carola_57730 0 Report post Posted March 23, 2015 Vi har bokat Finnair från Göteborg till Bangkok: 4:e januari till 29:e februari. Priset blev 5601:- per biljett. Bokade ni den nu. Vi ska själva åka i slutet av mars nästa år och vill mer än gärna hitta bra priser med inte alltför lång väntan mellan byten Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted March 23, 2015 Marie ser ut som ett kanon pris !!!Hur gör ni med visum då det är mer än 30 dagar?Nån smart lösning? Share this post Link to post Share on other sites
ag 0 Report post Posted March 23, 2015 Bokat med Emirates 13 dec-9 jan 24900:- 4 vuxna. Share this post Link to post Share on other sites
linnp73 0 Report post Posted March 23, 2015 Vi har bokat Finnair från Göteborg till Bangkok: 4:e januari till 29:e februari. Priset blev 5601:- per biljett. Går det ens att boka hemresa den 29 februari redan? Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted March 23, 2015 CPH-Bangkok April 2015: 6800 kr med Thai. Dock var biljetten till Samui och hamnar på 8400 totalt. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted March 23, 2015 Oj, vad många frågor det blev. Vi bokade resan för 3 veckor sedan. Det var första dagen som det fanns priser med hemresa den 29:e februari. Hittade den på Momondo och bokade med Travelstart. Vi kommer att söka ett 2 månaders visum på konsulatet i Göteborg för att kunna stanna 60 dagar. Jag är riktigt nöjd med priset. Tror faktiskt att det är det billigaste vi fått nånsin under våra snart 20 års resor. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted March 24, 2015 4800 med Turkish Airlines... 20 april - 20 maj Share this post Link to post Share on other sites
Sarakh 0 Report post Posted March 29, 2015 Har aldrigt åkt till thailand men sk nu åka alla fem. Åker ut i början på jan och hem i början av mars. Hittat för 5800 kr med finnair. Thai har inte släppt än men verkar ligga på 7400 kr. Ska man ha is i magen eller ta finnair? Gäller Köpenhamn till Bangkok. Share this post Link to post Share on other sites
Killroy 0 Report post Posted March 29, 2015 Is i magen. Finns väl billigare ? Åkte med Finnair i år och det var sämsta bolaget hitills. Qatar, Turkish, Emirates, Ethiad är mycket bättre. T.o.m Lufthansa, Swiss och SaS är bättre än finnarna. Det "enda" som är bra med Finnair är vissa flygtider, ingenting annat. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted March 29, 2015 Is i magen. Finns väl billigare ? Åkte med Finnair i år och det var sämsta bolaget hitills. Qatar, Turkish, Emirates, Ethiad är mycket bättre. T.o.m Lufthansa, Swiss och SaS är bättre än finnarna. Det "enda" som är bra med Finnair är vissa flygtider, ingenting annat. Jag håller med dig helt och hållet trots att vi nu bokat Finnair igen. Åker man som vi gör från Göteborg så är det ändå ett bra alternativ, prismässigt och flygtiden. Om man ska resa från Köpenhamn så finns det nog fler bolag att välja mellan så då hade jag nog väntat lite med att boka. Share this post Link to post Share on other sites
Sarakh 0 Report post Posted March 30, 2015 Vad är felet med finnair? Funkar det med mellanlandning på 40 min? Share this post Link to post Share on other sites
ansjo69 0 Report post Posted March 31, 2015 Ofta inte de trevligaste flygvärdinnorna, usel mat i miniportioner osv. Flygtiden är det som gör att jag skulle tänka mig boka dem igen, men betalar lätt extra för att åka med tex Turkish som även har bättre bagageregler. 40 minuter funkar men är stressigt, om det inte är på hemvägen. Lite försening då så är det kört... Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted March 31, 2015 Vi har inga problem med Finnair. Vi får med oss allt bagage vi behöver, mat, vin, frukost, x antal filmer att se och varsin stol, allt vi behöver. De har ofta korta flygtider till bra pris. Skulle inte tveka att boka med dem igen. Pris och restid avgör. Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted March 31, 2015 Vi har inga problem med Finnair. Vi får med oss allt bagage vi behöver, mat, vin, frukost, x antal filmer att se och varsin stol, allt vi behöver. De har ofta korta flygtider till bra pris. Skulle inte tveka att boka med dem igen. Pris och restid avgör. Stort +1 på den. Finnair hör till de bästa vi åkt med, speciellt när vi rest med barn. Sista resan var kanon , med trevlig personal och korta restider. Deras filmutbud är stort och har flera nyare filmer och många spel som kidsen gillar. Nu har ju jag ben som en dvärgtax så jag kan ska inte uttala mig om benutrymmet men maken säger att det är ok. För nått år sedan bokade vi Thai air och fick åka en rostig kärra med VHS på storbildsskärm som inte funkadel, så allt är inte guld som glimmar....hade faktiskt heldre och åkt med Finnair Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted March 31, 2015 Vi har inga problem med Finnair. Vi får med oss allt bagage vi behöver, mat, vin, frukost, x antal filmer att se och varsin stol, allt vi behöver. De har ofta korta flygtider till bra pris. Skulle inte tveka att boka med dem igen. Pris och restid avgör. Stort +1 på den. Finnair hör till de bästa vi åkt med, speciellt när vi rest med barn. Sista resan var kanon , med trevlig personal och korta restider. Deras filmutbud är stort och har flera nyare filmer och många spel som kidsen gillar. Nu har ju jag ben som en dvärgtax så jag kan ska inte uttala mig om benutrymmet men maken säger att det är ok. För nått år sedan bokade vi Thai air och fick åka en rostig kärra med VHS på storbildsskärm som inte funkadel, så allt är inte guld som glimmar....hade faktiskt heldre och åkt med Finnair Thai har uppgraderat flottan till nya 777:or. Men efter att ha åkt Qatars Dreamliner är jag såld på den modellen. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted April 1, 2015 Ofta inte de trevligaste flygvärdinnorna, usel mat i miniportioner osv. Flygtiden är det som gör att jag skulle tänka mig boka dem igen, men betalar lätt extra för att åka med tex Turkish som även har bättre bagageregler. 40 minuter funkar men är stressigt, om det inte är på hemvägen. Lite försening då så är det kört... Håller med om det mesta men bokar dem ändå p.g.a. flygtider och dåligt med billiga alternativ från Göteborg. På de 2 senaste resorna har vi missat anslutningen till Gbg på hemvägen så denna gången har vi bokat med en längre transfertid så vet man redan innan att man får vänta på Vaanta. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 1, 2015 Thai har uppgraderat flottan till nya 777:or. Men efter att ha åkt Qatars Dreamliner är jag såld på den modellen. Dreamlinern är ett fantastiskt flygplan! Åkte med Qatar förra säsongen. Så egentligen handlar det bara om Qatar eller Norwegian om man vill åka Dreamlinern Priset oräknat då... Share this post Link to post Share on other sites
Roxy 0 Report post Posted April 3, 2015 4 800 med Turkish Airlines.....13 jan - 10 feb 2016 från Köpenhamn Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted April 3, 2015 Thai har uppgraderat flottan till nya 777:or. Men efter att ha åkt Qatars Dreamliner är jag såld på den modellen. Dreamlinern är ett fantastiskt flygplan! Åkte med Qatar förra säsongen. Så egentligen handlar det bara om Qatar eller Norwegian om man vill åka Dreamlinern Priset oräknat då... Ser du Qatar på erbjudande i business, tveka inte! Överjordiskt bra! Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 3, 2015 Thai har uppgraderat flottan till nya 777:or. Men efter att ha åkt Qatars Dreamliner är jag såld på den modellen. Dreamlinern är ett fantastiskt flygplan! Åkte med Qatar förra säsongen. Så egentligen handlar det bara om Qatar eller Norwegian om man vill åka Dreamlinern Priset oräknat då... Ser du Qatar på erbjudande i business, tveka inte! Överjordiskt bra! Jag lyckas aldrig hitta erbjudanden tyvärr. Är borta för länge. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted April 4, 2015 4 800 med Turkish Airlines.....13 jan - 10 feb 2016 från Köpenhamn Riktigt bra för att vara i januari =) Share this post Link to post Share on other sites
impalass 0 Report post Posted April 4, 2015 5120.- window seat med finnair 15-5 hem 16-6 Share this post Link to post Share on other sites
HannaW 2 Report post Posted April 4, 2015 5800:- Qatar 11/12 -15 07/01 -16 Share this post Link to post Share on other sites
EPT 0 Report post Posted April 20, 2015 5435:-/skalle med Norwegian och deras nice and tasty-paket. 14/11 - 27/11 (15 h 45 ner, byte i Oslo - direktflyg hem). Share this post Link to post Share on other sites
Mr. Ironman 0 Report post Posted April 20, 2015 Nu har jag inte bokat men kollade för skoj skull lite. Arn-bkk 30/5-22/6 3852:- med Turkish. Det är billigt... Share this post Link to post Share on other sites