afEmilia 0 Report post Posted December 1, 2014 Hej, undrar vart i Bangkok man kan tvätta kläder? Även på vilka hotell samnt priser Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted December 1, 2014 Finns Laundry service i snart sagt vart gathörn. Pris allt från 10 baht/plagg eller 30 - 50 baht/kg för 6 till 8 kg. Varierar stort och hotellen är garanterat dyrast. Bäst är att fråga först vilket pris som gäller. Ibland kan man få tillbaka plaggen i nästan nyskick, alltid strukna och väl i hopvikta (proffsarbete) ibland kan de dofta något av tvätt eller sköljmedel. Thailändarna är förövrigt förtjusta i doftande tvättmedel. Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted December 1, 2014 Ja att hitta tvättställen i Thailand är ju lika enkelt som att hitta 7 Eleven så det blir nog inte svårt. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted December 1, 2014 Finns hur många som helst runt Khao San, samtliga skyltade på engelska och med kilopriser. Av hotellen tvättar nog alla men då blir det betydligt dyrare med styckpriser. Share this post Link to post Share on other sites
afEmilia 0 Report post Posted December 1, 2014 Tack för tipsen. Har varit i Bangkok flera gånger men alltid tänkt på tvätt ställen utan bara tvättat när vi varit ute på öarna (ex koh Chang) men bra att det är lika lätt att hitta i Bangkok Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted December 1, 2014 Tack för tipsen. Har varit i Bangkok flera gånger men alltid tänkt på tvätt ställen utan bara tvättat när vi varit ute på öarna (ex koh Chang) men bra att det är lika lätt att hitta i Bangkok Kan bara hålla med. Inte alls enkelt att hitta sådana tvättinrättningar i BKK som tar betalt i kilopris. Såg ett ställe i BKK under vår senaste resa som tog 120 Bath kilo, på Kh Chang tog 40 Bath. Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted December 1, 2014 lite beroende på var man bor, men i bostadsområden finns det oftast tvättmaskiner med myntinkast lite här å där å då tvättar man billigt! dock får man göra det själv Share this post Link to post Share on other sites
IL 0 Report post Posted December 1, 2014 Där vi hyr har vi egen tvättmaskin.ðŸ‘👠Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted December 1, 2014 eller också skiter man i och tvättar och blir en riktig backpacker funderar hur de lyckas få mina gamla t-shirtar så fina visst finns det tvättmaskiner på gatan men man ska ha nått att hänga upp kläderna på sen tips skaffa funktionskläder torkar snabbt och är strykfria Share this post Link to post Share on other sites
skruttan 0 Report post Posted December 1, 2014 Det beror ju också på hur länge man ska vara i Bangkock. Några dar upp till en vecka klarar man sig nog om man ser till att ha sina kläder nytvättade med sig. Räcker inte ombytet så brukar jag tvätta upp behån, nån trosa och kallsing i schampo eller duschtvål. Finns inte balkong och det är brått så blås torrt med hårtorken! Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted December 1, 2014 man kan också lösa tvätt frågan med att köpa nytt ock tvätta när man kommer hem håller på att leta efter mina badbyxor tänkte de skulle ligga bland kalsongerna hittade de inte där men tänkte va många fillingar man har, räknade de över 100 st gissa hur jag löst tvättfrågan ? Share this post Link to post Share on other sites
LantaMas 18 Report post Posted December 1, 2014 Billigast är nog runt Khao San Road, men på Suk Soi 8 (Nana) finns också inlämning, men något dyrare. Att tvätta på hotellen brukar vara svindyrt i jämförelse. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted December 1, 2014 Tack för tipsen. Har varit i Bangkok flera gånger men alltid tänkt på tvätt ställen utan bara tvättat när vi varit ute på öarna (ex koh Chang) men bra att det är lika lätt att hitta i Bangkok Så lätt tror jag inte det är i Bangkok, aldrig sett nåt utanför Khao San finns det nån annan stans så är det förmodligen inte skyltat på engelska. Ett besök på Khao San skadar ju dock aldrig. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted December 1, 2014 Tack för tipsen. Har varit i Bangkok flera gånger men alltid tänkt på tvätt ställen utan bara tvättat när vi varit ute på öarna (ex koh Chang) men bra att det är lika lätt att hitta i Bangkok Så lätt tror jag inte det är i Bangkok, aldrig sett nåt utanför Khao San finns det nån annan stans så är det förmodligen inte skyltat på engelska. Ett besök på Khao San skadar ju dock aldrig. japp ännu en fördel med att bo bredvid khaosan området obs inte på Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted December 1, 2014 Jag tvättar mer å mer kläderna för hand... OKej lite linnen å badkläder funkar att lämna in men skulle aldrig lämna in shortor eller liknande hos nåt tvätteri... Gillar inte heller att dom dränker kläderna i sköljmedel.. Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted December 1, 2014 Hej, undrar vart i Bangkok man kan tvätta kläder? Även på vilka hotell samnt priser Vart i bkk kommer ni bo? Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted December 2, 2014 Vi har hittat flera ställen för tvätt på Petchaburi där vi brukar bo. Runt 11-19 finns det vet jag. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted December 2, 2014 Det ska finnas ett ställe som heter Wendys inte så långt ifrån MBK. Jag hittade inte något med kilopris i närheten när jag bodde på The Berkeley. Share this post Link to post Share on other sites
skruttan 0 Report post Posted December 2, 2014 Kolla intill hotellet när du är på plats. Gäller det inte stortvätt och "longstay-boende", så skulle jag aldrig ödsla av min tid i Bangkok på att leta tvättinrättningar om den inte ligger precis intill hotellet. Då hade jag nog lämnat in det i hotellreceptionen och betalat de få bath extra som det blir där. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted December 2, 2014 Kolla intill hotellet när du är på plats. Gäller det inte stortvätt och "longstay-boende", så skulle jag aldrig ödsla av min tid i Bangkok på att leta tvättinrättningar om den inte ligger precis intill hotellet. Då hade jag nog lämnat in det i hotellreceptionen och betalat de få bath extra som det blir där. Kan bli extremt mycket mer... Vissa hotell undrar man om dom råkat lägga på en nolla extra av misstag... Vissa tar ju 10 baht för ett par strumpor och det är ju nästan lika mycket som att köpa nya.. Share this post Link to post Share on other sites
ralnar 0 Report post Posted December 3, 2014 Brukar inte vara jättelätt att hitta, ligger oftast på sidogator. Beror lite på vilket område, vissa hotellområden är ju mest dyra butiker. Funkar oftast att fråga folk i närheten av hotellet. Share this post Link to post Share on other sites