Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nurina

Dom bästa öarna från ao nang?

Rekommendera Poster

Jag och min vän ska åka till Thailand för första gången i jan -15.  Vi ska bo en vecka i ao nang.  Vilka öar ska man helst besöka..? Vilka utflyckter ska man göra.?. Tänkte på elefant safari, det verkar spännande.. Hur är det att bo i ao nang? Är där mkt turister? Shopping?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hong 4 island tour! Och det med privat longtail. En super fin ö grupp med flott utsikt både över och under vatten :) på hong är sandstranden puddervit och mjuk!

Poda Island, är fantastisk vacker, men var stort sätt förstörd när vi var där i år.

Tube och Chicken islan fina öar dem med, men åk när det är lågvatten och gå i mellan dom, det räcker med en dag där :)

Av stränder har man mer att välja på Med Raylai och Phranang cave beach i närheten som är vakra.

Catfish farm var en oväntad rolig upplevelse och rekomenderas!

Det är turist shopping i Ao Nang, mycket turister och för egendel kan jag svara att jag tycker om Ao Nang, som har en viss charm trotts alla turister :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns många fina öar att välja på. Det viktigaste i mina ögon är att det inte är för mycket folk på öarna för då spelar det ingen större roll hur fin sanden är eller hur klart vattnet är.

Undvik standardturerna om möjligt för det är dessa som de flesta väljer.

Egen longtail som Karolina nämner är lite dyrare men då kan lägga upp turen själv.

Starta tidigt på morgonen, helst vid gryningen, då kan man få en riktigt bra förmiddag innan de stora massorna anländer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns många fina öar att välja på. Det viktigaste i mina ögon är att det inte är för mycket folk på öarna för då spelar det ingen större roll hur fin sanden är eller hur klart vattnet är.

Undvik standardturerna om möjligt för det är dessa som de flesta väljer.

Egen longtail som Karolina nämner är lite dyrare men då kan lägga upp turen själv.

Starta tidigt på morgonen, helst vid gryningen, då kan man få en riktigt bra förmiddag innan de stora massorna anländer.

Håller med, har lärt efter att ankommet Maya Bay en tidig morgon och det var så mycket folk att vi kunde inte gå av båten... Och i januari lär det vara så överallt misstänker jag..

Men var på Hong i slutet av mars, och det var lite folk, och man kunde snorkla utan att känna man var i kö på revet... vågar där av rekomendera Hong :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns många fina öar att välja på. Det viktigaste i mina ögon är att det inte är för mycket folk på öarna för då spelar det ingen större roll hur fin sanden är eller hur klart vattnet är.

Undvik standardturerna om möjligt för det är dessa som de flesta väljer.

Egen longtail som Karolina nämner är lite dyrare men då kan lägga upp turen själv.

Starta tidigt på morgonen, helst vid gryningen, då kan man få en riktigt bra förmiddag innan de stora massorna anländer.

Håller med, har lärt efter att ankommet Maya Bay en tidig morgon och det var så mycket folk att vi kunde inte gå av båten... Och i januari lär det vara så överallt misstänker jag..

Men var på Hong i slutet av mars, och det var lite folk, och man kunde snorkla utan att känna man var i kö på revet... vågar där av rekomendera Hong :)

Håller med om Hong och ju tidigare dess bättre.

Vad det gäller Maya Bay så vägrade jag att gå i land, jag stannade kvar ute vid båten och snorklade i stället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns många fina öar att välja på. Det viktigaste i mina ögon är att det inte är för mycket folk på öarna för då spelar det ingen större roll hur fin sanden är eller hur klart vattnet är.

Undvik standardturerna om möjligt för det är dessa som de flesta väljer.

Egen longtail som Karolina nämner är lite dyrare men då kan lägga upp turen själv.

Starta tidigt på morgonen, helst vid gryningen, då kan man få en riktigt bra förmiddag innan de stora massorna anländer.

Håller med, har lärt efter att ankommet Maya Bay en tidig morgon och det var så mycket folk att vi kunde inte gå av båten... Och i januari lär det vara så överallt misstänker jag..

