Plaskflickan 0 Report post Posted November 4, 2014 Det verkar som året innehåller en hejdundrande regnperiod! Är det normalt med så mycket regn och att det fortfarande håller på..... Är det någon som hört hur det ser ut framöver? Vi åker till koh Lanta den 20 nov...... Första gången i Thailand. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted November 4, 2014 Vet inte hur de är för väder på Lanta nu men prognoserna stämmer typ aldrig så kolla inte på dom... Brukar dock kunna va bra väder i slutet av november på Lanta... Share this post Link to post Share on other sites
Plaskflickan 0 Report post Posted November 4, 2014 Jag hoppas det!!!!! Vill ju a sol såklart! Jag litar på dig....... Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 46 Report post Posted November 4, 2014 Vi är ofta i Phuket och även i Phatthalung, från november och framåt. Brukar vara riktigt bra väder om man gillar sol. Visst kan det komma regnskurar framåt kvällen, men det är bara uppfriskande Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted November 4, 2014 Vädersighten yr.no brukar ha bra prognoser. Det finns en meteoroligsk station på Koh Lanta som jag tror yr har samarbete med. Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted November 4, 2014 Statistiskt är det 9 regnfria dagar i November, nederbörd 240 mm, m.a.o. lite hipp som happ. Share this post Link to post Share on other sites
Mr. Ironman 0 Report post Posted November 4, 2014 http://www.aonangweather.com/ Den sidan är kanonbra för väderprognoser Krabi/Lanta området! Share this post Link to post Share on other sites
LindaL 0 Report post Posted November 4, 2014 Förra året var det skitdåligt väder på krabi/phuket området o regn ända in i december..Vi lessnade o drog vidare till Ban phe och koh samet där det var strålande sol. Sen har jag varit på phuket o krabi i både oktober o november tidigare med kanonväder så är nog bara o hålla tummarna för olika år till år detta...Vi drar i feb nästa gång då det är betydligt säkrare Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted November 5, 2014 Just nu så är det regnperiod i så gott som hela Thailand så det är väl inget konstigt att det regnar. I de centrala delarna och norröver räknar man in 3 årstider. -Varma: Mars - Juni -Regniga: Juli - Oktober -Kalla: November - Februari Södra Thailand har 2 årstider som skiljer lite beroende av vilken av kusterna man befinner sig på. -Västkusten har regnsäsong April - Oktober -Östkusten har regnsäsong September - December Sedan är det ju så att allt bygger på statistik och det finns rejäla avvikelser åt alla håll. Share this post Link to post Share on other sites
DG 0 Report post Posted November 7, 2014 Kom hem från Thailand igår. Var på Phuket, Nai Harn, 26/10-5/11. Åtta jättefina dagar och två dåliga dagar med regn. Dessförinnan var det tydligen dåligt väder pratades det om. Kanske har vänt? Share this post Link to post Share on other sites