Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mattyyboi

Qatar - Specialönskemål

Recommended Posts

Hej!

Vi inom kort med Qatar ner till BKK och jag var inne på deras hemsida och såg att man kunde välja var man skulle sitta och speciella önskemål vid kost m.m

Men längst ner står det att det kan tillkomma extra avgifter som ska betalas på plats.

Vet någon om det kostar att i förväg välja plats och kost om man reser med Qatar???

Att välja plats kostar väl inget heller om man inte åker med "lågprisflyg", typ Norwegian.

Har aldrig beställt specialmat men har oerhört svårt att tänka mig att det kostar extra.

Både när vi flög med KLM förra året och när vi nu åker med BA om ett par veckor så kostade/kostar det att seata sig själv.

Med BA mellan ca 350-470:- per plats och väg.

Både när vi flög med KLM förra året och när vi nu åker med BA om ett par veckor så kostade/kostar det att seata sig själv.

Bokat via internetresebyrå då?

Flugit med Qatar 3 ggr. Aldrig betalt för platsbokning, bokat via deras hemsida, som HannaW hänvisade till.

Har även beställt specialmat varje tur, laktos/nötfri, aldrig betalt något extra för det heller.

Åker med KLM nu till sommaren bokat via nätresebyrå.

Bara att logga in på KLM´s hemsida och seata sig. Enkelt och gratis!

Oftast går det att via flygbolagens sidor eller ibland via checkmytrip, tripcase eller var du nu hittar din bokning att fixa det den vägen!

Att gå via nätresebyrån är ju absolut sista utvägen...

Nej är bokat direkt på BA:s hemsida och så var även biljetterna med KLM förra året, så skumt att det verkar gratis nu  ???

Nu bokade vi iofs deras (KLM:s) Premium economy, men vill ändå erinra mig att det kostade en slant bara man valde ett säte vilket som.

Men det kan ju vara så att jag har fel eller att det helt enkelt var nått handhavande fel från vår sida  :-\

Men som sagt loggar vi in på "Manage my booking" inne på BA:s sida

så kommer de kostnaderna upp som jag skrev tidigare.

kan inte se hur man skall kunna komma ifrån dom om man inte har nån form av status, då kan det ju vara annorlunda.

Har två förestående resor. Den ena med Qatar och den andra med Finnair.

Med Qatar är det gratis seating men med Finnarna kostar det att boka plats...

Som nämns ovan går det hur bra som helst att boka seating och specialmat på Qatars hemsida. Detta syns sedan på Check my trip :)

Med Finnarna finns det inte ens registrerat på Check my trip utan de verkar använda sig av något annat system (liknande, men i mina ögon inte lika bra...)

Så här i efterhand hade jag nog gärna bokat Qatar till bägge resorna...