Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ehawk

Around-the-world biljett

Rekommendera Poster

Hej,

Undrar om det är någon här som har erfarenhet av jorden runt biljetter. Vi kommer troligen ta en längre tur tidigt 2016 där vi kommer kombinera Thailand med USA och ev stopp däremellan. Hade varit kul att göra en vecka eller två på Hawaii lr Fiji när man ändå passerar. När man söker på priser så hittar man folk som köpt biljett för en ganska ok peng. När jag söker själv så får jag dubbla priset mot vad som beskrivs.

Har inte satt mig in i hela karusellen än själv, men tänkte försöka mig på en genväg genom att fråga här.

Tack på förhand! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske kollar med resebyrå? Dom har ju en förmåga att sy ihop saker.

Det nöjet skulle jag aldrig ge en resebyrå, jag är heller inte villig att betala för ngt som jag själv tycker om att göra :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inspiration och tips kan du hitta här:

http://www.aftonbladet.se/resa/article11700093.ab

http://www.bortabra.se/page/135/

Börja på sida 135 och går sedan till 134, 133 osv.

Tack tack! Där fanns det en hel del kul läsning, men med två småbarn så kommer vi nog hålla oss borta från lågprisbolagen och obekväma flighter. Särskilt på längre sträckor, som i stort sett alla flygningar här kommer bli.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på de olika flygalliansernas hemsidor? till exempel:

http://www.staralliance.com/en/fares/round-the-world-fare/

De gånger jag åkt jorden runt så funkade det bäst med samma allians. Det kan ju ha ändrats.

Resebyrå kanske inte är så dumt. D finns ju flera såna som har järnkoll på dessa biljetter...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske kollar med resebyrå? Dom har ju en förmåga att sy ihop saker.

Det nöjet skulle jag aldrig ge en resebyrå, jag är heller inte villig att betala för ngt som jag själv tycker om att göra :)

Jo visst kan det vara kul att rodda själv.

Prismässigt så tror jag dock att en resebyrå kan hitta ett bättre pris än man själv. Jag skulle i alla fall skicka en blänkare till någon, finns ju inget köptvång sen om man själv hittar billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på de olika flygalliansernas hemsidor? till exempel:

http://www.staralliance.com/en/fares/round-the-world-fare/

De gånger jag åkt jorden runt så funkade det bäst med samma allians. Det kan ju ha ändrats.

Resebyrå kanske inte är så dumt. D finns ju flera såna som har järnkoll på dessa biljetter...

Har kollat både Star Alliance och One World. De ska ha bra deals, men när man går in och väljer vilka sträckor man vill flyga så får jag priser en god del över vad "riktpriset" är. Har dock läst därefter att de billiga priserna bara gäller vissa flygplatser och väljer man något lite mer exotisks så sker det ganska mycket med priset. Vilket kanske förklarar varför priset sticker iväg när man väljer Hawaii eller Fiji.

Möjligt att man kanske inte kommer lägre än det jag hittat utan att man går på enkelresor med lowcost airlines, vilket inte är intressant. Finns ju några verkyg (kvs, ita) man kan ladda ner och ev. köpa abonnemang på...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jordenrunt biljetter är ju just sånt som resebyråer petar ihop till rabatterat pris, vet inte hur det är nu men för säg en 10år sen var dom absolut vanligast för ungdomar (typ Kilroy)

Brukar ju även komma som erbjudanden från flygbolag då och då men då är man ju låsta till deras rutter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte rest själv men dottern åkte jorden runt under 3 månader i början på året.

Hon satte ihop alla resorna själv och det landade på ca 20000-22000:-.

Hon reste GBG-Singapore-Tokyo-Brisbane. Melbourne-Auckland-San Fransisco. Los Angeles-Miami-New York-Oslo.

Resor därimellan hyrde hon bil.

Bra pris för dessa flygresor tycker jag. :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte rest själv men dottern åkte jorden runt under 3 månader i början på året.

Hon satte ihop alla resorna själv och det landade på ca 20000-22000:-.

Hon reste GBG-Singapore-Tokyo-Brisbane. Melbourne-Auckland-San Fransisco. Los Angeles-Miami-New York-Oslo.

Resor därimellan hyrde hon bil.

Bra pris för dessa flygresor tycker jag. :laugh:

Ja man skulle varit "ung" fortfarande, finns en hel del rabatter för unga. Tyvärr så "diskrimineras" vi äldre ;)

De biljetterna vi hittade lite inte så väldigt mycket över de där priserna, men när man måste pröjsa för 3, så utgör 5-6000kr/person en god del pengar i slutänden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I forntiden gick det att köpa en ettårs stand by ticket med 7 stopp, endast en färdriktning, billigt. Köpte själv en i Hongkong. Detta var dock på 70 talet.

Det hade ju varit perfekt, då kunde man ju flytta schemat fram och tillbaka hur man vill. Vi får föreslå att de inför det till 2016 :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte rest själv men dottern åkte jorden runt under 3 månader i början på året.

Hon satte ihop alla resorna själv och det landade på ca 20000-22000:-.

Hon reste GBG-Singapore-Tokyo-Brisbane. Melbourne-Auckland-San Fransisco. Los Angeles-Miami-New York-Oslo.

Resor därimellan hyrde hon bil.

Bra pris för dessa flygresor tycker jag. :laugh:

Ja man skulle varit "ung" fortfarande, finns en hel del rabatter för unga. Tyvärr så "diskrimineras" vi äldre ;)

De biljetterna vi hittade lite inte så väldigt mycket över de där priserna, men när man måste pröjsa för 3, så utgör 5-6000kr/person en god del pengar i slutänden.

Någon speciell ungdomsrabatt fick hon nog inte. Hon är 29. :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte rest själv men dottern åkte jorden runt under 3 månader i början på året.

Hon satte ihop alla resorna själv och det landade på ca 20000-22000:-.

Hon reste GBG-Singapore-Tokyo-Brisbane. Melbourne-Auckland-San Fransisco. Los Angeles-Miami-New York-Oslo.

Resor därimellan hyrde hon bil.

Bra pris för dessa flygresor tycker jag. :laugh:

Ja man skulle varit "ung" fortfarande, finns en hel del rabatter för unga. Tyvärr så "diskrimineras" vi äldre ;)

De biljetterna vi hittade lite inte så väldigt mycket över de där priserna, men när man måste pröjsa för 3, så utgör 5-6000kr/person en god del pengar i slutänden.

Någon speciell ungdomsrabatt fick hon nog inte. Hon är 29. :laugh:

Beror ju på om hon eventuellt studerar. Upp till 33 år kan man vara för att få rabatt.

http://travels.kilroy.se/flyg/ungdoms-och-studentbiljetter?lm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla i denna sida:

http://www.australienresor.se/index.php/jorden-runt/875-jorden-runt-med-qantas

Jag har ingen erfarenhet eller kännedom om företaget, men de verkar kunna sy ihop det som ni är intresserade av.

Tack för info...ska kolla lite vad de kan erbjuda, men långt fram i tiden än. Om oljepriset forsätter sjunka bör man ju få jordenrunt biljetter för 10K snart tycker jag :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2014-11-28 på 10:59, gosatta säger:

jordenrunt biljetter är ju just sånt som resebyråer petar ihop till rabatterat pris, vet inte hur det är nu men för säg en 10år sen var dom absolut vanligast för ungdomar (typ Kilroy)

Brukar ju även komma som erbjudanden från flygbolag då och då men då är man ju låsta till deras rutter

Funderar på att kryssa jorden runt fr Miami, bara 54.000 dollar.129 dar. Inget kilroy här inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×