sektledaren 0 Report post Posted August 10, 2014 Efter att ha åkt de två senaste året i samband med att barnen har höstlov v44 kändes det som att i år är vi hemma, dels av visst ointresse från ungarna och att den äldste nu får betyg så var vi inte så sugna på ta dem lediga. Men då frugan ändå ville ha lite värme i höst fick det bli en snabbresa, 6 - 15/11, hittade bra pris med Qatar, 5000:- per skalle. Upplägget ser ut som följande: 3 nätter Samed Villa, Koh Samet. 2 nätter Hilton Pattaya 2 nätter Sivatel Bangkok Skönt att ha något att se framemot i höst Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted August 10, 2014 Härligt, kan man bara slumra lite på flyget så är det ju värt det. Jag min stackare som inte kan göra det lägger hellre lite mer än 7 dagar innan hemresan i Thai. Tar 3-4 dar innan jag ens är inne i dygnsrytmen. Men att ha nåt att se fram emot är ju alltid roligt. Fast sista dagarna kan ju bli liiite sega... För mig i alla fall. Jag packar inte upp (enklast så), så det är mest att kolla pass, piljetter och pengar innan taxin kommer. Share this post Link to post Share on other sites
sektledaren 0 Report post Posted August 10, 2014 Brukar funka helt ok med att slumra på flyget, man är ju lite seg första dagen men efter en natts sömn är man ok igen. Är man "bunden" till att åka i nov är det svårt att hitt alternativ till Thailand om du frågar mig, en charter vecka på kanarieöarna lockar inte mig iallafall. Sen att man kan avnjuta lite lyx på de sista två hotellen ser jag som en bonus Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted August 11, 2014 Brukar funka helt ok med att slumra på flyget, man är ju lite seg första dagen men efter en natts sömn är man ok igen. Är man "bunden" till att åka i nov är det svårt att hitt alternativ till Thailand om du frågar mig, en charter vecka på kanarieöarna lockar inte mig iallafall. Sen att man kan avnjuta lite lyx på de sista två hotellen ser jag som en bonus Drog ju för ett par år sen till Fuertoventura ungefär den tiden på året. Kuskade runt på ön med lokalbuss och matsäck som jag handlat på supermarketen, det var faktiskt ganska kul att åka runt den lilla ön även om jag fick se puerto rosarion busshållplats ett antal gånger. Men inte var det varmt i havet eller vissa dagar ens i hotellpoolen. Men det var ju bara kika om det var 100ungar i poolen så var det varmt, var det bara 10 så var det svinkallt. Lyxhotell verkar ju trevligt, men jag spenderar (i normalfallet) så pass lite tid där så jag har inte unnat mig den lyxen. Några heldagar på hotellet har det ju blivit, men dom spenderades mest på dass när montezumas hämnd slagit till Share this post Link to post Share on other sites