nadja 0 Report post Posted July 31, 2014 Äntligen kunde vi bestämma oss. Vi har pratat om att åka till Kao lak, Koh Tao eller Koh Lipe. Hur vi än diskuterade så återkom vi till Koh lipe.Det är ju lite krångligt att ta sig dit men vilket vatten och vilken underbar snorkling Vi åker den 27 januari från göteborg till hat yai med Lufthansa och fick betala 6 600kr för en person Share this post Link to post Share on other sites
Smelly 1 Report post Posted July 31, 2014 Härligt! Själv reser jag och familjen dit och bor på castaway 9-19 december :dan Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted July 31, 2014 Å vi ska tillbringa 8 nätter där i februari, första besöket..... Share this post Link to post Share on other sites
Smelly 1 Report post Posted July 31, 2014 Första gången i Thailand för oss också. Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted August 1, 2014 Fast för oss e det bara första på Lipe, har varit i Thailand innan... Share this post Link to post Share on other sites
JosefinJ 0 Report post Posted August 1, 2014 För oss blir det Lipe över nyår, blir andra resan dit Share this post Link to post Share on other sites
Mattyyboi 0 Report post Posted August 1, 2014 Vi kommer oxå till Koh Lipe runt feb-mars 2015! Share this post Link to post Share on other sites
nadja 0 Report post Posted August 1, 2014 Vi var där februari 2012. Det har väl tyvärr byggts en del men jag hoppas ändå att det ska vara samma atmosfär på ön ändå. Då var vi där fem nätter av en fyraveckors öluffning i Thailand. Det absolut bästa på den semestern var Koh Lipe Fast Koh bulon och Koh Ngai var oxå mycket bra. Denna gången blir det Koh Lipe och troligtvis en ö till, kanske Koh Bulon. Vi har bokat de första fem nätterna på Sanom Beach. Hemskt hårda sängar men en bungalow 20m från stranden är svår att slå. Dessutom känns stället lite undanskymt - vilket är skönt. Share this post Link to post Share on other sites
Smelly 1 Report post Posted August 1, 2014 Vi var där februari 2012. Det har väl tyvärr byggts en del men jag hoppas ändå att det ska vara samma atmosfär på ön ändå. Då var vi där fem nätter av en fyraveckors öluffning i Thailand. Det absolut bästa på den semestern var Koh Lipe Fast Koh bulon och Koh Ngai var oxå mycket bra. Denna gången blir det Koh Lipe och troligtvis en ö till, kanske Koh Bulon. Vi har bokat de första fem nätterna på Sanom Beach. Hemskt hårda sängar men en bungalow 20m från stranden är svår att slå. Dessutom känns stället lite undanskymt - vilket är skönt. Har du/ni några erfarenheter av Castaway? Share this post Link to post Share on other sites
nadja 0 Report post Posted August 2, 2014 Har du/ni några erfarenheter av Castaway? Nej tyvärr har jag inte det. Vi bodde på Sanom Beach och våra vänner bodde på Bundhaya resort. Hoppas ni kommer att trivas på Casaway Share this post Link to post Share on other sites
trampolin 0 Report post Posted August 4, 2014 Hur tar ni er dit? Var där för ett par år sedan men då hade vi rest runt i Malaysia och åkte via Langkawi . Vilket är smidigaste sättet? Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted August 4, 2014 Vi kommer att ta en färja ifrån Lanta till lipe nästa gång vi kommer till Thailand o hoppas det finns något boende där när vi anländer. Vi brukar ta en sista minuten flyg o kan ju inte boka boende i förväg då... Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted August 4, 2014 Hur tar ni er dit? Var där för ett par år sedan men då hade vi rest runt i Malaysia och åkte via Langkawi . Vilket är smidigaste sättet? Vi flyger till Hat Yai via BKK sen taxi/buss till pak bara å speedboat dit, därifrån åker vi speedboat till Lanta via ett par nätter på Koh Bulone..... Share this post Link to post Share on other sites
