Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
MLH-68

khao lak

Recommended Posts

vi har funderingar på att åka till Kao lak.

har tittat lite på Fritidsresors hotell men blir inte klok på vilken strand man ska välja...?

sedan när man väl börjar grotta ner sig börjar jag tveka om vi ens ska åka just till kao lak är det ens mysigt där efter flodvågen?

Har endast varit på Koh Lanta tidigare och där tyckte vi det var hur mysigt som helst. Skulle iofs inte ha något emot att återvända dit men vill se något annat.

Kommer åka från Göteborg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aldrig varit i Khao Lak men vissa tycker om det. Däremot varit på Kho Lanta och aldrig mer. Långt till byn för att hitta lite restauranger. Badet vid norra delen av ön rätt så kass. Dessutom resan med färjor av primitiva sorten med massa köande.  Tips, Ao Nang med fina stränder och gott om bra matställen på gångavstånd.

Vi brukar åka med Fritidsresor och då blir det en vecka i Ao Nang och sedan en på Phuket Kata Beach. Givetvis fullt av turister men står man ut med det så är det kanon. Flyger direkt till Phuket och sedan direkt transport till Ao Nang med minibuss. Sedan är man på Phuket andra veckan och kortare resa till flyget när man ska hem.

Snart dags för ny resa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nang Thong Beach, ligger vid kärnan La On och huvudgatan där har störst utbud av små butiker och restauranger finns i Khao Lak. Fritidsresors hotell ligger bra till i det området på lugnare mindre vägar med gång avstånd till det mesta. Personlig favorit Bhandari resort and spa eller detas Bhandari Oriental!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo, vi sitter här på Koh Lanta och trivs sådär.. Vi hade tänkt åka till Khao Lak

när vi satt i Krabi Town, men hittade inget vettigt boende. Men nu blev vädret kasst

och trivseln på resorten är sådär.

Undrar om du har koll på något mer boende i Khao Lak vi har en åtta åring med

oss.

Tack!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo, vi sitter här på Koh Lanta och trivs sådär.. Vi hade tänkt åka till Khao Lak

när vi satt i Krabi Town, men hittade inget vettigt boende. Men nu blev vädret kasst

och trivseln på resorten är sådär.

Undrar om du har koll på något mer boende i Khao Lak vi har en åtta åring med

oss.

Tack!

Tja tror jag har en bungalow ledig en av dom små 28m2 (om det gæller kortare tid) men tyværr inte plats før en extra sæng åt er 8 åringen. Annars ær det dubbel sæng.

Se på BMP bungalow facebook før mer info. Ligger lite på sidan av ca 2 km från standen  så moppe eller taxi ær att føredra.

FYI ær jag på jobb i Angola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo, vi sitter här på Koh Lanta och trivs sådär.. Vi hade tänkt åka till Khao Lak

när vi satt i Krabi Town, men hittade inget vettigt boende. Men nu blev vädret kasst

och trivseln på resorten är sådär.

Undrar om du har koll på något mer boende i Khao Lak vi har en åtta åring med

oss.

Tack!

Hej!

Vi föredrar Nang Thong området, speciellt när man har barn då det är nära till allt! Kolla Nang Thong Bay resort och Nang Thong Beach resort de har bra läge och hyfsade priser och rent å fräscht. Centrala Seaview samma läge större populärt med stor pool och bamse klubb. Khao lak Countryside ligger granne . Happy lagun billigt ingen pool men omtyckt av många och ligger bra till.  Alla ligger i samma område, finns många där som är bra men personliga favoriter är Nang Thong Bay och lite dyrare Bhandari Resort and spa.

Lycka till och hör av dig om mer tips önskas 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo, vi sitter här på Koh Lanta och trivs sådär.. Vi hade tänkt åka till Khao Lak

när vi satt i Krabi Town, men hittade inget vettigt boende. Men nu blev vädret kasst

och trivseln på resorten är sådär.

Undrar om du har koll på något mer boende i Khao Lak vi har en åtta åring med

oss.

Tack!

