Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnsoErlandsson

Hur mycket betalade du för din t o r Bangkok?

Rekommendera Poster

Jag bokar i sista hand de bolag som ofta/oftare har problem med strejker.

Vilka är det då? Jag har ingen koll alls faktiskt.

Just nu är det nog inte så roligt att sitta med en Thai Air-biljett heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bokar i sista hand de bolag som ofta/oftare har problem med strejker.

Vilka är det då? Jag har ingen koll alls faktiskt.

Just nu är det nog inte så roligt att sitta med en Thai Air-biljett heller.

Utan att ha fakta känns det spontant som att Finnair, Air France och Lufthansa strejkar mest. Minst strejkrisk på mellanöstern-bolagen. Men det finns nog siffror på detta om man söker  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smidigt att ta tåget till Kastrup. Stannar under flygplatsen.

Vi bokade i slutet av november för resa i mars. Köpenhamn- Phuket.

5 200 med Qatar. Ett par timmars väntetid i Doha båda håll.

Glömde att tråden handlar om resa till Bangkok... :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är ett sällskap på sex personer som ska åka till Krabi i mars 2016. Tycker det är jättesvårt när man ska boka, när biljetter släppts eller invänta någon kampanj? Vi vill åka smidigt och om det måste ske byte så vill vi ha korta stopp så vi är medvetna om att man kanske får vara beredd att betala en del...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När ni skriver hur mycket ni betalat för biljetten vore det jättebra om ni också skrev hur länge biljetten räcker och om den är ombokningsbar med eller utan avgift samt om det ingår någon inrikes i Sverige eller i Thailand. Jag antar att dom flesta är på max 30 dagar och ej ombokningsbara. Det vore intressant att veta om nån har fått ett pris på längre tid t ex 3, 6 eller 12 månader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Qatar ut från CPH 14/12 hem från BKK 8/1 = 5454 DKK

Restid ut 14.45 timmar, hem 16.15 tim.

Måste vara bra pris eller?

Hur långt innan bokade du det?

Avser det nyår som varit eller nästa nyår?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När ni skriver hur mycket ni betalat för biljetten vore det jättebra om ni också skrev hur länge biljetten räcker och om den är ombokningsbar med eller utan avgift samt om det ingår någon inrikes i Sverige eller i Thailand. Jag antar att dom flesta är på max 30 dagar och ej ombokningsbara. Det vore intressant att veta om nån har fått ett pris på längre tid t ex 3, 6 eller 12 månader.

Jag har köpt 1-årsbiljett med Turkish -11, Qatar -12, Turkish -13 och priset har legat mellan 4700 och 5000 kr. Jag har bokat om hemresan de gångerna till en kostnad av 50€ med Turkarna och 100€ med Qatar.

När jag åkte ner i augusti så låg priset med Turkish på 4400 kr för 1-årsbiljetten ca. 2 v före avresan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När ni skriver hur mycket ni betalat för biljetten vore det jättebra om ni också skrev hur länge biljetten räcker och om den är ombokningsbar med eller utan avgift samt om det ingår någon inrikes i Sverige eller i Thailand. Jag antar att dom flesta är på max 30 dagar och ej ombokningsbara. Det vore intressant att veta om nån har fått ett pris på längre tid t ex 3, 6 eller 12 månader.

Jag har köpt 1-årsbiljett med Turkish -11, Qatar -12, Turkish -13 och priset har legat mellan 4700 och 5000 kr. Jag har bokat om hemresan de gångerna till en kostnad av 50€ med Turkarna och 100€ med Qatar.

När jag åkte ner i augusti så låg priset med Turkish på 4400 kr för 1-årsbiljetten ca. 2 v före avresan.

Det var bra priser! Hur bokade du? Via flygbolagen, nätresebyrå eller vanlig resebyrå? Jag har provat nätet och flygbolagen men det är svårt att få in anslutningsflyget i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ofta bra priser :) Nu blir det med Turkish Airlines , åker den 7 feb från Göteborg till Bkk och kommer hem 9 mars

pris 4494:- ink. hotel i Istanbul på hemvägen

På ditvägen är det kort mellanlandning i Istanbul, på hemvägen sover jag över i Isatanbul, hotel. transfer och frukost ingår i biljetten

Beställde 2014-11-27

Får ha 30 kg bagage och ordentligt med handbagage

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ofta bra priser :) Nu blir det med Turkish Airlines , åker den 7 feb från Göteborg till Bkk och kommer hem 9 mars

pris 4494:- ink. hotel i Istanbul på hemvägen

På ditvägen är det kort mellanlandning i Istanbul, på hemvägen sover jag över i Isatanbul, hotel. transfer och frukost ingår i biljetten

