Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jez

Vilket är ert favoritställe i Thailand ?

Rekommendera Poster

Är sugen på att få lite tips inför ny resa till Thailand och undrar vilka är era favoritställe och smultronställe. Även av vilken anledning.  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har två helt olika favoriter 😊

Första och största kärleken i Thailand är och förblir Khao lak, anledningar är många ...det lagom lugnt ,vacker natur, ödmjukheten hos lokalbefolkningen, vackra stränder som favoriten Coconut Beach och så vidare.

Min andra favorit är Bangkok, en stad full av möjligheter och omöjligheter... Kulturen kontrasterna och alla marknader tex Chatnuchak och flytande marknader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Två hos mig också :)

1. Bangkok, för det är allt på en gång. Värme, folk, shopping, mat, kultur, för mycke av allt och ändå så bra :)

2. Ao Nang, för närheten till allt runt omkring, vackra öar, underbara solnedgångar, maten, folket och minnena från tidigare resor...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min nya favorit: Klong nin på Koh Lanta. Suverän badstrand, mysiga strandrestauranger och även bra andra restauranger längs strandvägen. Lugnt o skönt och bra boenden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våra favoriter var Phuket och speciellt kamala mellan 2005 och 2008 men numera är det Koh Pangang och Koh tao som vi åker till även Samui! och Bangkok.

Resan i mars i år tänker vi däremot läga lite tid i Ao Nang och runt lanta för att se om vi kan hitta nya smultronställen, tips tas gärna emot, sen vidare till Koh Pangang.

//Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag bor i Jomtien Beach så blir det mitt svar.

Här finns precis allt och oavsett väder, omständigheter och humör så finns det hela tiden ett i det närmaste outtömligt förråd av saker man kan ägna sig åt.

Det är väl riktigt fantastiska snorkelvatten man kunde önska sig. Men å andra sidan så har jag inte mer än nå'n timme till snorkling som är helt ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har iofs "bara" varit i Bangkok, koh lanta, koh samet, Ao nang och Lipe men av dessa platser är det utan tvekan Lipe. Nytt besök på Lipe om tre veckor  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är sugen på att få lite tips inför ny resa till Thailand och undrar vilka är era favoritställe och smultronställe. Även av vilken anledning.  :D

Våra smultronställe är Koh Lanta och Ao Nang, än så länge. Kul med Bangkok men väldigt stimmigt om man har små barn med sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Samui för bra mix av härligt strandliv och stad, utan att det för den skull är hysteriskt livat. Vi gillar Sairee-stranden där.

Koh Tao för vackra stränder och utmärkt snorkling. Enkelt att ta sig runt då det är en liten ö.

Man kan enkelt få en varierad semester på båda ställena.

Passar dessutom bra att åka dit på sommaren, om man har barn i skolåldern som har svårt att få ledigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Samui för bra mix av härligt strandliv och stad, utan att det för den skull är hysteriskt livat. Vi gillar Sairee-stranden där.

Koh Tao för vackra stränder och utmärkt snorkling. Enkelt att ta sig runt då det är en liten ö.

Man kan enkelt få en varierad semester på båda ställena.

Passar dessutom bra att åka dit på sommaren, om man har barn i skolåldern som har svårt att få ledigt.

Ligger inte Sairee på Tao?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gillar också Samui men även Phangan för mer avkoppling. Khao Lak norr om dess centrum har milslånga stränder.

Och så Bkk. Ingen resa är komplett utan ett besök i " The big Mango"  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Samui för bra mix av härligt strandliv och stad, utan att det för den skull är hysteriskt livat. Vi gillar Sairee-stranden där.

Koh Tao för vackra stränder och utmärkt snorkling. Enkelt att ta sig runt då det är en liten ö.

Man kan enkelt få en varierad semester på båda ställena.

Passar dessutom bra att åka dit på sommaren, om man har barn i skolåldern som har svårt att få ledigt.

Ligger inte Sairee på Tao?

Jodå, det har du helt rätt i :D

Menade Lamai på Samui. Och så glömde jag bort Bangkok också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Kood... stor lugn ö som inte allför många har hittat ännu. Det var tre år sedan förra besöket, så ska bli intressant att se om det fortfarande är relativt oförstört. Åker dit I februari igen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×