Anna_L 0 Report post Posted January 14, 2015 Hej, Jag och min familj planerar att tillbringa vt-16 på Koh Lanta. Planen är att barnen ska gå i Lilla Svenska Skolan. Nu skulle jag vilja ha era bästa tips på boende. Krav wi-fi, tillgång till pool, gärna litet pentry. Gångavstånd till skolan eller på en plats där skolbussen hämtar. Har letat på blocket men där är utbudet ganska begränsat. Tacksam för alla tips!! Share this post Link to post Share on other sites
Fimpan 0 Report post Posted January 14, 2015 Finns lägenheter på southern lanta resort tex. Share this post Link to post Share on other sites
singha 0 Report post Posted January 14, 2015 hej kolla med jojolantarental.com. Har dock ej någon egen erfarenhet av dem. Share this post Link to post Share on other sites
IL 0 Report post Posted January 14, 2015 Finns det skolbuss?? Share this post Link to post Share on other sites
Cleo 0 Report post Posted January 14, 2015 Lilla Svenska skolan har skolskjuts, men bor man på Southern Lanta så är det bara 3-400 m till skolan så någon skolskjuts behövs inte. www.jojolantarental.com hyr ut lägenheter i Southern Lanta. Vi har hyrt av dem flera ggr och kan verkligen rekommendera dem. Lägenheterna är också bra, det finns bilder på deras hemsida. Share this post Link to post Share on other sites
Anna_L 0 Report post Posted January 14, 2015 Om jag förstått rätt så går det iallafall skolskjuts från Long beach. Men jag har varit inne i gamla trådar och läst. Så är inte helt säker på att informationen är helt uppdaterad.Planen är dock att hämta lämna själv. Mycket för den sociala biten. Men hämtning kan ju krocka med jobb hemma i Sverige och då kan det ju vara bra att veta att det finns. Share this post Link to post Share on other sites
IL 0 Report post Posted January 14, 2015 Har du och din familj varit på Ko Lanta någon gång? Ni kanske bör åka dit och titta var och hur ni vill bo.Hälsa på i skolan mm. Share this post Link to post Share on other sites
Changjai 0 Report post Posted October 26, 2017 Verkar vara fruktansvärt dyrt att hyra via jojolantarental Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted October 26, 2017 Rekomenderar jojorental. Om de är billiga eller inte låter jag vara osagt. Men pålitliga och uppfyller kraven du har. Har hyrt av dem 1 LantaMas reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Changjai 0 Report post Posted October 30, 2017 Verkar vara fruktansvärt dyrt att hyra via jojolantarental Billigaste hus öht kostar 52,000 THB/mån. Det tycker jag är dyrt. Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted October 31, 2017 Maila dem med datum och era önskemål. Be om pris. Du ska bo så länge så jag tror ni får en bra rabatt ev för longstay.. Kollat airbnb m.m.? Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted November 1, 2017 Är det inte bättre att ta det på plats eller reser ni i den absoluta högsäsongen? För de pengarna hade jag inte velat binda mig till något man inte har sett. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted November 3, 2017 Nu var det ju vårterminen 2016 som TS skulle bo på Lanta så jag tror nog att deras boende är ordnat sedan länge. Share this post Link to post Share on other sites