Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
kungahlberg

Thailand sommaren 2015, när boka flyg

Rekommendera Poster

Hej på er thailandsvänner, vi har tänkt åka till Thailand runt 20/6 2015 och stanna i ca 4 veckor. När får vi bäst pris på flygbiljetterna? Kollar runt nu men finner inget. Har för mig att Thai brukar komma med kampanjer på vårkanten men vågar vi vänta så länge? Tacksam för svar, 2 vuxna 3 barn så priset är en avgörande faktor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar leta på t ex flygresor, flygstolen. Oftast kommer man ner i pris om man kan tänka sig flera stopp och längre väntetider mellan flygbytena och det varierar även mellan de lika bolagen i pris. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänta åtminstone till Mars, ja kanske ända fram i April in ni bestämmer er. Ni har både turkar och finnar + arabstaterna som konkurrerar om passagerare, lär m.a.o. inte vara fel att vänta ut dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Vi bokade redan vid den här tiden förra året. Ca 5300 med Thai, avresa runt midsommar i år.

Tänk på att kolla andra avrese- och hemresedagar än fredag, lördag och söndag som ofta är dyrare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar ni på Norwegian så boka snarast. Där går priset upp ju närmare avresedatum man kommer. Inga kampanjer heller.

Annars är det bara att vara lite kylig och invänta bolagens kampanjer. Det är lågsäsong och då är det många som vill att ni åker med dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bryr ni er mest om kostnaden så kan åka med Ukraine International (UIA) som vi nyligen gjorde. 5 st biljetter Stockholm - BKK (mellanlandning Kiev) mellan 20/6 -20/7 skulle exempelvis gå på mindre än 19 000:-.

Bokar man mer än 150 dagar i förväg har de bra priser. Kan även vara så att de kör ytterligare kampanjer och priserna blir ännu lägre. Vi betalde 11 400:- för 2 vuxna och 2 barn när vi åkte 18/10 - 3/11.

Flygtiderna är OK, maten och servicen ombord är inte toppen, komforten är ej heller super men vilket flyg är egentligen komfortabelt i Ekonomiklass?

Sedan för tiden utvisa om flygbolaget överlever den pågående krisen, men de har redan överlevt i 22 år och gått igenom diverse andra kriser genom åren.

Vi upplevde som sagt bolaget helt OK. Likaså flygplatsen i Kiev, 2 timmars transfer går fort.

http://www.flyuia.com/eng/company/ukraine-international-airlines/press/news/1658.html?news=2003&category=1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bryr ni er mest om kostnaden så kan åka med Ukraine International (UIA) som vi nyligen gjorde. 5 st biljetter Stockholm - BKK (mellanlandning Kiev) mellan 20/6 -20/7 skulle exempelvis gå på mindre än 19 000:-.

Bokar man mer än 150 dagar i förväg har de bra priser. Kan även vara så att de kör ytterligare kampanjer och priserna blir ännu lägre. Vi betalde 11 400:- för 2 vuxna och 2 barn när vi åkte 18/10 - 3/11.

Flygtiderna är OK, maten och servicen ombord är inte toppen, komforten är ej heller super men vilket flyg är egentligen komfortabelt i Ekonomiklass?

Sedan för tiden utvisa om flygbolaget överlever den pågående krisen, men de har redan överlevt i 22 år och gått igenom diverse andra kriser genom åren.

Vi upplevde som sagt bolaget helt OK. Likaså flygplatsen i Kiev, 2 timmars transfer går fort.

http://www.flyuia.com/eng/company/ukraine-international-airlines/press/news/1658.html?news=2003&category=1

Var det fria drycker ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Generellt sett är det ju extremt mycket kampanjer nu till i vissa fall extremt låga priser. Det är dock möjligt att er resa är lite för långt fram i tiden för att inkluderas i de perioder som reas ut.

Det kommer dock att regna in kampanjer direkt efter jul & nyår, så se till att ha kortet redo tills dess. Utifrån de priser som finns nu och fallande bränslepriser så är inte 3500-4000kr inte helt omöjligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det finns en hel del att välja på. Kollar själv resa i Juni. Finnair har ju massor, Emirates, Qatar och några till också.

BLir nog till att jag får prova Finnair för första gången, bra pris med korta byten inkl. inrikes hem från Samui för under 6000:-

Inte förstavalet av flygbolag egentligen, men man kommer väl fram med dom också...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bryr ni er mest om kostnaden så kan åka med Ukraine International (UIA) som vi nyligen gjorde. 5 st biljetter Stockholm - BKK (mellanlandning Kiev) mellan 20/6 -20/7 skulle exempelvis gå på mindre än 19 000:-.

Bokar man mer än 150 dagar i förväg har de bra priser. Kan även vara så att de kör ytterligare kampanjer och priserna blir ännu lägre. Vi betalde 11 400:- för 2 vuxna och 2 barn när vi åkte 18/10 - 3/11.

Flygtiderna är OK, maten och servicen ombord är inte toppen, komforten är ej heller super men vilket flyg är egentligen komfortabelt i Ekonomiklass?

Sedan för tiden utvisa om flygbolaget överlever den pågående krisen, men de har redan överlevt i 22 år och gått igenom diverse andra kriser genom åren.

Vi upplevde som sagt bolaget helt OK. Likaså flygplatsen i Kiev, 2 timmars transfer går fort.

http://www.flyuia.com/eng/company/ukraine-international-airlines/press/news/1658.html?news=2003&category=1

Var det fria drycker ?

Vatten och juice serverades i samband med maten, senare fanns det bara vatten hämta. Gick ju att köpa alkohol om om man så ville. Så det var en ganska så städad flygning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det finns en hel del att välja på. Kollar själv resa i Juni. Finnair har ju massor, Emirates, Qatar och några till också.

