Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tonny

koh Ngai/Hai Feb/mars 2015 ?

Rekommendera Poster

Vi hade tänkt oss till östkusten i Thailand,jag och min fru för sol och snorkling.( ute i ca 17 dagar.)

Hade tänkt att vara på Koh bulone först sen Koh lipe.

Undrar om  det är lönt att lägga några nätter på Koh ngai eller ska man stanna på lipe och ta någon båtutflykt till bla ngai.

Någon som har någon annat bra alternativ på Ö.

Vill inte resa upp mot Koh lanta.

Har rest en hel del i Thailand men inte på denna sidan.ä

Tacksam för alla råd.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och min man har tre veckor från 27 januari som vi hade tänkt spendera på Lipe och Bulon. Vi var på dessa öar plus Ngai januari 2012. Vi gillade alla öar riktigt mycket men vår favorit blev Lipe och på andra plats kom Bulon.

Men vi har precis fått svar från Pansand resort på Bulon att de har fullt där. Just nu väntar vi på svar från Bulone resort....

Verkar som vi kommer att få vara på Lipe i tre veckor - men vi klagar inte ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade tänkt oss till östkusten i Thailand,jag och min fru för sol och snorkling.( ute i ca 17 dagar.)

Hade tänkt att vara på Koh bulone först sen Koh lipe.

Undrar om  det är lönt att lägga några nätter på Koh ngai eller ska man stanna på lipe och ta någon båtutflykt till bla ngai.

Någon som har någon annat bra alternativ på Ö.

Vill inte resa upp mot Koh lanta.

Har rest en hel del i Thailand men inte på denna sidan.ä

Tacksam för alla råd.     

Åk inte till östkusten om ni ska till Koh Lipe och Koh Bulone ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är långt mellan Lipe och Koh Ngai. Koh Ngai ligger ca 25 min med speedboat från Koh Lanta och Lipe ett par timmar bort.

Finns en till ö utanför Trangkusten, Koh Sukorn, den ligger närmare Bulone om jag inte är felunderrättad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Givetvis är det ju västkusten.

Vi hade också tänkt boka på Pansand 4 nätter runt 9 feb.

Nadja var ska ni bo på lipe?

Vi har tittat på  lipe beach resort och beachbungalow

på sunrisebeach.(back to basic)

Får man lappsjuka på lipe 8 dagar?

Vi har varit både på Tao och phagnan flera ggr.

Kännslipe mindre än Tao?

Ska kolla upp koh Sukorn.

Tacksam för svar.

Även om man är resvan så lär man sig något nytt hela tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi fick precis reda på att vi kunde boka på Bulone resort fem nätter i februari - phu :)

På Koh Lipe ska vi ska bo fem nätter på Sanom beach, vårt lilla paradis. Hade kunnat bo där i tre veckor men då hade vi nog fått operera ryggen efteråt - aldrig någonsin sovit på så hårda sängar :( Sen ska vi pröva på något nytt - Phuritras resort, vid Sunrise beach. Troligen byggt 2013 och i en recention sa man att dom hade sköna sängar ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi fick precis reda på att vi kunde boka på Bulone resort fem nätter i februari - phu :)

På Koh Lipe ska vi ska bo fem nätter på Sanom beach, vårt lilla paradis. Hade kunnat bo där i tre veckor men då hade vi nog fått operera ryggen efteråt - aldrig någonsin sovit på så hårda sängar :( Sen ska vi pröva på något nytt - Phuritras resort, vid Sunrise beach. Troligen byggt 2013 och i en recention sa man att dom hade sköna sängar ;)

Oroa dig inte för ryggen. Efter några veckor på stenhårda sängar så börjar ryggen tycka om det. Många thailändare ligger ju på en vaxduk på golvet och de har nog mindre ryggproblem än vi västerlänningar som ska sova mjukt  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2014-10-08 på 22:54, nadja säger:

Vi fick precis reda på att vi kunde boka på Bulone resort fem nätter i februari - phu :)

