Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
MrTomTom

Agoda har återgått till "ful/lockpriser"

Rekommendera Poster

Efter nått år med normala utgångspriser så verkar det som Agoda återigen återgått till visa priser utan skatter mm  :nau

Förvisso håller dom i princip samma priser som andra

men tror rätt många newbies går på dessa priser utan att tänka på att det tillkommer ca 20%

plus att deras överstrykna priser är rena fantasipriser som absolut inte existerar hos hotellen

Så är det fler som uppmärksammat det, tror det började vid årskiftet eller strax innan

Har bokat under 2014 och då har det varit allt inkluderat,men såg det för någon vecka sedan när jag behövde komplettera ett boende

Vad säger Thaipanelen om detta ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bokar alltid med Booking,funkar klockrent och inget dolt.Oftast ingen betalning i förskott utan man betalar direkt till hotellet.Har bokat med dom i flera år nu och är väldigt nöjd. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bokar alltid med Booking,funkar klockrent och inget dolt.Oftast ingen betalning i förskott utan man betalar direkt till hotellet.Har bokat med dom i flera år nu och är väldigt nöjd. :D

Jo jag har använt dom åxå, bra om man är osäker och behöver avboka,inga kostnader oftast, men haft 2-3 strul med vissa bokningar med dom då dom inte dragit pengar vid promotions, som senast vi bokade SAS Radisson i Cebu city dom drog aldrig pengarna som dom sa dom skulle, vilket blev några hundra kronor dyrare pga svenska kronans fall, sedan var det en annan bokning där ägaren mailade mig och sa han ville ha mer betalt än vad booking.com hade på sin sida, så dom har jag i princip slutat använda,

Nog om det

AGODA är väl egentligen inte mycket bättre men man får points på bokade hotell

och tjänat in $150 på våra bokningar via dom på denna senaste resan

Men som jag skrev,,,

Gilar verkligen inte deras "dolda" avgifter som återkommit, tyvärr

men men Funderade bara högt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går man in på agoda direkt så får du alltid inklusive Skatter. Däremot om du använder vissa portaler, så kan du få priser utan skatt. Det är dock inte exklusivt för Agoda utan gäller alla siter. Exempel på en sån portal är Tripadvisor. Det framkommer dock tydligt att all priser är utan skatt.

När det gäller Asien så använder jag i stort sett bara Agoda och kommer fortsätta med framöver. Det är deras hemmamarknad och sällan de blir tagna på pris. I Europa och USA finns det dock betydligt bättre alternativ :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag bokat via bokningssajt så har det nästan alltid varit Agoda. Det fungerar hur bra som helst och jag har aldrig upplevt något negativt med dem eller med någon annan heller för den delen.

Det är alltid summan på sista raden som räknas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går man in på agoda direkt så får du alltid inklusive Skatter. Däremot om du använder vissa portaler, så kan du få priser utan skatt. Det är dock inte exklusivt för Agoda utan gäller alla siter. Exempel på en sån portal är Tripadvisor. Det framkommer dock tydligt att all priser är utan skatt.

När det gäller Asien så använder jag i stort sett bara Agoda och kommer fortsätta med framöver. Det är deras hemmamarknad och sällan de blir tagna på pris. I Europa och USA finns det dock betydligt bättre alternativ :)

Jaså ? I Agoda app visas priser utan skatt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går man in på agoda direkt så får du alltid inklusive Skatter. Däremot om du använder vissa portaler, så kan du få priser utan skatt. Det är dock inte exklusivt för Agoda utan gäller alla siter. Exempel på en sån portal är Tripadvisor. Det framkommer dock tydligt att all priser är utan skatt.

När det gäller Asien så använder jag i stort sett bara Agoda och kommer fortsätta med framöver. Det är deras hemmamarknad och sällan de blir tagna på pris. I Europa och USA finns det dock betydligt bättre alternativ :)

Jaså ? I Agoda app visas priser utan skatt

Jag skrev inget om Appen, men den har alltid visat utan skatt, om jag inte minns fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går man in på agoda direkt så får du alltid inklusive Skatter. Däremot om du använder vissa portaler, så kan du få priser utan skatt. Det är dock inte exklusivt för Agoda utan gäller alla siter. Exempel på en sån portal är Tripadvisor. Det framkommer dock tydligt att all priser är utan skatt.

När det gäller Asien så använder jag i stort sett bara Agoda och kommer fortsätta med framöver. Det är deras hemmamarknad och sällan de blir tagna på pris. I Europa och USA finns det dock betydligt bättre alternativ :)

Jaså ? I Agoda app visas priser utan skatt

Jag skrev inget om Appen, men den har alltid visat utan skatt, om jag inte minns fel.

Appen har mig veterligen aldrig visat inkl skatt,vilket åxå är jävligt fult,,,

kollar nu och ser att vissa hotell har inkl skatter, och vissa har det inte

märkligt enligt mig  :cr

men vad vet jag, vet bara att Agoda har försökt visa fel priser och dölja förut,och dom har fått klagomål för det,nu verkar dom som dom återgått till lite fulspel,

post-94149-14768714188601_thumb.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går man in på agoda direkt så får du alltid inklusive Skatter. Däremot om du använder vissa portaler, så kan du få priser utan skatt. Det är dock inte exklusivt för Agoda utan gäller alla siter. Exempel på en sån portal är Tripadvisor. Det framkommer dock tydligt att all priser är utan skatt.

