white-k 0 Report post Posted November 23, 2014 Finns det någon tandvårs-kunnig här på forumet? Befinner mej i Thailand under sex månader och har en fråga: Jag har inte råd att skaffa Tandställning (räls) i Sverige; Går det bra att skaffa en tandställning (räls) på en tandvårdsklinik i Thailand, för att sedan göra besök för att spänna den (och så småningom ta bort den) i Sverige? Eller kan det bli komplikationer på grund av att olika delar/material/lim används? Share this post Link to post Share on other sites
ziplock 0 Report post Posted November 23, 2014 Det ska du inte fråga oss, utan den tandläkare som du tänker anlita när du är tillbaka i Sverige. Gissningsvis är den svenske tandläkaren inte så pigg på att ta över och ta ansvar för en behandling han själv inte planerat. En tandreglering börjar med en massa röntgenbilder och utifrån dessa planerar tandläkaren hur tänderna ska flyttas. Share this post Link to post Share on other sites
white-k 0 Report post Posted November 24, 2014 Det ska du inte fråga oss, utan den tandläkare som du tänker anlita när du är tillbaka i Sverige. Gissningsvis är den svenske tandläkaren inte så pigg på att ta över och ta ansvar för en behandling han själv inte planerat. En tandreglering börjar med en massa röntgenbilder och utifrån dessa planerar tandläkaren hur tänderna ska flyttas. Japp det låter rimligt. Tänkte bara chansa här och se om någon råkade ha erfarenhet av det redan. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted November 24, 2014 Jag skulle aldrig göra sätta in en tandställning i Thailand om jag inte planerade att bo där under hela tiden... Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted September 4, 2017 Hur har det gått för dej? Fixade du tandställningen i Thailand eller hur gjorde du? Share this post Link to post Share on other sites
white-k 0 Report post Posted February 8, 2019 On 9/4/2017 at 0:07 PM, Jimmieboy said: Hur har det gått för dej? Fixade du tandställningen i Thailand eller hur gjorde du? Ursäkta sent svar. Jag skippade tandställningen. Finns nog stor chans att allt hade gått bra dock. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted March 7, 2019 På 2019-02-08 på 21:34, white-k säger: Ursäkta sent svar. Jag skippade tandställningen. Finns nog stor chans att allt hade gått bra dock. Jo hade säkert gått bra. Jag fixade min räls i Sverige. Har nyligen tagit ut den. Man ska ju på kontroll typ en gång i månaden så svårt å fixa det om man inte är i Thailand hela tiden. Share this post Link to post Share on other sites