Var bor ni på Lanta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo, vi sitter här på Koh Lanta och trivs sådär.. Vi hade tänkt åka till Khao Lak

när vi satt i Krabi Town, men hittade inget vettigt boende. Men nu blev vädret kasst

och trivseln på resorten är sådär.

Undrar om du har koll på något mer boende i Khao Lak vi har en åtta åring med

oss.

Tack!

Var bor ni på Lanta?

g

+1 också nyfiken 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi har helt klart fastnat för Khao Lak, tycker det är mysigt och perfekt transfer från flyget (phuket iår iof från krabi men det är inte så mycket längre)

Gillar närheten till "Centrum" och att hotellen ändå ligger på stranden. Långa fina stränder.

Vi har bott på Ayara Villas, Khao lak palm beach resort, Baan khao lak resort och nu iår blir det centara view.

Favorit än så länge är Baan khao Lak resort!

De två första hotellen låg så vi tog tuktuk till centrum Baan khao lak resort låg precis i början på centrum, ca 200 att gå, precis lagom tycker vi :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom och hälsa på hos oss på Scandinavian Corner i Khuk Kak lite norr om Bangnien.

Ligger granne med polisstationen, mycket lätt att hitta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom och hälsa på hos oss på Scandinavian Corner i Khuk Kak lite norr om Bangnien.

Ligger granne med polisstationen, mycket lätt att hitta

Är herrn hemma i februari? Det blir Khao  Lak denna resa oxå😊😊😊 inte Lanta som jag tänkte först. Så då dyker vi nog upp hos dej och tar en öl eller tre....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Någon som vet om Nang thong stranden är långgrund??

På sina ställen kan den vara otroligt långgrund speciellt vid ebb, men går man lite norr över så är det inget problem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om man går ner från huvud gatan och rakt fram ut på stranden är den inte så vacker men sväng vänster eller höger så ändrar sig stranden fort vi pratar inte om många meter. Går man till väster kommer det lite Små klippor man går över och då öppnar sig en jätte trevlig del av stranden, går man höger dvs norr ut kan man gå hur länge som helst nästan och det blir bara finare och finare 😊 Det finns flera ställen att äta på längst med stranden, för att hitta riktiga strand hak får man gå en bit norr ut dvs höger till en liten bukt där det ligger några små ställen. Annars har flera hotell separata resturanger vid stranden ! Nu är det typ 3 år sedan jag var där så mycket kan ha hänt 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nja, de ska visserligen  ha lite byggt något i modell större norr över, minns inte om det var något i stil med Big C eller liknande. Kanske inte ens är färdigt ännu 😉  Men det kanske någon som varit där nyligen vet?!? Annars kan jag fråga min thai bekant. Men Phuket erbjuder ju oavsett mer när det gäller shoppingen, för du hittar ju inga gallerior i Khao lak. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är ju så olika hur man uppfattar olika ställen, vi var på Koh Lanta och nästa semesterresa vi gjorde gick till Khao Lak och Nang Thong-stranden.

Jag får nog säga att jag längtar tillbaks till Koh Lanta, mer än till Khao Lak. Uppfattade nog Koh Lanta som lugnare och vackrare, vågade hyra moppe vilket vi inte vågade i Khao Lak med tanke på trafiken :th.

Tror nog att det blir bra vad man väljer, har inte hört många som inte trivts i Thailand. Möjligen har väl flygtiden avskräckt en del från att återvända. Själv skulle jag nog stå ut med dubbla flygtiden, bara för att komma tillbaks till det underbara landet :sun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spelar väl ingen roll, hela Khaolak är ett stort turistområde, same-same överallt. Gjorde ett återbesök nu två veckor över jul och nyår efter ha varit där i jan 2000, nää aldrig mer...

Hasse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spelar väl ingen roll, hela Khaolak är ett stort turistområde, same-same överallt. Gjorde ett återbesök nu två veckor över jul och nyår efter ha varit där i jan 2000, nää aldrig mer...

Hasse

Någon skillnad mot Nai Yang?? Vi bor alltid vid Pakweeb beach längre norrut. Har aldrig bott inne i Khao Lak men av de två byarna är Bang Niang mysigare än Nang Thong. Gillar att ha en lugn gata m restauranger istf att äta vid huvudfarleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×