Men var på Hong i slutet av mars, och det var lite folk, och man kunde snorkla utan att känna man var i kö på revet... vågar där av rekomendera Hong :)

Håller med om Hong och ju tidigare dess bättre.

Vad det gäller Maya Bay så vägrade jag att gå i land, jag stannade kvar ute vid båten och snorklade i stället.

Har vissat bilderna här förr, men detta är från sist och sista resan till Maya Bay..

IMG_1764.jpg

IMG_03251.jpg

Båtar och folk över allt, detta är ca kl 10 på morgonen....

Till trådstartaren:

Hong:

IMG_3947.jpg

IMG_3966.jpg

Catfish farm:

IMG_3548-1.jpg

IMG_3510.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åhh.. Vad fint.. Jo där är ju mkt folk,, men det kan man ju tyvärr inte välja bort..  Ska bli såå kul att äntligen få komma dit.. Längtar ännu mer när man ser dina fina bilder. Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åhh.. Vad fint.. Jo där är ju mkt folk,, men det kan man ju tyvärr inte välja bort..  Ska bli såå kul att äntligen få komma dit.. Längtar ännu mer när man ser dina fina bilder. Tack

Beror väl på vart man åker om det är folk eller inte...

post-89453-14768714015342_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mkt folk stör mig inte, bara trevligt, kanske man träffar något annat par som man kan umgås med♥ï¸ðŸ˜„

Vi har varit där nu två år på rad och har träffat massor av trevliga folk, både thai och turister vi umgicks med :)

Har ni inte varit där förut som måste ni åka till Phranang cave beach och Railay, lika fint som att åka ut på någon ö. 

Phrangna beach,

IMG_1022.jpg

IMG_1030.jpg

IMG_1027.jpg

Railay

IMG_5112-1.jpg

IMG_5106-1.jpg

På Railay är det restauranger och toaletter, men på Phranang är det bara båt kiosk, men om man går över på east Railay så är det toalett där :) Man kan gå runt från Phranang till East railay till west railay :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej vi har aldrig varit i Thailand.. Har läst lite om öarna och hade tänkt besöka railay beach . Många skriver att den är värt ett besök, så dit ska vi absolut,den andra som du skrev om har jag aldrig hört talas om, men den  ser ju helt fantastisk ut....vi är två tjejer i 46 år åldern, och att träffa några nya bekantskaper vill vi gärna.. Alltid kul

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej vi har aldrig varit i Thailand.. Har läst lite om öarna och hade tänkt besöka railay beach . Många skriver att den är värt ett besök, så dit ska vi absolut,den andra som du skrev om har jag aldrig hört talas om, men den  ser ju helt fantastisk ut....vi är två tjejer i 46 år åldern, och att träffa några nya bekantskaper vill vi gärna.. Alltid kul

Ni kommer få det jätte fint, jag har varit där 4 gånger nu och med sambor 2 gånger och han är som tur är lika fäst vid Thailand nu som jag :D

Vad är ert andra resmål?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kvällsmarknaden i Krabi town är också värt ett besök,och flodtur från Krabi town.

Det är även ett par stora enkla men väldigt härliga restauranger nere vid floden där turerna går.

Nappastranden vid lågvatten är också väldigt trevligt,att kunna gå ut till dom små öarna vid flodmynningen,rätt fina stränder på de små öarna fast väldigt skräpigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns massor med bra sidor där man kan läsa AoNang och öarna utanför. Kolla exempelvis:

http://www.aonang.se/

http://krabiresor.se/

http://krabi.sawadee.com/beaches-islands.html?page=2

Glömde att länka till en annan sida:

http://www.tripadvisor.com/Attractions-g1507054-Activities-Ao_Nang_Krabi_Town_Krabi_Province.html

http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g1507054-i14482-Ao_Nang_Krabi_Town_Krabi_Province.html

Du kanske redan har kollat på Tripadvisor, men jag tycker att det ofta finns mkt bra info att hämta därifrån.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×