Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
*Martina*

Bilbarnstol?

Rekommendera Poster

Beror lite på vart ni ska, men det finns en del taxifirmor som har bilbarnstolar. Gäller primärt runt de stora turiststråken (Phuket, Khao Lak, Koh Chang, Ao Nang är de jag vet)

Var dock lite obs hur de är fastsatta, då chaffören sällan har bra koll.

Nackdelen med att ta med egen stol är att det kräver att den går att fästa. Iso-fix kan man glömma helt, för det existerar inte. I vanliga taxibilar är det också relativt ovanligt att det finns bälten som våra stolar går att fästa i.

Vi har när vi åkt försökt boka flygplatstransport med barnstol. Utöver det har vi för det mesta åkt buss/båt och korta lokala taxiresor med jr i knät. Nu är han över 4 så numer går det också att ta honom på motorcykel på olika småöar (Koh Kood, koh tao och Koh Phagnan). Det rekommenderar jag dock inte till personer som inte är väldigt vana.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har jag svårt att tro att det finns. Vi åker i feb med en då 5-månaders, och tar med egen bilbarnstol.

Vad tar ni med för stol? Går det ens fästa bakåtvända stolar i deras bilar?

Hm, varför skulle inte det gå? Vi har en Graco som man drar bältet runt. Min fru har en Toyota Vios där och den bör vara utformad lika som andra personbilar här i Sverige. Sätter den i baksätet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LantaMas,

Har inte Lanta Diver bilbarnstolar?

Jo det är möjligt, men jag har aldrig varit i kontakt med dem. Det är bara något jag läst här på forumet. Vi behöver dock stolen innan vi kommer till Lanta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har jag svårt att tro att det finns. Vi åker i feb med en då 5-månaders, och tar med egen bilbarnstol.

Vad tar ni med för stol? Går det ens fästa bakåtvända stolar i deras bilar?

Hm, varför skulle inte det gå? Vi har en Graco som man drar bältet runt. Min fru har en Toyota Vios där och den bör vara utformad lika som andra personbilar här i Sverige. Sätter den i baksätet.

Det var ehawk som sker det ovan.. Jag vet inte vad skillnaden skulle va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×