Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Bexury

EBS bartenderskola i phuket

Rekommendera Poster

Hejsan! Någon som har varit på bartenderskolan EBS i Phuket? Är det något att rekomendera? Sen undrar jag vad folk tror att man behöver för budget, bartenderskolan kostar 15400 och då ingår boende och den pågår i 4 veckor. Då kommer det komma extra kostnader på mat och alkohol kanske någon utflykt och lite aktiviteter. Hur mycket kommer man troligtvis att spendera? Räcker det med 5000kr? (inte inräknat med flygbiljett)Dom har även ett erbjudande att man betalar 6000 baht så ingår lunch varje vardag, är det lönt verkligen? Det känns som att man kan hitta billigare, men det kanske är dyrt i phuket?

Sen funderar jag på det här med visum för kursen håller på i 4 veckor och det är knappt så att man hinner allt på 30 dagar om man åker från Bangkok, men är det så noggrant om man stannar typ 2-3 dagar för länge? Lite svårt att hitta flygresor dagen innan det börjar och dagen efter det slutar och man hinner inte åka utanför gränsen och fixa nytt visum där emellan skulle jag tro.  :nau

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippa lunchen på 6000 thb, oavsett om du tjänar på det eller inte. Du kommer vilja äta på olika ställen ändå.

Fixa ett turistvisum innan du drar så har du 60 dagar. Börja inte laborera med planerad overstay.

Phuket är väl generellt dyrast i hela Thailand.

Jag skulle nog ta med mera fickpengar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skippa bartenderskolan med den kan du gå hemma gratis ,tror inte ett diplom därifrån gör att du kan söka jobb nånstans speciellt inte i Thailand om du ska jobba vit och få en någorlunda anständig lön

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skippa bartenderskolan med den kan du gå hemma gratis ,tror inte ett diplom därifrån gör att du kan söka jobb nånstans speciellt inte i Thailand om du ska jobba vit och få en någorlunda anständig lön

Njaa det är nog rätt svårt att hitta gratis bartender kurs, aldrig hört det  ::) Ska inte jobba som det i Thailand heller utan i Australien

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skippa lunchen på 6000 thb, oavsett om du tjänar på det eller inte. Du kommer vilja äta på olika ställen ändå.

Fixa ett turistvisum innan du drar så har du 60 dagar. Börja inte laborera med planerad overstay.

Phuket är väl generellt dyrast i hela Thailand.

Jag skulle nog ta med mera fickpengar.

okej tack för tipsen :) Lunchen vill jag ha pga att den får man ju på sin lunchrast isåfall och slipper gå iväg och äta men vill veta om det är ett bra pris eller inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir ca. 200 per lunch vilket i mina ögon är dyrt.

Jag äter ofta lunch ute för 40-50 bath men då är ju det i Pattaya förstås.

Om det är bra pris eller inte beror ju på vad det är för mat du får för pengarna.

Tanken är ju att de skall tjäna pengar på din lunch och då blir det väl knappast prisvärt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

stället ligger ett stenkast från bangla borde finnas ett antal matställen i närheten men kanske kul att äta med sina kurskamrater kanske eller skönt att slippa de på lunchen ? hur som helst borde det gå att köpa till lunchpacketet på plats eller betala per dag en vanlig lunch som thaiarna äter kostar 25 baht ca

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir ca. 200 per lunch vilket i mina ögon är dyrt.

Jag äter ofta lunch ute för 40-50 bath men då är ju det i Pattaya förstås.

Om det är bra pris eller inte beror ju på vad det är för mat du får för pengarna.

Tanken är ju att de skall tjäna pengar på din lunch och då blir det väl knappast prisvärt.

Blir till och med värre än så, kursen var i fyra veckor och lunchpaketet gällde bara vardagar. Så 300 per lunch, då är man nästan på Stockholmsnivå så jag tycker det låter rätt jävla dyrt, särskilt om man är en youngster på en budget.

Sen verkar ju Jimmieboy sitta på insideinfo här så det kan ju finnas andra variabler att ta hänsyn till som gör det värt att slå till på lunchpaketet ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta lunchen. Värt det då du knappt hinner åka iväg och äta.

Kanske också en del av det sociala umgänget med andra deltagare kan jag tänka mig ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta lunchen. Värt det då du knappt hinner åka iväg och äta.

Kanske också en del av det sociala umgänget med andra deltagare kan jag tänka mig ...

Ja absolut.

Om jag inte minns fel ingick det lunch i priset när jag gick EBS men frukosten fick man dock betala extra för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta lunchen. Värt det då du knappt hinner åka iväg och äta.

Kanske också en del av det sociala umgänget med andra deltagare kan jag tänka mig ...

Ja absolut.

Om jag inte minns fel ingick det lunch i priset när jag gick EBS men frukosten fick man dock betala extra för.

Har du gått på den bartenderskolan? Vad tyckte du om den? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta lunchen. Värt det då du knappt hinner åka iväg och äta.

Kanske också en del av det sociala umgänget med andra deltagare kan jag tänka mig ...

Ja absolut.

Om jag inte minns fel ingick det lunch i priset när jag gick EBS men frukosten fick man dock betala extra för.

Har du gått på den bartenderskolan? Vad tyckte du om den? :)

Ja det har jag men det var några år sen nu...

Jag tycker den är bra och man lär sej mycket. Det är dock väldigt mycket plugg. Du ska bland annat lära dej drygt 100 drinkar utantill förutom att du ska lära dej hur man framställer olika spritsorter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan fråga du bör ställa dig. Är denna skola vettig om du vill satsa på att bli bartender??