På Koh Lipe ska vi ska bo fem nätter på Sanom beach, vårt lilla paradis. Hade kunnat bo där i tre veckor men då hade vi nog fått operera ryggen efteråt - aldrig någonsin sovit på så hårda sängar :( Sen ska vi pröva på något nytt - Phuritras resort, vid Sunrise beach. Troligen byggt 2013 och i en recention sa man att dom hade sköna sängar ;)

Jag var i thailand, phuket för 1 år sen.. Det du beskriver känner jag igen då det hände mig också!! Har aldrig sovit på en så dålig säng, kändes som att min rygg gick i tusen bitar efter 2 nätter, vi hade bokat ett hotell med 3 stjärnor.. men aldrig mer igen! Efter 3 natten så kunde jag inte sova och hade så ont i ryggen.. Jag och tjejen gick upp packade våra saker och gick ner o checka ut och vi tog en taxi till Hilton. Där kunde vi sova ordentligt, det kändes skönt att få sova i en bra säng! Dock när jag kom tillbaka till sverige så hade jag problem med ryggen och tjejen hade inga problem alls då hon använde mig som en kudde hehe.. Jag fick gå till en naprapat som hjälpte mig, min ryggrad hade tydligen blivit sne tack vare den dåliga sängen! Fick hjälp av denna hemsida http://naprapat.biz/ att hitta en bra naprapat som hjälpte mig. Nu har det gått 1 år och jag har inte haft några problem alls! Dock inför resan till thailand i jan 2017, så har jag bokat Hilton med extra madrasser, kommer aldrig ta något annat hotell igen!! 

Man ska inte tänka det är dyrt eller så när man bokar ett hotell! Låt det kosta ett par tusen extra eftersom man kommer vara där minst 3 veckor och man vill sova gott och inte få några problem med ryggen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan, Pelle.karlsson säger:

Jag var i thailand, phuket för 1 år sen.. Det du beskriver känner jag igen då det hände mig också!! Har aldrig sovit på en så dålig säng, kändes som att min rygg gick i tusen bitar efter 2 nätter, vi hade bokat ett hotell med 3 stjärnor.. men aldrig mer igen! Efter 3 natten så kunde jag inte sova och hade så ont i ryggen.. Jag och tjejen gick upp packade våra saker och gick ner o checka ut och vi tog en taxi till Hilton. Där kunde vi sova ordentligt, det kändes skönt att få sova i en bra säng! Dock när jag kom tillbaka till sverige så hade jag problem med ryggen och tjejen hade inga problem alls då hon använde mig som en kudde hehe.. Jag fick gå till en naprapat som hjälpte mig, min ryggrad hade tydligen blivit sne tack vare den dåliga sängen! Fick hjälp av denna hemsida http://naprapat.biz/ att hitta en bra naprapat som hjälpte mig. Nu har det gått 1 år och jag har inte haft några problem alls! Dock inför resan till thailand i jan 2017, så har jag bokat Hilton med extra madrasser, kommer aldrig ta något annat hotell igen!! 

Man ska inte tänka det är dyrt eller så när man bokar ett hotell! Låt det kosta ett par tusen extra eftersom man kommer vara där minst 3 veckor och man vill sova gott och inte få några problem med ryggen!

Fast jag tror inte att dyrt hotell är lika med sköna sängar. Inte enligt min erfarenhet i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, leendetslind säger:

Fast jag tror inte att dyrt hotell är lika med sköna sängar. Inte enligt min erfarenhet i alla fall.

Håller med. Har bott på dyra hotell med svinhårda sängar och billiga med mjuka dito. Det bästa är nog att kolla upp hotellet innan om det är viktigt, priset på hotellrummet är enligt min erfarenhet ett dåligt mått på sängarnas hårdhet.

Det man ska vara medveten om är att i Thailand är det inte nödvändigtvis ansett bra med mjuka sängar. Thailändare är ofta vana vid hårt underlag, och mjuka sängar kan skapa andra obehag. Så är det för frugan, hon svär alltid över mjuka sängar, medan jag själv nog föredrar mjukt underlag.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet verkar ju vara att många hotell har missat att man ska ha en bäddmadrass ovanpå resårbottnen. Kanske för att spara pengar?

Själv får jag problem med höfterna om sängen är för hård, så jag tänker släpa med något mjukt :D.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×