ellen-kaa 0 Report post Posted November 27, 2014 Jag är på G igen Efter min sjukdomsresa i Sep-Okt förra året har det inte hörts mycket från mig. Jag blev ju sjuk då jag reste ensam, blev kvar på Koh Samed i 5 veckor (resan skulle varat 2 v) Då blev jag opererad för inflammerad gallblåsa plus stora gallstenar efter att haft riktigt ont i magen. Blev sjuk endast några dagar efter att jag anlände till Koh Samed. Efter hemkomsten har min mage fortsatt att vara dålig. Gjorde en massa utredningar, låg akut på sjukhus mm. Man konstaterade (efter flera gastroscopi och röntgen) att jag hade ett ganska eländigt diagramabråck. Ca 1-2 gånger i veckan fick jag hemska smärtor, blev helt sängliggandes och käkade morfinpiller. Nu äntligen är jag opererad (för 14 dagar sedan) och det känns som att allt gått bra! Låg på sjukhuset 12 dagar då det blev lite komplikationer. Kan nu ligga plant i sängen, har inte ont och så vidare så nu planerar jag en "egenresa" igen Maken vill vänta till nästa höst med en längre resa. Det blir troligen til Koh Kood, Koh Mak, Koh Wak ev. Koh Chang. Jag träffade en manlig sjuksköterska från Koh Kood när jag åkte ut och in på Koh Samets sjukcentral. Han har fått mig att vilja testa Koh Kood, (han jobbar där nu, har egen bar). Jag fick massor av hjälp av honom när jag var sjuk på Samet, en riktigt snäll och trevlig snubbe är det! Jag är optimist och vågar tro att allt mitt elände äntligen är över så det dröjer inte länge innan jag bokar resan! Har som vanligt hittat ett "nästan inte på riktigt pris" Gtb-Bangkok med turkarna 4.400:- ink. hotell övernattning i Istanbul (med transfer och frukost). Kommer att ställa frågorn om platserna jag skall resa till i andra trådar PS. I dec förra året var vi på Koh Lipe i 14 dagar, jag och maken, så lite har ni hört ifrån mig efter sjukresan på Koh Samet Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted November 27, 2014 Roligt att du är på benen igen. Vi har saknat dig. Nr du åker till Landvetter igen, sväng av på avfart 89 upp mot Brämhult så kan vi ta en fika... Hasse PS Ellen-Kaa och vi har träffats några gånger på våra thailandsresor Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted November 27, 2014 Så bra att allt gått bra efter allt Trevligt att "se" dig aktiv här igen Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted November 27, 2014 Skönt att du mår bättre och är tillbaks på forumet! Share this post Link to post Share on other sites
IL 0 Report post Posted November 27, 2014 Skönt att du mår bättre. / Ingmarie Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 27, 2014 Roligt att du är på benen igen. Vi har saknat dig. Nr du åker till Landvetter igen, sväng av på avfart 89 upp mot Brämhult så kan vi ta en fika... Hasse PS Ellen-Kaa och vi har träffats några gånger på våra thailandsresor Det får bli den 7 februari, har just beställt biljett Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 27, 2014 Tack alla Resan är beställd 7/2 - 8/3 Göteborg - Bangkok 4,494 :- 29 dagar, så jag slipper turistvisa! Share this post Link to post Share on other sites
LantaMas 18 Report post Posted November 27, 2014 Bra jobbat ellen-kaa. Det var ett nöje att lära känna dig på Ko Samet för ett år sedan. Hoppas vi får tillfälle att dela en Chang igen, och då helst i Thailand Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 27, 2014 Bra jobbat ellen-kaa. Det var ett nöje att lära känna dig på Ko Samet för ett år sedan. Hoppas vi får tillfälle att dela en Chang igen, och då helst i Thailand Tack! Det samma LantaMas, det vore verkligen trevligt Share this post Link to post Share on other sites
mippson 4 Report post Posted November 27, 2014 Kul att du är tillbaka! Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted November 27, 2014 Härligt att höra Ellen-Kaa ! Denna gången kommer det att bli sååååå bra med precis allt Share this post Link to post Share on other sites
Wroncan 0 Report post Posted November 28, 2014 Gött att du är tebax å på benen igen Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted November 30, 2014 krya på dig och ha en fin resa Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 30, 2014 tack alla Jag mår så himla bra nu , det är nästan overkligt! Man uppskattar verkligen livet när man inte längre är sjuk och har ont! Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted December 3, 2014 Härligt att du är tillbaka!!! Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted December 3, 2014 Tack alla! Det är så jäkla underbart att känna sig frisk!! Share this post Link to post Share on other sites
izafisa 0 Report post Posted December 4, 2014 Låter härligt! Minns det tråkiga du råkade ut för på din förra resa. Hoppas du får en härlig Thailand resa denna gång. Share this post Link to post Share on other sites