Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Leijona

Ni som stannar länge eller bor i Thailand?

Rekommendera Poster

Fixar jobben själv, IT jobb är lätt att hitta.

Och vem har pratat om att ha företag i Thailand eller någon annanstans?? Helt onödigt och för mycket jobb med att ha eget företag och stor chans att misslyckas som du sa Phatthalung.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

IT-jobben är de mest flexibla. Försöker själv att återgå till det, från att ha lager mm.., för då måste man vara på plats i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni som stannar över 180 dager i Thailand , betaler ni skatt till Thailand

Som svenske är du skatt skyldig till Tahailand när du har varit över 180 dager i landet . Skatten i Thailand er mycket lägre en i Sverige .

Min pension är på över 1 miljon baht i året , og jag betaler 20 tusen  baht i skatt för året till Thailand . Är du över 65 år så betaler du

nästan inte skatt . När du betaler din skatt til Thailand får du Income Tax payment Certficate som du sender til skattekontoret i Sverige og du får dina skattepenger til baka 

P1180070.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 3/25/2018 at 0:47 AM, Phatthalung said:

Tänk till lite nu. Har ni hört många faranger som har lyckats med företag i Thailand,

Oftast är det ljusskygga personer som till slut kommer hem till Svedala med svansen mellan bena

Jag har jobbat via nätet och med IT i femton år och det har funkat bra. Inriktningen har skiftat något, då man måste anpassa verksamhet efter efterfrågan, trender och konkurrens. Sedan känner jag ganska många andra svenskar som livnärt sig i Thailand i +10 år, de flesta i restaurang och mäklarbranschen.

För att lyckas som. företagare här krävs exakt samma egenskaper som i Sverige. Du måste jobba hårt, vara duktig på det du gör och vara i en bransch som de facto genererar pengar.

Jag skulle gissa att det bara passar sisådär 5% av svenskarna. Vi är ett hårt arbetande folk, men i Thailand finns inga starta-eget bidrag och fallskärmar om det går åt skogen. Man måste sonika ha ett någorlunda jämt cash flow, år efter år.  yten att man kan jobba lite och köra turistliv resten av tiden är extremt få förunnade. Det kan ju funka om man är en sällsynt duktig day trader etc.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×