Beställde 2014-11-27

Får ha 30 kg bagage och ordentligt med handbagage

Beställde du via Turkish egna sida för att få hotellet eller hur fixade du det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ofta bra priser :) Nu blir det med Turkish Airlines , åker den 7 feb från Göteborg till Bkk och kommer hem 9 mars

pris 4494:- ink. hotel i Istanbul på hemvägen

På ditvägen är det kort mellanlandning i Istanbul, på hemvägen sover jag över i Isatanbul, hotel. transfer och frukost ingår i biljetten

Beställde 2014-11-27

Får ha 30 kg bagage och ordentligt med handbagage

Beställde du via Turkish egna sida för att få hotellet eller hur fixade du det?

Jag läste om en förmånen någonstans på nätet, det finns även på turkarnas hemsida, men man får leta. Ja, jag beställde resan på deras hemsida.

Man skall ha ett antal timmar mellan flygen för att få hotellet, man fixar det på plats i informationsdisken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ofta bra priser :) Nu blir det med Turkish Airlines , åker den 7 feb från Göteborg till Bkk och kommer hem 9 mars

pris 4494:- ink. hotel i Istanbul på hemvägen

På ditvägen är det kort mellanlandning i Istanbul, på hemvägen sover jag över i Isatanbul, hotel. transfer och frukost ingår i biljetten

Beställde 2014-11-27

Får ha 30 kg bagage och ordentligt med handbagage

Beställde du via Turkish egna sida för att få hotellet eller hur fixade du det?

Jag läste om en förmånen någonstans på nätet, det finns även på turkarnas hemsida, men man får leta. Ja, jag beställde resan på deras hemsida.

Man skall ha ett antal timmar mellan flygen för att få hotellet, man fixar det på plats i informationsdisken.

Ok, det låter ju bra.

Är det nån som har den länken?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ofta bra priser :) Nu blir det med Turkish Airlines , åker den 7 feb från Göteborg till Bkk och kommer hem 9 mars

pris 4494:- ink. hotel i Istanbul på hemvägen

På ditvägen är det kort mellanlandning i Istanbul, på hemvägen sover jag över i Isatanbul, hotel. transfer och frukost ingår i biljetten

Beställde 2014-11-27

Får ha 30 kg bagage och ordentligt med handbagage

Beställde du via Turkish egna sida för att få hotellet eller hur fixade du det?

Jag läste om en förmånen någonstans på nätet, det finns även på turkarnas hemsida, men man får leta. Ja, jag beställde resan på deras hemsida.

Man skall ha ett antal timmar mellan flygen för att få hotellet, man fixar det på plats i informationsdisken.

Ok, det låter ju bra.

Är det nån som har den länken?

http://weekendblitz.com/secret-travel-trick-free-hotel-layover-istanbul-turkish-airlines/

där läste jag om det först och hittade sedan på turkarnas hemsida efter lite letande, skall kolla igen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står under Special Service Requests:

http://www.turkishairlines.com/en-int/travel-information/frequently-asked-questions/travel-information/special-service-requests

reser man ekonomi måste det vara minst 10 timmar mellan flygen.

Special Service Requests

1. Do You Provide Accommodation Services at Transit Locations to Passengers Who Have Connecting Flights?

A complimentary hotel accommodation (maximum 2 nights) will be provided to our valuable passengers when there are more than 10 hours (for economy cabin passengers) and 7 or more hours (for business cabin passengers) waiting during their international connecting flights due to Turkish Airlines’ schedule structure. This service is not applicable when there is a shorter connection available within the time frame mentioned above. The first and the connecting flights must be with Turkish Airlines. All passengers must hold a confirmed reservation for the first and the connecting flights. Complimentary accommodation will be arranged with Turkish Airlines’ corporate partners and will be provided through the “Hotel Desk†located after the customs’ check point at the arrival. Passengers must check for any visa requirements when entering Turkey. In the event where a visa is not granted, Turkish Airlines assumes no responsibility for providing complimentary hotel accommodation. For further information, please call +90 212 4440849.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den 23/1 2015 direkt med Qatar

Jag hittade ;) Tyvärr så är det trista transfertider de datum vi helst vill och även betydligt dyrare... vi drömmer vidare :) Har inte bestämt om vi ska till Thailand än, även om risken är överhängande ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×