärr inte, har bara haft 45 kg incheckat som mest, fördelat på 31 + 14 kg. Det kostade ingenting extra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är kul  höra folks skräckhistorier... Kanske vissa överdriver en del men kan dom verkligen ha så ojämn kvallité?

Jag skulle säga att Aeroflot tar än från A till B utan något extra. KLarar man säg utan alkohol så är dom som vilket annat bolag som helst...

När jag åkte med dom så pratade jag aldrig med nån flygvärdinna mer än när jag skulle välja mat och jag kan tyvärr inte av den korta "konversationen" avgöra hur bra personen var på engelska så ja låter det vara osagt.

Maten tycker jag skiljer från gång till gång med att nerresan var riktigt god och hemsidan var mer normalt. Äter oftast inte speciellt mycket på planet och ibland tar jag inte ens emot brickan utan ber bara om nåt att dricka.

Bytestiden i Moskva var typ max 2 timmar båda vägarna och jag hade inte haft nåt emot att ha längre bytestid då det fanns massor av affärer etc. Desssurom hade flygplatsen gratis wifi.

Så samanfattningsvis kan man la säga att sålänge det inte är några problem eller att man behöver ha hjälp med nåt så fattar jag inte varför man ska betala massa tusen extra för att åka med ett på pappret bättre bolag.

Är det dock samma pris eller bara några hundra som skiljer kanske jag väljer ett bolag i Star Alliance stället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är kul  höra folks skräckhistorier... Kanske vissa överdriver en del men kan dom verkligen ha så ojämn kvallité?

Jag skulle säga att Aeroflot tar än från A till B utan något extra. KLarar man säg utan alkohol så är dom som vilket annat bolag som helst...

När jag åkte med dom så pratade jag aldrig med nån flygvärdinna mer än när jag skulle välja mat och jag kan tyvärr inte av den korta "konversationen" avgöra hur bra personen var på engelska så ja låter det vara osagt.

Maten tycker jag skiljer från gång till gång med att nerresan var riktigt god och hemsidan var mer normalt. Äter oftast inte speciellt mycket på planet och ibland tar jag inte ens emot brickan utan ber bara om nåt att dricka.

Bytestiden i Moskva var typ max 2 timmar båda vägarna och jag hade inte haft nåt emot att ha längre bytestid då det fanns massor av affärer etc. Desssurom hade flygplatsen gratis wifi.

Så samanfattningsvis kan man la säga att sålänge det inte är några problem eller att man behöver ha hjälp med nåt så fattar jag inte varför man ska betala massa tusen extra för att åka med ett på pappret bättre bolag.

Är det dock samma pris eller bara några hundra som skiljer kanske jag väljer ett bolag i Star Alliance stället.

Håller med. Aeroflot är basic, men helt okey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är kul  höra folks skräckhistorier... Kanske vissa överdriver en del men kan dom verkligen ha så ojämn kvallité?

Jag skulle säga att Aeroflot tar än från A till B utan något extra. KLarar man säg utan alkohol så är dom som vilket annat bolag som helst...

När jag åkte med dom så pratade jag aldrig med nån flygvärdinna mer än när jag skulle välja mat och jag kan tyvärr inte av den korta "konversationen" avgöra hur bra personen var på engelska så ja låter det vara osagt.

Maten tycker jag skiljer från gång till gång med att nerresan var riktigt god och hemsidan var mer normalt. Äter oftast inte speciellt mycket på planet och ibland tar jag inte ens emot brickan utan ber bara om nåt att dricka.

Bytestiden i Moskva var typ max 2 timmar båda vägarna och jag hade inte haft nåt emot att ha längre bytestid då det fanns massor av affärer etc. Desssurom hade flygplatsen gratis wifi.

Så samanfattningsvis kan man la säga att sålänge det inte är några problem eller att man behöver ha hjälp med nåt så fattar jag inte varför man ska betala massa tusen extra för att åka med ett på pappret bättre bolag.

Är det dock samma pris eller bara några hundra som skiljer kanske jag väljer ett bolag i Star Alliance stället.

Håller med dig Jimmieboy,har rest flera gånger med Aeroflot och känner inte igen klagomålen.Helt ok faktiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×