Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tima

solskydd

Rekommendera Poster

Hejsan!

Behöver tips på solskyddskräm som är ca 30(faktor) som inte ger bubblor på huden, hört att det ska vara krämer utan för mycket vatten och vax i kombination. Vad använder ni som fungerar i den thailändska solen?

Åker till phuket i sommar, solen är väl lika stark då som på vintern? :l_sunny:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag utesluter Niveas produkter... Såg inte klok ut förra året.

Så de lilla lärde jag mig då  ;)

Ska testa en annan denna resan ( glömt namnet såklart) men Eucerin 30 för ansiktet har jag införskaffat.

Om du får nån bra kräm som funkar bra så får du gärna hojta  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker denna funkar bra hete förrut Proderm men nu evy, http://www.evytechnology.com/sv

Jag har använt många olika sorter när vi varit iväg men förra året var första

gången för denna och slapp då alla nässelutslag och även "bubblor på huden"

Så är supernöjd.

Brukar söka runt lite på nätet  var den är billigast när jag ska köpa.

Nu senast tror jag det var från vattenbutiken.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eucerin SPF 50 Spray. Superbra! Användes av hela familjen när vi var i Phuket och det var ingen som brände sig och vi behövde inte smörja så många gånger per dag heller. Två av oss är riktigt känsliga (inklusive mig själv) och får lätt blåsor, utslag soleksem mm. Sprayen finns med lägre SPF också om man inte är lika solkänslig som jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar bara smörja näsa och öron.

Jag brukar hålla mig i skuggan så mkt som möjligt första veckan och endast vara i solen ca 10-15 min åt gången. Andra veckan blir det mer sol.

Tycker egentligen inte om att ligga i solen och steka flera timmar, tycker det är skönt att bara koppla av under ett parasoll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar bara smörja näsa och öron.

Jag brukar hålla mig i skuggan så mkt som möjligt första veckan och endast vara i solen ca 10-15 min åt gången. Andra veckan blir det mer sol.

Tycker egentligen inte om att ligga i solen och steka flera timmar, tycker det är skönt att bara koppla av under ett parasoll.

Tycker likadant. Ligger alltid i skyggan förutom den bästa tiden på stranden, mellan 16-18. Omöjligt att njuta av att ligga i gassande sol.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Numera använder jag inte solskydd. Är ganska ofta på stranden men håller mig i skuggan under träden för det mesta. När jag snorklar brukar det bli ett lager på ryggen.

De gånger jag brukar bränna mig lite är när jag åker längre sträckor på motorcykeln och bara har T-shirt och shorts.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×