Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Pinkcupcake

Besöka en rooftopbar med barn?

Rekommendera Poster

Hallå!

Vi tänkte besöka en rooftopbar under vår vistelse i Bangkok och vill ta med hela familjen. Nu läste jag nyss på Siroccos hemsida att barn under 7 år inte är välkomna. Gäller det de flesta skybarer eller finns det någon vi kan besöka? Vi har barn som är 4 och 7 år och vi har inte tänkt att komma mitt i natten utan mer runt 17:30-18:00, innan vi går vidare och äter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Vi tänkte besöka en rooftopbar under vår vistelse i Bangkok och vill ta med hela familjen. Nu läste jag nyss på Siroccos hemsida att barn under 7 år inte är välkomna. Gäller det de flesta skybarer eller finns det någon vi kan besöka? Vi har barn som är 4 och 7 år och vi har inte tänkt att komma mitt i natten utan mer runt 17:30-18:00, innan vi går vidare och äter.

Hej.

Finns ju en hel del med lite olika inriktning. Flera är ju mer som barer/lounger som riktar sig till en nattlig publik.

Här är en lista på många av barerna med utsikt.

http://dennisthernblog.com/hot-spots/bars-with-a-view-rooftop-bars/

Följande nummer på listan kan vara värda att kolla om ni är en familj: 4, 5, 13, 16, 19, 23, 24, 33.

Skulle ju försöka dubbelkolla vad som gäller innan ni åker dit. Men dessa ligger hyfsat högt och har intresant utsikt. Jag har svårt att se att dessa skulle vara lika strikta som Lebua hotel och deras tre barer på listan.

Vart ska ni bo? Finns säkert en bar in närheten där ni bor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Vi har inte bokat hotell än men vi vill bo vid floden.

Vertigo låter som ett alternativ för oss då! :-) I vilket område ligger det? Är det lätt att ta sig dit om vi bor vid Riverside?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Vi har inte bokat hotell än men vi vill bo vid floden.

Vertigo låter som ett alternativ för oss då! :-) I vilket område ligger det? Är det lätt att ta sig dit om vi bor vid Riverside?

Det är lätt att ta sig till Banyan Tree/Vertigo från floden. 10-15 min i en taxi.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar här ifall det är någon annan som har samma funderingar.

På Mode Sathorn hotel finns The Roof @38th Bar, och där är barn välkomna med föräldrar. Baren har fått bra omdöme och är ganska ny. Jag tycker att hotellet ser riktigt nice ut också så vi funderar på att bo där under vår Bangkokvistelse.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har mailat Vertigo men inte fått svar än. Kollade även med Red Sky bar i Centarahotellet och de svarade att de har 20-årsgräns :-(

Jag får fortsätta undersöka!

Det där är nog en sanning med modifikation från Red Sky. Vi var där i januari och augusti med våra barn 6 resp. 10 år. Har inte varit några problem. Däremot hade vi problem på Lebua med vår 6 åring som inte fick komma upp.

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillar roof@38th, men utsikten är helt ok enligt mig. Lätt att komma till också.

Om man ska till det området så gillar jag ZOOM på taket av Anantara hotel bättre. 40 våningen, 360 graders utsikt. Dock lite jobbigare att komma till. Går att gå från BTS Chong Nongsi om man har pigga ben.

http://bangkok-sathorn.anantara.com/zoom-sky-bar-restaurant/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×