Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
blackgold

Vikt på Thai

Rekommendera Poster

Snackade med Ticket idag om nya vikterna på bagaget.

Beställd biljett senare än september får 30 kg,före september 20 kg...kommer inte ihåg exakta datum där.....

Nån som vet om dom e nitiska på Arlanda om detta nu??

Känns ju luddigt på nåt vis när man ändå e på samma plan :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som står på biljetten gäller.. Finns ju massor av olika klasser på samma plan som ger olika mycket vikt...

Däremot är det möjligt att dom är snälla och släpper igenom dej med mer än 20 KG men det är inget jag skulle vågat chansa på utan att fått bekräftat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thai har alltid varit snälla med övervikt. Har någon gång varit uppe i 28 kg och även det var inget problem.

Qatar har för övrigt också höjt till 30 kg i economy och 40 kg i business.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut olika klasser,men nu gällde de samma klass tydligen.....

Ja.. jag vet.. Ring och fråga Thai för ett korrekt svar...

Tänk tvärt om.. Om dom hade 30 kg när du bokade men sänker till 20 kg... Då är det självklart att du har 30 kg ändå men dom som bokar senare får bara 20...

Som sagt det som står på biljetten gäller... Går även att gå in på check my trip för att kolla hur många kg man har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De har väl alltid varit nåt kilo för mycket,ah de blir väl till o spela ovetande,har en hel del som ska me.

Ring eller skicka mail till Thai och fråga... Inget kul å stå på flygplatsen och behöva lämna massa saker eller betala för övervikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Thai Airways kommer från och med den 23 september 2014 att öka bagagevikten för hela Thai Airways flygnät. Läs mer om bagageregler.

FIRST CLASS: 50 kg

BUSINESS CLASS: 40 kg

PREMIUM ECONOMY CLASS: 30 kg

ECONOMY CLASS: 30 kg

Vänligen observera att varje enskild packad väska får däremot inte väga mer än 32 kg enligt Luftfartsverkets bestämmelser.

http://www.thaiairways.se/sv/nyheter/142-nya-bagageregler

30 kg gäller för ekonomi oavsätt när man köpt biljetten. I alla fall enligt en kompis som själv frågat Thai. Det står ju heller inget om när biljetten skall vara köpt på länken ovan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thai Airways kommer från och med den 23 september 2014 att öka bagagevikten för hela Thai Airways flygnät. Läs mer om bagageregler.

FIRST CLASS: 50 kg

BUSINESS CLASS: 40 kg

PREMIUM ECONOMY CLASS: 30 kg

ECONOMY CLASS: 30 kg

Vänligen observera att varje enskild packad väska får däremot inte väga mer än 32 kg enligt Luftfartsverkets bestämmelser.

http://www.thaiairways.se/sv/nyheter/142-nya-bagageregler

30 kg gäller för ekonomi oavsätt när man köpt biljetten. I alla fall enligt en kompis som själv frågat Thai. Det står ju heller inget om när biljetten skall vara köpt på länken ovan.

Sant.. Men om det står 20 kg på biljetten man köpt skulle iaf inte jag våga chansa utan ett riktigt svar från Thai som man kan ha med sej till flygplatsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. 30 kg gäller i ekonomi.

Åkte ned i November köpt biljett i Juli., stod 2kg på biljetten., när dom ändrade till 30 kg var väl i September.

Skickade mail till Ticket och frågade dom svarade 20 kg.

Trodde inte riktigt på detta skickade mail till  Thai ., fick till svar att 30 kg föt min biljett i Ekonomi.

Skickade till aticket och påpekade detta ., fick då till svar att oj det hade dom typ inte koll på.

Inga problem vi incheckningen sedan i November.

Nu är det vad jag sett även ändrat på alla sidor på Thai till 30 kg ,,var det inte iOktober.

Trevlig resa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. 30 kg gäller i ekonomi.

Åkte ned i November köpt biljett i Juli., stod 2kg på biljetten., när dom ändrade till 30 kg var väl i September.

Skickade mail till Ticket och frågade dom svarade 20 kg.

Trodde inte riktigt på detta skickade mail till  Thai ., fick till svar att 30 kg föt min biljett i Ekonomi.

Skickade till aticket och påpekade detta ., fick då till svar att oj det hade dom typ inte koll på.

Inga problem vi incheckningen sedan i November.

Nu är det vad jag sett även ändrat på alla sidor på Thai till 30 kg ,,var det inte iOktober.

Trevlig resa

Låter bra då behöver vi inte fundera mer på det... :)

Detta bevisar oxå att det kan va rätt meningslöst att fråga sin resebyrå då dom ofta inte har koll på nya regler som gäller specifika flygbolag..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×