nadja 0 Report post Posted August 5, 2014 Hur tar ni er dit? Var där för ett par år sedan men då hade vi rest runt i Malaysia och åkte via Langkawi . Vilket är smidigaste sättet? Vi flyger till Hat Yai via BKK sen taxi/buss till pak bara å speedboat dit, därifrån åker vi speedboat till Lanta via ett par nätter på Koh Bulone..... Vi flyger oxå till Hat Yai. Sen kommer vi att sova över i Pak Bara för att ta speedboat ut till Lipe nästa dag. Vi kommer nog att ta några nätter antingen på Koh Adang eller Koh Bulon. Eftersom vi inte är så förtjusta i Koh Lanta kommer vi att åka tillbaka till Lipe och samma väg hem igen.... Hat Yai osv Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted August 5, 2014 Hur tar ni er dit? Var där för ett par år sedan men då hade vi rest runt i Malaysia och åkte via Langkawi . Vilket är smidigaste sättet? Vi flyger till Hat Yai via BKK sen taxi/buss till pak bara å speedboat dit, därifrån åker vi speedboat till Lanta via ett par nätter på Koh Bulone..... Vi flyger oxå till Hat Yai. Sen kommer vi att sova över i Pak Bara för att ta speedboat ut till Lipe nästa dag. Vi kommer nog att ta några nätter antingen på Koh Adang eller Koh Bulon. Eftersom vi inte är så förtjusta i Koh Lanta kommer vi att åka tillbaka till Lipe och samma väg hem igen.... Hat Yai osv Samma här med en natt i pak bara. Men vi ska ha tre v på Lanta, smaken e som.... Share this post Link to post Share on other sites
nadja 0 Report post Posted August 6, 2014 Haha, ja visst e den Share this post Link to post Share on other sites
nadja 0 Report post Posted August 10, 2014 Idag bokade vi ytterligare några nätter på Koh Lipe Hittade en ganska nytt hotell som heter Phuritra Resort och ligger ganska nära Sunset beach. Såg fräscht ut och någon hade skrivit att det var bra sänger.... jag hoppas verkligen på dom där sängarna Share this post Link to post Share on other sites
Bexury 0 Report post Posted August 12, 2014 Låter ju heeelt underbart mammsen Ni får visa bild på era hotell ju! Share this post Link to post Share on other sites
sayang 1 Report post Posted August 15, 2014 Vi var där februari 2012. Det har väl tyvärr byggts en del men jag hoppas ändå att det ska vara samma atmosfär på ön ändå. Då var vi där fem nätter av en fyraveckors öluffning i Thailand. Det absolut bästa på den semestern var Koh Lipe Fast Koh bulon och Koh Ngai var oxå mycket bra. Denna gången blir det Koh Lipe och troligtvis en ö till, kanske Koh Bulon. Vi har bokat de första fem nätterna på Sanom Beach. Hemskt hårda sängar men en bungalow 20m från stranden är svår att slå. Dessutom känns stället lite undanskymt - vilket är skönt. Har du/ni några erfarenheter av Castaway? Castaway är ett underbart ställe som vi stormtrivs på iaf. Mkt bra läge nära walking street och bra strand. Härlig utsikt från beachfront bungarna. Nackdelarna är väl att frukost ej ingår och om man har småbarn att det är en ganska brant trapp upp till sovloftet. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Calle P Report post Posted September 24, 2014 Jag och tjejen åker från Göteborg till Hongkong den 15 Dec för att efter några dagar dra vidare till Koh Lipe! Längtar som bara den, 2012 då jag senast var där blev jag frälst och älskade ön! Hoppas den är lika fin än! Share this post Link to post Share on other sites
Smelly 1 Report post Posted September 24, 2014 Jag och tjejen åker från Göteborg till Hongkong den 15 Dec för att efter några dagar dra vidare till Koh Lipe! Längtar som bara den, 2012 då jag senast var där blev jag frälst och älskade ön! Hoppas den är lika fin än! Då kanske vi ses där! Jag med familj är på koh lipe mellan 9-19 december😄 Share this post Link to post Share on other sites