Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LindaL

Äntligen bestämt vart det bär av i februari !!!

Rekommendera Poster

Efter massor av funderingar o tittande efter hotell har jag nu bestämt  mig. Hade ett tag nästan bestämt för Koh samui men det blidde ikke så.

Vi startar med Bangkok i 4 nätter. Inte helt bestämt hotell än men lutar åt Prince Palace då det är billigt och ser helt ok ut. Sen drar vi vidare till Krabi och Ao Nang och där väljer vi mellan Phra Nang inn och Somkiet Buri. 4 nätter blir det även där.

Sen avslutar vi med Phuket och Patong i 4 nätter och nästan bestämt på Baan Laimai. Våra bekanta som ska med kan bara stanna i 12 nätter, kan möjligen bli 13 beroende på flygen och isåfall blir det en natt extra på antingen Ao Nang eller Patong...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter massor av funderingar o tittande efter hotell har jag nu bestämt  mig. Hade ett tag nästan bestämt för Koh samui men det blidde ikke så.

Vi startar med Bangkok i 4 nätter. Inte helt bestämt hotell än men lutar åt Prince Palace då det är billigt och ser helt ok ut. Sen drar vi vidare till Krabi och Ao Nang och där väljer vi mellan Phra Nang inn och Somkiet Buri. 4 nätter blir det även där.

Sen avslutar vi med Phuket och Patong i 4 nätter och nästan bestämt på Baan Laimai. Våra bekanta som ska med kan bara stanna i 12 nätter, kan möjligen bli 13 beroende på flygen och isåfall blir det en natt extra på antingen Ao Nang eller Patong...

[/

Prince Palace funkar, ingen lyx men funkar, ska bli kul att prova på Phra Nang bor här i början av januari.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter ju kanon det  :D

Somkiet buri ser supermysigt ut, lite som att bo inne i djungeln. Phra Nang inn har fördelen att det ligger vid stranden.....

En av oss är en äldre man som har lite jobbigt att gå, hur funkar somkiet buri då???  Han är 65 tror, inte lastgammal  men väldigt tjock och flåsar en del då han rör sig om man säger så

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter ju kanon det  :D

Somkiet buri ser supermysigt ut, lite som att bo inne i djungeln. Phra Nang inn har fördelen att det ligger vid stranden.....

En av oss är en äldre man som har lite jobbigt att gå, hur funkar somkiet buri då???  Han är 65 tror, inte lastgammal  men väldigt tjock och flåsar en del då han rör sig om man säger så

kan vara bra att röra sig kanske träning är nyckeln till att leva ett längra liv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter ju kanon det  :D

Somkiet buri ser supermysigt ut, lite som att bo inne i djungeln. Phra Nang inn har fördelen att det ligger vid stranden.....

En av oss är en äldre man som har lite jobbigt att gå, hur funkar somkiet buri då???  Han är 65 tror, inte lastgammal  men väldigt tjock och flåsar en del då han rör sig om man säger så

Ja det är verkligen som att bo i djungeln på Somkiet och deras pool ligger gömd där bakom så mysigt ðŸ˜

Men alltså det är ingen mega backe till Somkiet men ska ni gå till och från stranden så får ni alla en liten promenad på hemvägen i uppförsbacke 😉 den är nu inte jätte brant men uppåt lutar det, och till Somkiet är en liten infart nerför men inte på nått sätt jätte brant.

Inne på själva Resorten är det inga som helst problem att röra sig.

Så allt är ju relativt hur mkt din bekant klarar av/vill gå 😅

Det blir ju en del promenader om man bor på Somkiet och vill ner till båtarna eller stora stranden men massage hyddorna, men sen så är läget guld om man vill åt restauranger och shoppingen längs vägarna 😊

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju bra att det ligger nära restauranger o sånt. Till stranden går man ju bara en gång om dan...väljer mellan Phra nang inn och somkiet Buri. Fördelar o nackdelar med båda

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska kolla runt lite på andra hotell oxå och vänta och se om det kommer nån kampanj.. Prince Palace är helt okej men jag har själv valt andra hotell påmina senaste resor då hotellet börjar kännas lite slitet och trist..

Finns alltid rum på Prince Palace så det är inget ni behöver boka långt i förväg...

Tycker oxå att ni ska lägga dagarna i Bangkok i slutet av resan..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska kolla runt lite på andra hotell oxå och vänta och se om det kommer nån kampanj.. Prince Palace är helt okej men jag har själv valt andra hotell påmina senaste resor då hotellet börjar kännas lite slitet och trist..

Finns alltid rum på Prince Palace så det är inget ni behöver boka långt i förväg...

Tycker oxå att ni ska lägga dagarna i Bangkok i slutet av resan..

Tack :) ska absolut kolla andra hotell..  Bestämde att ta bangkok i början för annars försvinner hela första dan med att resa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag startar med fyra nätter i Bangkok, och drar sedan vidare för sju i Pattaya. Flyger sedan till Phuket för fyra nätter i Patong, innan treveckorsresan avslutas med sex övernattningar i Khao Lak. Lagom mix av stadsliv och vilohem...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag startar med fyra nätter i Bangkok, och drar sedan vidare för sju i Pattaya. Flyger sedan till Phuket för fyra nätter i Patong, innan treveckorsresan avslutas med sex övernattningar i Khao Lak. Lagom mix av stadsliv och vilohem...

Låter som en kanonbra mix tycker jag  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×