Annelie S 6 Report post Posted October 10, 2014 Tänk på att det är 3 veckors inkubationstid på Ebola. Om ni mot all förmodan skulle boka, boka kortare tid än dessa 3 veckor så hinner ni hem innan det bryter ut. Haha Share this post Link to post Share on other sites
skruttan 0 Report post Posted October 10, 2014 Inkubationstid: Upp till 3 veckor! Kanske en weekendresa! Denna artikel i SvD lugnar kanske något lite, lite. http://www.svd.se/nyheter/utrikes/fem-missuppfattningar-om-ebola_3795422.svd?sidan=1 Share this post Link to post Share on other sites
Guest Stone Report post Posted October 10, 2014 Glöm inte Dengue! Dags att damma av gamla fina Marburgviruset också.. Share this post Link to post Share on other sites
izafisa 0 Report post Posted October 10, 2014 För att inte glömma STD…kan ju bli riktig eländigt Share this post Link to post Share on other sites
jannelenn 2 Report post Posted October 10, 2014 Kom just ihåg att vi har inte heller bokat.Blir nog en trisslott i stället.Trevlig helg!! Share this post Link to post Share on other sites
nilu 0 Report post Posted October 10, 2014 Om ni undrar så har inte vi heller bokat Tackar. Fler som inte har bokat? Ha ha ha! Har inte bokat men SKA åka.... Värt att riskera ebola? Åker!!!!! Share this post Link to post Share on other sites
izafisa 0 Report post Posted October 25, 2014 Vaccin på gång, kanske kan boka ändå men hur blir det med dengue, svinflunsan, jellyfish och STD då? Faaa.. bli till å stann hemma... Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 25, 2014 Vaccin på gång, kanske kan boka ändå men hur blir det med dengue, svinflunsan, jellyfish och STD då? Faaa.. bli till å stann hemma... Tror du Sverige testar flyktingarna som kommer till Sverige för div sjukdomar? Bättre att åka Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted October 25, 2014 Vaccin på gång, kanske kan boka ändå men hur blir det med dengue, svinflunsan, jellyfish och STD då? Faaa.. bli till å stann hemma... Tror du Sverige testar flyktingarna som kommer till Sverige för div sjukdomar? Bättre att åka Alla nyanlända flyktingar får en hälsokontroll via hälsocentralen (åtminstone där jag bor är det så). Alla vi andra får däremot resa hit och dit i världen helt okontrollerat. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 25, 2014 Vaccin på gång, kanske kan boka ändå men hur blir det med dengue, svinflunsan, jellyfish och STD då? Faaa.. bli till å stann hemma... Tror du Sverige testar flyktingarna som kommer till Sverige för div sjukdomar? Bättre att åka Alla nyanlända flyktingar får en hälsokontroll via hälsocentralen (åtminstone där jag bor är det så). Alla vi andra får däremot resa hit och dit i världen helt okontrollerat. Ja så kanske det är... Så om nån visar sej ha en sjukdom blir dom utvisade? Vi får ju inte glömma läkarna som åker dit å jobbar med Ebola som sen kommer tillbaka... Inte bra... Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted October 25, 2014 Vaccin på gång, kanske kan boka ändå men hur blir det med dengue, svinflunsan, jellyfish och STD då? Faaa.. bli till å stann hemma... Tror du Sverige testar flyktingarna som kommer till Sverige för div sjukdomar? Bättre att åka Alla nyanlända flyktingar får en hälsokontroll via hälsocentralen (åtminstone där jag bor är det så). Alla vi andra får däremot resa hit och dit i världen helt okontrollerat. Ja så kanske det är... Så om nån visar sej ha en sjukdom blir dom utvisade? Vi får ju inte glömma läkarna som åker dit å jobbar med Ebola som sen kommer tillbaka... Inte bra... Dom som är sjuka får sjukvård. Utvisas? Så smittan kan spridas ohejdat vidare? Ebolan kan endast begränsas genom sjukvård. Undanhållande av vård, oavsett vilka det är som har behov av den leder till snabbare spridning över hela världen. Det är ju det som är problemet i Afrika, att dom inte har tillgång till sjukvård. Sen kan det givetvis bli