Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
ostarra

2015 it's time again 😃😃

Recommended Posts

Så jäkla häftigt och roligt 😃😃

Februari 2015 blir vår 5:e resa till Thailand 😃 och kan man längta mer än innan till en plats som man redan har varit på innan?!.....Oh ja 😃

Nu är längtan så stark och att få slippa allt här hemma i några veckor  gör längtan bara starkare 👊

Koh Lipe gjorde avtryck på oss sist så nu blir det att flyga till Langkawi igen för att ta siktet mot Koh Lipe i 6 dagar 😃

Sen styr vi kosan mot Koh Ngai för 2 nätter då vi tyckte att ön såg så fin ut när vi åkte förbi där på vägen till Lanta sist 🌴ðŸ‘

Sen blir de älskade Lanta och Laguna i nästan 2 veckor ðŸ˜ðŸ˜  för att sen ta oss till Krabi town en natt och uppleva restaurant marknaden eller vad man ska kalla de nere vid kajen igen ... Rolig upplevelse 😋

Sen flyger vi upp till Bangkok för att ta 2 nätter där och sen bär det hemåt igen....

Men Wooohooooooo va jag/vi längtar nu... Å man kan å får ju nästan börja å planera lite redan nu ðŸ˜ðŸ˜

Hej hopp alla Thailand älskare ... 🌴🌴🌴🌴🌴🌴😉😉

Förstår precis vad du känner  :D varje dag som går är en dag närmare resan, såååå man längtar. Längtar efter solen strålar, vattnet maten, ölen och tom resan mellan öarna :Archie_07: :big grin: :beach::d_martini:

Låter underbart! Vi åker också till Koh Lipe i hela 12 dagar men över jul och nyår fast vi startar och avslutar i Bangkok. Några dagar på Koh Muuk blir det också innan vi åker tillbaka till Bangkok.

En fråga: När vi kom via Langkawi förra gången vi var på Lipe fick vi bara 15 dagar pga att vi kom in i Thailand med båt. Hur löser ni det? Mvh Magnus

Härligt!!! Vi åker 2 mars och planen är Lipe en vecka sen får vi se! Ska vara borta tre veckor. Vi flyger till Hat Yai denna gång och tar en natt där först.

Undrar också hur ni gör med visum? Söker hemma? Hade tänkt ta Langkawi hållet men kände det blev omständigt med visumet....tar nog en avstickare till Langkawi efter veckan på Lipe!

Ja allihopa visst är det härligt att få se fram emot dessa grymt underbara resor 😃😃

L8 och tmkarlsson: ja vi fixar visumet här hemma och gjorde det 3 veckor i förväg om jag inte minns fel från förra gången och för vår del så åkte vi in till Thailändska ambassaden i Göteborg och lämnade in våra pass och kopia på flygbiljetterna, var även tvungna att ha bokat och betalt båten mellan Langkawi och Koh Lipe, ett litet krav som dom hade för att se att man verkligen skulle ta sig dit eller liknande 😊

Det va inte så krångligt som jag trodde ...och jag va självklart nervös över den biten 😉 men det gick alldes ypperligt 😃ðŸ‘ðŸ‘

Plusset som blev var att vi slapp den hemska Tigerline båten och fick en speedboat till koh Lanta istället = grymt ðŸ‘

Haha men toktobbe när är ni nere då? Finns risken att springa på varandra kanske?

Verkar som att våra resor har sett snarlika ut innan om jag inte minns fel 😎🌴

Trevlig kväll allihopa 😃🌴🌴☀ï¸â˜€ï¸

Vi var på Lipe första gången förra året och vi reser tillbaka nu över jul och nyår. Skall bli underbart. Vi startar vår resa med 6 dagar på Langkawi vilket blir ett nytt ställe för oss. Lipe var väldigt fint, vi stannar 9 dagar.

Vi tänkte också testa Lipe den här gången innan vi ska till Lanta.

Men vi kan ju inte boka boende i förväg vilket jag antar att ni gjort eftersom vi brukar ta en sista minuten i mars o på kort varsel fara ner.

Finns det gått om bra boende i mars eller är det på vinst o förlust man tar sig till Lipe utan att ha bokat innan o vilket boende gillar ni andra där? 

Låter härligt. Det är riktigt nice att ha en resa att se framemot. Är en stor del av nöjet att få längta lite.

Vi reser i början av Januari för att starta 2 v på Koh Lanta. Sen har vi 3 v då vi inte bestämt något, men det lutar starkt åt ett besök på Koh Lipe. Vi har aldrig varit där, men hört mycket gott som gör att vi vill dit.

Vi avslutar sedan med 3 v på Phuket. Det blir långresa för vår del. Härligt med "vardag" i solen när det är regn och rusk här hemma...