Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ellen-kaa

Ellen-Kaa är äntligen frisk igen och planerar resa :)

Rekommendera Poster

Jag är på G igen  :dan

Efter min sjukdomsresa i Sep-Okt förra året har det inte hörts mycket från mig.

Jag blev ju sjuk då jag reste ensam, blev kvar på Koh Samed i 5 veckor (resan skulle varat 2 v)

Då blev jag opererad för inflammerad gallblåsa plus stora gallstenar efter att haft riktigt ont i magen. Blev sjuk endast några dagar efter att jag anlände till Koh Samed.

Efter hemkomsten har min mage fortsatt att vara dålig. Gjorde en massa utredningar, låg akut på sjukhus mm. Man konstaterade (efter flera gastroscopi och röntgen) att jag hade ett ganska eländigt diagramabråck. Ca 1-2 gånger i veckan fick jag hemska smärtor, blev helt sängliggandes och käkade morfinpiller.

Nu äntligen är jag opererad (för 14 dagar sedan) och det känns som att allt gått bra! Låg på sjukhuset 12 dagar då det blev lite komplikationer.

Kan nu ligga plant i sängen, har inte ont och så vidare så nu planerar jag en "egenresa" igen :)

Maken vill vänta till nästa höst med en längre resa.

Det blir troligen til Koh Kood, Koh Mak, Koh Wak ev. Koh Chang.

Jag träffade en manlig sjuksköterska från Koh Kood när jag åkte ut och in på Koh Samets sjukcentral. Han har fått mig att vilja testa Koh Kood, (han jobbar där nu, har egen bar). Jag fick massor av hjälp av honom när jag var sjuk på Samet, en riktigt snäll och trevlig snubbe är det!

Jag är optimist och vågar tro att allt mitt elände äntligen är över så det dröjer inte länge innan jag bokar resan! Har som vanligt hittat ett "nästan inte på riktigt pris" Gtb-Bangkok med turkarna 4.400:- ink. hotell övernattning i Istanbul (med transfer och frukost).

Kommer att ställa frågorn om platserna jag skall resa till i andra trådar :)

PS. I dec förra året var vi på Koh Lipe i 14 dagar, jag och maken, så lite har ni hört ifrån mig efter sjukresan på Koh Samet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Roligt att du är på benen igen. Vi har saknat dig. Nr du åker till Landvetter igen, sväng av på avfart 89 upp mot Brämhult så kan vi ta en fika...

Hasse

PS Ellen-Kaa och vi har träffats några gånger på våra thailandsresor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Roligt att du är på benen igen. Vi har saknat dig. Nr du åker till Landvetter igen, sväng av på avfart 89 upp mot Brämhult så kan vi ta en fika...

Hasse

PS Ellen-Kaa och vi har träffats några gånger på våra thailandsresor

:laugh: Det får bli den 7 februari, har just beställt biljett :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat ellen-kaa. Det var ett nöje att lära känna dig på Ko Samet för ett år sedan. Hoppas vi får tillfälle att dela en Chang igen, och då helst i Thailand  :)

Tack!

Det samma LantaMas, det vore verkligen trevligt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×