katastrof ändå men att sluta behandla människor det ökar spridningen enormt snabbt. Dom som åker dit för att hjälpa till är hjältar och ska behandlas därefter Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 25, 2014 Vaccin på gång, kanske kan boka ändå men hur blir det med dengue, svinflunsan, jellyfish och STD då? Faaa.. bli till å stann hemma... Tror du Sverige testar flyktingarna som kommer till Sverige för div sjukdomar? Bättre att åka Alla nyanlända flyktingar får en hälsokontroll via hälsocentralen (åtminstone där jag bor är det så). Alla vi andra får däremot resa hit och dit i världen helt okontrollerat. Ja så kanske det är... Så om nån visar sej ha en sjukdom blir dom utvisade? Vi får ju inte glömma läkarna som åker dit å jobbar med Ebola som sen kommer tillbaka... Inte bra... Dom som är sjuka får sjukvård. Utvisas? Så smittan kan spridas ohejdat vidare? Ebolan kan endast begränsas genom sjukvård. Undanhållande av vård, oavsett vilka det är som har behov av den leder till snabbare spridning över hela världen. Det är ju det som är problemet i Afrika, att dom inte har tillgång till sjukvård. Sen kan det givetvis bli katastrof ändå men att sluta behandla människor det ökar spridningen enormt snabbt. Dom som åker dit för att hjälpa till är hjältar och ska behandlas därefter Självklart... Mitt svar var inte helt seriöst... Hela tråden känns rätt så oseriös och TS känns mer å mer som ett troll. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted October 25, 2014 Vaccin på gång, kanske kan boka ändå men hur blir det med dengue, svinflunsan, jellyfish och STD då? Faaa.. bli till å stann hemma... Tror du Sverige testar flyktingarna som kommer till Sverige för div sjukdomar? Bättre att åka Alla nyanlända flyktingar får en hälsokontroll via hälsocentralen (åtminstone där jag bor är det så). Alla vi andra får däremot resa hit och dit i världen helt okontrollerat. Ja så kanske det är... Så om nån visar sej ha en sjukdom blir dom utvisade? Vi får ju inte glömma läkarna som åker dit å jobbar med Ebola som sen kommer tillbaka... Inte bra... Dom som är sjuka får sjukvård. Utvisas? Så smittan kan spridas ohejdat vidare? Ebolan kan endast begränsas genom sjukvård. Undanhållande av vård, oavsett vilka det är som har behov av den leder till snabbare spridning över hela världen. Det är ju det som är problemet i Afrika, att dom inte har tillgång till sjukvård. Sen kan det givetvis bli katastrof ändå men att sluta behandla människor det ökar spridningen enormt snabbt. Dom som åker dit för att hjälpa till är hjältar och ska behandlas därefter Självklart... Mitt svar var inte helt seriöst... Hela tråden känns rätt så oseriös och TS känns mer å mer som ett troll. Share this post Link to post Share on other sites
Tima 1 Report post Posted January 29, 2015 Vad kul och bakåt- uppåner att skriva om att man inte har bokat... Share this post Link to post Share on other sites
Rowan 0 Report post Posted January 29, 2015 Vill bara informera alla att jag har inte heller Ebola. För visst handlade tråden om det? Eller... ? Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted January 30, 2015 Vill bara informera alla att jag har inte heller Ebola. För visst handlade tråden om det? Eller... ? Vilken tur! Du vet, här börjar trådarna i ena änden och slutar med ebola eller invandringen! Fast just nu är ju ebolan på utgående... Share this post Link to post Share on other sites
izafisa 0 Report post Posted January 30, 2015 Vill bara informera alla att jag har inte heller Ebola. För visst handlade tråden om det? Eller... ? Vilken tur! Du vet, här börjar trådarna i ena änden och slutar med ebola eller invandringen! Fast just nu är ju ebolan på utgående... Nä då, inget är bara utgående, har traskas det in igen. Åsså ville bara jag info att det blev en nitlott=ebola. Någon annan som dragit en nit? Share this post Link to post Share on other sites