Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Malvina

Vigselring

Rekommendera Poster

Har en fru som förlorat sin vigselring, åker till Bangkok i vinter och undrar var i Bangkok som det är absolut säkert att köpa en 18 karat guldring.

Det sägs ju att det är billigare att köpa en guldring i Thailand.

Vad säger ni finns det något enkelt svar på detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, köp i Thailand. Guldpriset är samma i hela världen. Med kostnaden för att göra en ring i Thailand är en bråkdel jämfört med Sverige. Exempel: köper du en ring i Thailand för 100 kr, så får du ca 80% guld. För samma pris i Sverige blir det 50% guld

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en fru som förlorat sin vigselring, åker till Bangkok i vinter och undrar var i Bangkok som det är absolut säkert att köpa en 18 karat guldring.

Nu är jag ingen guldexpert, men jag har för mig att jag läst på forumet att guldet i Thailand är på 24 karat, inte 18 som Malvina frågar efter.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en fru som förlorat sin vigselring, åker till Bangkok i vinter och undrar var i Bangkok som det är absolut säkert att köpa en 18 karat guldring.

Nu är jag ingen guldexpert, men jag har för mig att jag läst på forumet att guldet i Thailand är på 24 karat, inte 18 som Malvina frågar efter.

Hasse

Det som är populärast och säljs mest i Thailand är 24 karat, som är lite gulare  och mjukare. Men finns även gott om 18 karats guld.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×