Ja, kanske om du vill bli nattklubbsbartender och servera öl, gin&tonic och nån sex on the beach. De flesta cocktailbartenders går väl betydligt längre och mer avancerade utbildningar i dag.

Visst, vill du stå och jonglera flaskor på TGIF eller liknande så är det säkert bra, men vill du ta dig längre så tror jag att nån annan mer gedigen kurs är vettigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Framförallt så är ju kontakter superviktigt för att komma in i branchen.

Många barer/nattklubbar anställer ju hellre nån novis som dom känner än nån okänd som gått bartenderskola i Thailand...

Jag kan iaf säga så här.. Jag är bättre bartender än dom flesta som jobbar på nattklubbarna i Göteborg... Men dom är ju oftast anställda för att servera öl och cider så fort som möjligt och många gånger har dom inte ens tid att göra en cocktail.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En annan fråga du bör ställa dig. Är denna skola vettig om du vill satsa på att bli bartender??

Ja, kanske om du vill bli nattklubbsbartender och servera öl, gin&tonic och nån sex on the beach. De flesta cocktailbartenders går väl betydligt längre och mer avancerade utbildningar i dag.

Visst, vill du stå och jonglera flaskor på TGIF eller liknande så är det säkert bra, men vill du ta dig längre så tror jag att nån annan mer gedigen kurs är vettigare.

Ja... Men då är det nån form av restaurangutbildning man får gå och dom är ju oftast på minst 2 år och av den tiden är ju inte bartender så speciellt lång tid man pluggar...

Jag tror ju absolut man kan få en väldigt bra grundutbildning på EBS men som sagt... Man får ju inte jobb bara för att man säger att man gått EBS.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4-veckors intensivkurs

EBS-cocktailbok

Världensbästa bartenderutbildning

Första två nivåerna av “Flair†i det internationellt erkända “flairâ€-nivåsystemet WFA (World Flair Association)

Examenscertifikat från EBS som du kan använda över hela världen

100 % assistans i arbetssökande via matchstaff.com

Professionella kurser och EBS-lärare som har omfattande kunskaper inom bartendervärlden.

Gratis WiFi

Välkomstmiddag på stranden

Examensmiddag

Poolparty

Pubrunda

Erbjudande att köpa VIP-kort med rabatter på upp till 50 % på över 20 barer och nattklubbar

EBS Phuket organiserar även en hel del andra aktiviteter till mycket rabatterade priser för EBS-studenter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Framförallt så är ju kontakter superviktigt för att komma in i branchen.

Många barer/nattklubbar anställer ju hellre nån novis som dom känner än nån okänd som gått bartenderskola i Thailand...

Jag kan iaf säga så här.. Jag är bättre bartender än dom flesta som jobbar på nattklubbarna i Göteborg... Men dom är ju oftast anställda för att servera öl och cider så fort som möjligt och många gånger har dom inte ens tid att göra en cocktail.

Förstår bartenders som prioterar öl för att det ger förmodligen mest pengar på kortast tid till krogen. De är kanske också trötta på beställningar såsom; "något sötsurt med fruktsmak och tjejigt" och liknande.

Profssiga bartenders kan ju såna drinkar med förbundna ögon, och gör dem med glädje även om tryckte är stort i baren. Bra cocktails av bra personal borde vara till allas fördel. Det ger nöjda gäster = mer dricks, nöjda gäster kommer tillbaka till personalens och ägarnas glädje. Visst, mycket annat som spelar in beroende på vad det är för typ av ställe. 

Om du nu har gått kursen på världens bästa barskola, och du är den bäste i Göteborg: jobbar du som bartender? Eller har det blivit något annat? Varför jobbar du inte som bartender om du nu är den bäste?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Framförallt så är ju kontakter superviktigt för att komma in i branchen.

Många barer/nattklubbar anställer ju hellre nån novis som dom känner än nån okänd som gått bartenderskola i Thailand...

Jag kan iaf säga så här.. Jag är bättre bartender än dom flesta som jobbar på nattklubbarna i Göteborg... Men dom är ju oftast anställda för att servera öl och cider så fort som möjligt och många gånger har dom inte ens tid att göra en cocktail.

Förstår bartenders som prioterar öl för att det ger förmodligen mest pengar på kortast tid till krogen. De är kanske också trötta på beställningar såsom; "något sötsurt med fruktsmak och tjejigt" och liknande.

Profssiga bartenders kan ju såna drinkar med förbundna ögon, och gör dem med glädje även om tryckte är stort i baren. Bra cocktails av bra personal borde vara till allas fördel. Det ger nöjda gäster = mer dricks, nöjda gäster kommer tillbaka till personalens och ägarnas glädje. Visst, mycket annat som spelar in beroende på vad det är för typ av ställe. 

Om du nu har gått kursen på världens bästa barskola, och du är den bäste i Göteborg: jobbar du som bartender? Eller har det blivit något annat? Varför jobbar du inte som bartender om du nu är den bäste?

Jag har inte sagt att jag är den bäste... Men jag gör garanterat bättre cocktails än dom flesta på nattklubbarna jag brukar gå på...

På mindre ställen och barer finns det ju dock bra folk som jobbar...

Nää jobbar inte som bartender och vet inte riktigt om ja skulle vilja göra det på heltid heller.. Men skulle gärna ha de som extrajobb ibland.

Blev ju erbjuden jobb precis innan jag åkte till Thailand i 1.5 år och efter det har det inteblivit av att jag har sökt nåt direkt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×