Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ejje

Insjuknade akut 2 timmar före landning.

Rekommendera Poster

Fick hjärtproblem 2 timmar före landning ARN. Som tur fanns en SOS akutläkare med planet.( hade hämtat en patient i Phuket). Hon gav syrgas, hjärtmedicin och morfin. Hon tog verkligen hand om mig under de två timmarna. Det var verkligen tur att hon fanns med, veta gudarna hur det annars hade slutat. Besättnigen var totalt handfallen. De begrep sig inte på hur dom skulle få igång syrgasapparaten. Läkaren instruerade dom hur den fungerade så förhoppningsvis lärde dom sig något. Vid landning fanns läkare på plats som tog ut mig till väntande ambulans för transport till Uppsala Akademiska. Där fick jag verkligen ett fantastiskt omhändertagande med behandling så jag kunde åka vidare på em. Nu väntar vidare behandling.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att det gick bra för dig.

Vad fick du för problem?

Takykardi och Angina pectoris.

Har opererats för flera år sedan men nu verkar det vara dags igen.

Får se hur det utvecklas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att det gick bra för dig.

Vad fick du för problem?

Takykardi och Angina pectoris.

Har opererats för flera år sedan men nu verkar det vara dags igen.

Får se hur det utvecklas.

Hjärtrusning och kärkramp alltså, förhoppningsvis kan dem fixa det med ballongsprängning.

Krya på dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att det gick bra för dig.

Vad fick du för problem?

Takykardi och Angina pectoris.

Har opererats för flera år sedan men nu verkar det vara dags igen.

Får se hur det utvecklas.

Hjärtrusning och kärkramp alltså, förhoppningsvis kan dem fixa det med ballongsprängning.

Krya på dig.

Tack för det. Som jag sa så har jag opererats tidigare men nu har det väl slaggat igen igen.

Gubben börjar bli gammal så det är väl inte annat att vänta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra att det gick bra för dig.

Vad fick du för problem?

Takykardi och Angina pectoris.

Har opererats för flera år sedan men nu verkar det vara dags igen.

Får se hur det utvecklas.

Hjärtrusning och kärkramp alltså, förhoppningsvis kan dem fixa det med ballongsprängning.

Krya på dig.

+1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick hjärtproblem 2 timmar före landning ARN. Som tur fanns en SOS akutläkare med planet.( hade hämtat en patient i Phuket). Hon gav syrgas, hjärtmedicin och morfin. Hon tog verkligen hand om mig under de två timmarna. Det var verkligen tur att hon fanns med, veta gudarna hur det annars hade slutat. Besättnigen var totalt handfallen. De begrep sig inte på hur dom skulle få igång syrgasapparaten. Läkaren instruerade dom hur den fungerade så förhoppningsvis lärde dom sig något. Vid landning fanns läkare på plats som tog ut mig till väntande ambulans för transport till Uppsala Akademiska. Där fick jag verkligen ett fantastiskt omhändertagande med behandling så jag kunde åka vidare på em. Nu väntar vidare behandling.

Vilket bolag flög du med?Krya på dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kära gamla Thai.

Blev lite överraskad över att personalen hade så mycket dåliga kunskaper om hur man agerar.

Ni vet hur det är. Ska dom byta en glödlampa så är dom tre stycken. I det här fallet var dom 5-6 st. En stod och höll ett vattenglas och en stod och viftade med en handduk för ansiktet, övriga tjattrade om hur man får igång syrgas.

Allt gick ju bra men det var ju tack vare läkaren.

Nu väntar jag på vidare åtgärder.

Tack alla för "lycka till"

Case Close.

PS. ni som åker och är beroende av mediciner, ha namnen på medicinerna och vilka doser nedskrivna på ett papper i plånboken. Underlättar vid akutbehandling.Ds

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni vet hur det är. Ska dom byta en glödlampa så är dom tre stycken. I det här fallet var dom 5-6 st. En stod och höll ett vattenglas och en stod och viftade med en handduk för ansiktet, övriga tjattrade om hur man får igång syrgas.

Jag kan verkligen se det framför mig. Handfallenhet vid sjukdomstillstånd och olyckor är inte direkt sällsynt. Grundläggande akut-sjukvårdsutbildning är nog inte en prioritet i många av skolorna, men man tycker/hoppas ju att kabinpersonalen borde vara ett undantag.

Även jag hoppas allt blir bra! Krya på dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×