BLir nog till att jag får prova Finnair för första gången, bra pris med korta byten inkl. inrikes hem från Samui för under 6000:-

Inte förstavalet av flygbolag egentligen, men man kommer väl fram med dom också...

Ja komma fram gör man förr eller senare med det kan bli bökigt om de går ut i strejk t ex.Har eg inget att klaga på när de gäller de bolag du nämner men jag hade i första hand inte valt Finnair, de ggr vi valt dem så har de varit konflikter i bolaget och strejk hot eller strejk. Så kolla i så fall upp vad som gäller innan du bokar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det finns en hel del att välja på. Kollar själv resa i Juni. Finnair har ju massor, Emirates, Qatar och några till också.

BLir nog till att jag får prova Finnair för första gången, bra pris med korta byten inkl. inrikes hem från Samui för under 6000:-

Inte förstavalet av flygbolag egentligen, men man kommer väl fram med dom också...

Ja komma fram gör man förr eller senare med det kan bli bökigt om de går ut i strejk t ex.Har eg inget att klaga på när de gäller de bolag du nämner men jag hade i första hand inte valt Finnair, de ggr vi valt dem så har de varit konflikter i bolaget och strejk hot eller strejk. Så kolla i så fall upp vad som gäller innan du bokar.

Vad som gäller är att dom får boka om dig om det blir strejk. Ändå en trist början på semestern, särskilt om man fastnar i Helsingfors... Jag skulle undvika dom i största möjliga utsträckning men beror inte bara på strejkrisken utan också för att jag inte gillar att flyga med dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helst hade jag valt Qatar men en sökning på www.kayak.co.uk 20/6 - 19/7 ger emirates för 440 pund, runt 5200 svenska hos www.ebookers.co.uk, en av dom bästa online byråerna som jag använder flitigt. Jag hade nog inte väntat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TS kan ju söka lite idag. Hittade "min" resa med KLM idag för riktig bra peng.

Fanns inte igår på samma sökning så jag antar att de kört igång kampanj idag?

Korta byten på det jag kollat på, ser ut som att de kör med 777-200 med 31" pitch och det låter ju mindre kul iof. men vi skulle spara 3000:- mot redan billiga Finnair och det är ju frågan för om det inte kan vara värt att lägga de pengarna på nån Hiltonnatt i bkk istället!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TS kan ju söka lite idag. Hittade "min" resa med KLM idag för riktig bra peng.

Fanns inte igår på samma sökning så jag antar att de kört igång kampanj idag?

Korta byten på det jag kollat på, ser ut som att de kör med 777-200 med 31" pitch och det låter ju mindre kul iof. men vi skulle spara 3000:- mot redan billiga Finnair och det är ju frågan för om det inte kan vara värt att lägga de pengarna på nån Hiltonnatt i bkk istället!?

Ja lägg pengarna på nåt nice hotell istället :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TS kan ju söka lite idag. Hittade "min" resa med KLM idag för riktig bra peng.

Fanns inte igår på samma sökning så jag antar att de kört igång kampanj idag?

Korta byten på det jag kollat på, ser ut som att de kör med 777-200 med 31" pitch och det låter ju mindre kul iof. men vi skulle spara 3000:- mot redan billiga Finnair och det är ju frågan för om det inte kan vara värt att lägga de pengarna på nån Hiltonnatt i bkk istället!?

Ja lägg pengarna på nåt nice hotell istället :D

Nä, vill gärna se hur det ser ut på fängelset!

Hotellen har jag koll på... ;)

Edit: läste lite snabbt och fick för mig att du refererade till Bangkok Hilton... ;)

Lite snurrig idag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TS kan ju söka lite idag. Hittade "min" resa med KLM idag för riktig bra peng.

Fanns inte igår på samma sökning så jag antar att de kört igång kampanj idag?

Korta byten på det jag kollat på, ser ut som att de kör med 777-200 med 31" pitch och det låter ju mindre kul iof. men vi skulle spara 3000:- mot redan billiga Finnair och det är ju frågan för om det inte kan vara värt att lägga de pengarna på nån Hiltonnatt i bkk istället!?

Finnair eller KLM känns ungefär som same,same förutom att Schiphol nog är min favoritflygplats, det kan jag inte säga om Helsingfors...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha! Sedär, blev bokat med KLM!

Lite halvoplanerat men...

För passande för att avstå ifrån!

Den bästa känslan som finns!   :party2:

Så gött!! Nu väntar vi bara på dig Pelle  ;)

Pelle tror ju han ska till Sydafrika...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha! Sedär, blev bokat med KLM!

Lite halvoplanerat men...

För passande för att avstå ifrån!

Den bästa känslan som finns!   :party2:

Så gött!! Nu väntar vi bara på dig Pelle  ;)

Pelle tror ju han ska till Sydafrika...

Vi får väl an se..  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha! Sedär, blev bokat med KLM!

Lite halvoplanerat men...

För passande för att avstå ifrån!

Den bästa känslan som finns!   :party2:

Så gött!! Nu väntar vi bara på dig Pelle  ;)

Pelle tror ju han ska till Sydafrika...

Vi får väl an se..  :D

Precis!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha! Sedär, blev bokat med KLM!

Lite halvoplanerat men...

För passande för att avstå ifrån!

Den bästa känslan som finns!   :party2:

Så gött!! Nu väntar vi bara på dig Pelle  ;)

Pelle tror ju han ska till Sydafrika...

Vi får väl an se..  :D

Precis!!!

Trodde du lärt dig av Karibien turen att Thailand måste med i resplanen för att det ska bli 100%? 😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×