Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
CheapCharlie

Simkort måste registreras innan 31 Juli

Rekommendera Poster

Om du sätter in pengar så att kortet förlängs till nästa säsong, då har du kvar ditt nummer och simkort till nästa resa. Man kan t ex sätta in 20 bht x antal gånger. Ger en månad för varje gång. Beror på hur länge man vill förlänga det. Om du går till operatörens kontor så fixar dom det lätt. Går att fixa själv också.

Är nog lite olika från operatör till operatör och vilket simkort man väljer att köpa...

Det jag brukar köpa kanske jag laddar på upp till 1000 baht men det förlängs ända bara med nån månad...

Så jag köper nytt kort varje gång jag kommer..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du sätter in pengar så att kortet förlängs till nästa säsong, då har du kvar ditt nummer och simkort till nästa resa. Man kan t ex sätta in 20 bht x antal gånger. Ger en månad för varje gång. Beror på hur länge man vill förlänga det. Om du går till operatörens kontor så fixar dom det lätt. Går att fixa själv också.

Är nog lite olika från operatör till operatör och vilket simkort man väljer att köpa...

Det jag brukar köpa kanske jag laddar på upp till 1000 baht men det förlängs ända bara med nån månad...

Så jag köper nytt kort varje gång jag kommer..

Dtac office fixade det till mej. Dom skickade 20 bht ggr 6 och sen hade jag ett halvår till. Nu laddar jag en gång i månaden för surf med 400 bht och mitt kort är giltigt till nov -16. Sen la dom in en automatisk förnyelse t o m maj när jag åker hem. För varje månad utökas giltighetstiden med en månad. Jag behöver bara se till att ha minst 400 bht på kortet den sista i månaden så går det automatisk in till 4,5 GB surf. Behåller numret och kan kolla saldot på deras hemsida. Fungerar toppen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt enkelt att förlänga tiden på kortet, använd USSD-kod.

Själv har jag DTAC och vill jag förlänga med t.ex. 180 dagar knappar jag in:  *113*180*9# och trycker på luren. Kostade 12 thb senast jag gjorde det.

Kolla in länken där det finns massor av användbara koder till DTAC, True Move och 1-2 Call.

http://help.mobiletopup.com/knowledge-base/what-are-some-free-keypress-codes-for-dtac-1-2-call-and-true-move/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man köpa kontantkort ngnstans på flygplatsen i Bangkok när man landar? Registering av kortet verkar vara ett måste numera, visst gör man det direkt på stället där man köper kortet? Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, inka säger:

Kan man köpa kontantkort ngnstans på flygplatsen i Bangkok när man landar? Registering av kortet verkar vara ett måste numera, visst gör man det direkt på stället där man köper kortet? Tack!

Går att köpa på flygplatsen men det är dyrare. Billigaste är att köpa på 7 Eleven.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte köpa ett sim kort på flygplatsen när jag landar. Tex Dtac, verkar vara några av er som har det, jag skall var mest i Bangkok men även Hua Hin och Pattaya. Hur gör jag då? Vill kunna surfa under hela resan och även ringa "lokala thai samtal" 17nov-12dec. Hur mkt skall det kosta och hur mkt fyller man på osv. Jag skulle gissa på att jag kommer ringa runt 5-10 samtal á 5min max per dag. Skönt att ha eget internet och inte behöva jaga wifi vart jag än är. Tacksam för hjälp :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ifall du orkar vänta till du kommer in till Bangkok så kan du gå in på närmasta 7 eleven å köpa ett kort för 49 baht..

 

Ladda sen på det med 500 baht. och signa dej för 3 gb surf under 30 dagar för 399 baht.

Då har du 100 baht kvar att ringa samtal för,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, Jimmieboy säger:

Ifall du orkar vänta till du kommer in till Bangkok så kan du gå in på närmasta 7 eleven å köpa ett kort för 49 baht..

 

Ladda sen på det med 500 baht. och signa dej för 3 gb surf under 30 dagar för 399 baht.

Då har du 100 baht kvar att ringa samtal för,

Jodå Jimmie jag kan vänta tills jag kommit in, ville bara få det gjort direkt om det inte är monsterskillnad. Så får det bli, ska kolla vad de tar på flygplatsen, tar dom för mkt mera så väntar jag och köper på 7/11. Tack för hjälpen :)

Redigerad av Shazzvegas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På den 1 november 2016 på 22:21, Jimmieboy säger:

Går att köpa på flygplatsen men det är dyrare. Billigaste är att köpa på 7 Eleven.

Tack! Vet du hur mycket dyrare det är på flygplatsen och var man köper det? Ska ta bussen söder ut så kommer inte stanna i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, inka säger:

Tack! Vet du hur mycket dyrare det är på flygplatsen och var man köper det? Ska ta bussen söder ut så kommer inte stanna i Bangkok.

Det finns ju 7 Eleven även på flygplatsen så du kan ju börja med att kolla om dom har kort där. 

Annars har ju Dtac egen butik på flygplatsen där man kan köpa kort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×