Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
sektledaren

Det blir en kortresa i höst också!

Recommended Posts

Efter att ha åkt de två senaste året i samband med att barnen har höstlov v44 kändes det som att i år är vi hemma, dels av visst ointresse från ungarna och att den äldste nu får betyg så var vi inte så sugna på ta dem lediga.

Men då frugan ändå ville ha lite värme i höst fick det bli en snabbresa, 6 - 15/11, hittade bra pris med Qatar, 5000:- per skalle.

Upplägget ser ut som följande:

3 nätter Samed Villa, Koh Samet.

2 nätter Hilton Pattaya

2 nätter Sivatel Bangkok

Skönt att ha något att se framemot i höst :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Härligt, kan man bara slumra lite på flyget så är det ju värt det.

Jag min stackare som inte kan göra det lägger hellre lite mer än 7 dagar innan hemresan i Thai. Tar 3-4 dar innan jag ens är inne i dygnsrytmen.

Men att ha nåt att se fram emot är ju alltid roligt. Fast sista dagarna kan ju bli liiite sega... För mig i alla fall. Jag packar inte upp (enklast så), så det är mest att kolla pass, piljetter och pengar innan taxin kommer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brukar funka helt ok med att slumra på flyget, man är ju lite seg första dagen men efter en natts sömn är man ok igen.

Är man "bunden" till att åka i nov är det svårt att hitt alternativ till Thailand om du frågar mig, en charter vecka på kanarieöarna lockar inte mig iallafall.

Sen att man kan avnjuta lite lyx på de sista två hotellen ser jag som en bonus  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brukar funka helt ok med att slumra på flyget, man är ju lite seg första dagen men efter en natts sömn är man ok igen.

Är man "bunden" till att åka i nov är det svårt att hitt alternativ till Thailand om du frågar mig, en charter vecka på kanarieöarna lockar inte mig iallafall.

Sen att man kan avnjuta lite lyx på de sista två hotellen ser jag som en bonus  :)

Drog ju för ett par år sen till Fuertoventura ungefär den tiden på året.

Kuskade runt på ön med lokalbuss och matsäck som jag handlat på supermarketen, det var faktiskt ganska kul att åka runt den lilla ön även om jag fick se puerto rosarion busshållplats ett antal gånger.

Men inte var det varmt i havet eller vissa dagar ens i hotellpoolen. Men det var ju bara kika om det var 100ungar i poolen så var det varmt, var det bara 10 så var det svinkallt. ;)

Lyxhotell verkar ju trevligt, men jag spenderar (i normalfallet) så pass lite tid där så jag har inte unnat mig den lyxen. Några heldagar på hotellet har det ju blivit, men dom spenderades mest på dass när montezumas hämnd slagit till :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×