Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Maths.

min mor 77år

Recommended Posts

tips vad min mor ska göra medan jag och sonen ska göra öarna runt ao nang.Hon kommer inte att orka ränna runt som vi gör.Vi ska bo i ao nang i tre veckor.

tips vad min mor ska göra medan jag och sonen ska göra öarna runt ao nang.Hon kommer inte att orka ränna runt som vi gör.Vi ska bo i ao nang i tre veckor.

Hur är skicket på mor då? Gillar sola/bada? Hur länge ska hon vara "ensam"? osv

Kolla om det finns någon utflykt att åka på. Ett bra fikaställe, restaurang och havet hade funkat för mig.. Fast jag är ju inte 77... ännu ;)

Resvana?

Tid för hon att vara ensam?

Hur håller ni kontakt?

Tycker hon om värmen? Det är faktiskt skillnad i temperatur mot Sverige.

Matfrågan?

Finns en hel del frågetecken.

The small hotel.Skicket är väl hyfsat kan dock inte gå för långt.Rätt van att vara ensam dock inte i ett annat land.Hon kommer vara helt ensam i tre dagar då vi åker till phi phi island.

The small hotel.Skicket är väl hyfsat kan dock inte gå för långt.Rätt van att vara ensam dock inte i ett annat land.Hon kommer vara helt ensam i tre dagar då vi åker till phi phi island.

Blir perfekt för henne att åka till Poda island en dag och till Railey beach nästa samt vara i Ao nang den tredje. Korta avstånd, enkla resor som går från stranden. Förutsätter dock att hon kan kliva i och ur en longtail.

Personalen på de flesta hotell är så hjälpsamma.

Berätta för de att din mamma kommer att vara själv.

klart mamsen ska med till phi phi är nog lättare att ta sig dit än om hon åker ut till öarna utanför ao Nang  tips ta båten från Krabi så slipper ni små båtarna

träffade en backpacker i Ao Nang en gubbe från australien han var 91 år vissa är pigga ock han åkte själv 

Underbart att hör om en Australiensare(pensionär) som är ut och åker, själv möte jag ett par som var +75 och ute och luffa 3mån i sydost asien !! Så man får hoppas att man kan få en frisk ålderdom. Better burn out then fade away.

klart mamsen ska med till phi phi är nog lättare att ta sig dit än om hon åker ut till öarna utanför ao Nang  tips ta båten från Krabi så slipper ni små båtarna

träffade en backpacker i Ao Nang en gubbe från australien han var 91 år vissa är pigga ock han åkte själv 

Tänkte samma sak. Det är inte så enkelt att ensam och kanske lite dålig på språk (min erfarenhet av 77-åringar) och inte så resvan att själv förhandla om en longtailresa till öarna utanför AoNang och sen strosa runt på dessa ställen ensam. Håller med DieselEdvin, ta färjan från Krabi (det tar ca 30 min m taxi från AoNang) och mamma kan följa med. Hon kan själv strosa runt på PhiPhi med shopping och små restauranger, nära till stranden mm medan ni är ute på utflykter runt PhiPhi.

Tack för alla  tipsen :kla :kla :kla

När åker ni? Berätta sen gärna hur allt gick och var mamsen tyckte.

Åker 20 dec hem 11 jan ska jag göra :D :D

då kanske vi syns i ao Nang åker 2 dec -1 jan

i värsta fall får jag ställa upp som gigolo