När det gäller Asien så använder jag i stort sett bara Agoda och kommer fortsätta med framöver. Det är deras hemmamarknad och sällan de blir tagna på pris. I Europa och USA finns det dock betydligt bättre alternativ :)

Jaså ? I Agoda app visas priser utan skatt

Jag skrev inget om Appen, men den har alltid visat utan skatt, om jag inte minns fel.

Appen har mig veterligen aldrig visat inkl skatt,vilket åxå är jävligt fult,,,

kollar nu och ser att vissa hotell har inkl skatter, och vissa har det inte

märkligt enligt mig  :cr

men vad vet jag, vet bara att Agoda har försökt visa fel priser och dölja förut,och dom har fått klagomål för det,nu verkar dom som dom återgått till lite fulspel,

Om du ska ha en site som följer Svenska regler så får du gå på .SE siten. I USA opererar alla utan skatt. Det gör man även på prislapparna när du handlar i affären.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bokat flera hotell med Agoda under detta år. På alla priser så var det priser inklusive alla avgifter.

Jag tycker inte att Agoda försöker luras, det framgår ju tydligt i de fall som skatter och avgifter INTE ingår. Däremot krävs det ju lite konsumentansvar då, dvs att läsa vad som står innan man bokar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bokat flera hotell med Agoda under detta år. På alla priser så var det priser inklusive alla avgifter.

Jag tycker inte att Agoda försöker luras, det framgår ju tydligt i de fall som skatter och avgifter INTE ingår. Däremot krävs det ju lite konsumentansvar då, dvs att läsa vad som står innan man bokar.

Nu är ju inte detta år speciellt gammalt,jag bokade ca 25 hotell förra året med Agoda då ingick allt, men nu gör det det inte på vissa hotell uppenbarligen.

Jag säger inte att dom försöker luras ,jag säger bara att dom kör ett fulspel gentemot Booking.com som visar rätt pris direkt när du bokar ditt rum innan du behöver lusläsa allt,

Detta har varit uppe på tapeten förr och många har klagat,jag vet för jag har läst runt på diverse forum även utländska

Jag gjorde själv misstaget att boka via appen 1 gång då ingick INTE skatt vilket jag tyvärr inte uppmärksammade förrens efteråt

ja jag vet my bad

men hur många fler gör det misstaget tror du pga att Agoda kör detta fulspel!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bokat flera hotell med Agoda under detta år. På alla priser så var det priser inklusive alla avgifter.

Jag tycker inte att Agoda försöker luras, det framgår ju tydligt i de fall som skatter och avgifter INTE ingår. Däremot krävs det ju lite konsumentansvar då, dvs att läsa vad som står innan man bokar.

Nu är ju inte detta år speciellt gammalt,jag bokade ca 25 hotell förra året med Agoda då ingick allt, men nu gör det det inte på vissa hotell uppenbarligen.

Jag säger inte att dom försöker luras ,jag säger bara att dom kör ett fulspel gentemot Booking.com som visar rätt pris direkt när du bokar ditt rum innan du behöver lusläsa allt,

Detta har varit uppe på tapeten förr och många har klagat,jag vet för jag har läst runt på diverse forum även utländska

Jag gjorde själv misstaget att boka via appen 1 gång då ingick INTE skatt vilket jag tyvärr inte uppmärksammade förrens efteråt

ja jag vet my bad

men hur många fler gör det misstaget tror du pga att Agoda kör detta fulspel!?

Jag tycker inte det är fulspel när det framgår vad som ingår och inte. Att inte läsa villkor när man bokar är ju mest dumt, oavsett vad man bokar för något.

Sen lockpriser är ju inte direkt något nytt, många som har sånt, sen att det tillkommer tillägg när man väl går vidare med sin bokningen kan kanske vara lite irriterande men jag tycker inte att det är fulspel.

Jag tycker som sagt att Agoda fungerar utmärkt. Jag har använt dem både förra året och i år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SUCK, verkar mest vara newbies som inte fattar vad jag menar

ALLA läser inte det finstilta gör Du det i alla  FULLA fall Maria???

Hur svårt kan det vara att visa priset utan krusiduller,som jag menar i mitt inlägg

Som booking.com gör?

Menar du man ska behöva kika igenom allt för att få en total överblick?

Jag har över 60 bokningar förra året ,utan några problem med att läsa det finstilta

men nu vid jul nyår ändrade AGODA uppenbarligen sina villkor till "det finstilta" igen ,i vissa fall ,inte alla, LÄS OCH LÄS IGEN Så kanske till och med du fattar

End of....................

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SUCK, verkar mest vara newbies som inte fattar vad jag menar

ALLA läser inte det finstilta gör Du det i alla  FULLA fall Maria???

Hur svårt kan det vara att visa priset utan krusiduller,som jag menar i mitt inlägg

Som booking.com gör?

Menar du man ska behöva kika igenom allt för att få en total överblick?

Jag har över 60 bokningar förra året ,utan några problem med att läsa det finstilta

men nu vid jul nyår ändrade AGODA uppenbarligen sina villkor till "det finstilta" igen ,i vissa fall ,inte alla, LÄS OCH LÄS IGEN Så kanske till och med du fattar

End of....................

Jag fattar precis vad du menar, det är bara det att jag inte håller med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×