Jaspe 2 Report post Posted July 3, 2014 Under hela våren har vi sagt att vi skulle stå över Thailandsresa under vintern 2015. Hittade flygstolar till Krabi för 7 500:- Så nu blir det Koh Lanta igen Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted July 3, 2014 Sitter själv och väntar på att det ska bli bra pris på flygstol på direktflyg ifrån Köpenhamn till Krabi. Men inga kul priser än... Är det med Fritidsresor ifrån Stockholm du ska åka? Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 3, 2014 Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt. Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted July 3, 2014 Grattis. Känns som det är dags att planera 2014/2015 här också Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 3, 2014 Grattis. Känns som det är dags att planera 2014/2015 här också Tack Känns alltid bra att ha något uppbokat när mörkret och höstrusket snart närmar sig Share this post Link to post Share on other sites
linus2 2 Report post Posted July 4, 2014 Flygstolar för 7500kr är väl inte speciellt billigt......... Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted July 4, 2014 Flygstolar för 7500kr är väl inte speciellt billigt......... Ska man ha till Krabi blir det direkt dyrare än till Bangkok såvida man inte flyger Thai hela vägen.. Share this post Link to post Share on other sites
Blixt84 1 Report post Posted July 5, 2014 Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted July 5, 2014 Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... Kan ju vara vettigt att lägga BKK i slutet på pengarn... på resan så kan man shoppa lite och slipper släpa med fynden på resten av resan som det blir om man lägger shoppingen först. Men jag tar ju gärna nån natt i BKK bara för att ställa om klockan. Det spelar ju inte så stor roll vilken tid man är sugen på nåt, det är alltid nånting öppet i BKK. McD har ju utkörning till hotellet åxå om man nu får lite munchies mitt i natten. Kostade väl 40B extra (eller nåt, kommer inte ihåg exakt) men 8 kr kan det vara värt. Själv bokade jag när jag kom hem (tja inte samma dag men tidigt i alla fall), men nu vågar jag inte kolla på priser mer. Så retsamt om det går att få samma resa för halva pengen. Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 6, 2014 7 500:- inklusive inrikesflyg är väl ett bra pris? Tidigare har vi betalat 10 500:- men då har vi bokat mycket tidigare. Hur som helst känns det skönt att veta att resan är bokad Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 6, 2014 Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... Vad blir det efter Bangkok? Hur mycket betalade ni för stolarna? Share this post Link to post Share on other sites
Leijona 0 Report post Posted July 6, 2014 7 500:- inklusive inrikesflyg är väl ett bra pris? Tidigare har vi betalat 10 500:- men då har vi bokat mycket tidigare. Hur som helst känns det skönt att veta att resan är bokad Personligen skulle jag kalla det "ok" pris för flygstolar. Hittar mina alltid under 6000kr fast då får man sitta o leta lite. Kan tillägga att jag enbart flygit med Thai för att slippa alla mellanlandningar förutom den i Bangkok då man flyger till Krabi. Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 7, 2014 7 500:- inklusive inrikesflyg är väl ett bra pris? Tidigare har vi betalat 10 500:- men då har vi bokat mycket tidigare. Hur som helst känns det skönt att veta att resan är bokad Personligen skulle jag kalla det "ok" pris för flygstolar. Hittar mina alltid under 6000kr fast då får man sitta o leta lite. Kan tillägga att jag enbart flygit med Thai för att slippa alla mellanlandningar förutom den i Bangkok då man flyger till Krabi. Thai flyger inte från Landvetter annars hade vi gärna åkt med dem Det är ganska jobbigt med två mellanlandningar. Alternativet är charter men de biljetterna är ju betydligt dyrare. Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted July 7, 2014 Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt. Lufthansa? Vilken väg? Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 7, 2014 Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt. Lufthansa? Vilken väg? Landvetter-Frankfurt Frankfurt-Bangkok Bangkok-Krabi Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted July 7, 2014 Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt. Lufthansa? Vilken väg? Landvetter-Frankfurt Frankfurt-Bangkok Bangkok-Krabi Var det inte jobbigt med två mellanlandningar sade du angeånde Thai? Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 7, 2014 Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt. Lufthansa? Vilken väg? Landvetter-Frankfurt Frankfurt-Bangkok Menade bara att det är jobbigt med två mellanlandningar rent allmänt. Visst skulle man kunna flyga via Arlanda i stället för Frankfurt. Flyger Thai Airways direkt från Arlanda till Krabi? Bangkok-Krabi Var det inte jobbigt med två mellanlandningar sade du angeånde Thai? Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 7, 2014 Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt. Lufthansa? Vilken väg? Landvetter-Frankfurt Frankfurt-Bangkok Var det inte jobbigt med två mellanlandningar sade du angeånde Thai? Menade bara att det är jobbigt med två mellanlandningar rent allmänt. Visst skulle man kunna flyga via Arlanda i stället för Frankfurt. Flyger Thai Airways direkt från Arlanda till Krabi? Share this post Link to post Share on other sites
Blixt84 1 Report post Posted July 7, 2014 Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... Vad blir det efter Bangkok? Hur mycket betalade ni för stolarna? Förmodligen Samui vi betalade 5900 pp med Qatar, kort mellanlandning i januari Share this post Link to post Share on other sites
mrkala 0 Report post Posted July 7, 2014 Kunde inte heller hålla oss....bokade precis 4v med finnair. Åker på nyårsafton! Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 9, 2014 Kunde inte heller hålla oss....bokade precis 4v med finnair. Åker på nyårsafton! Grattis! Hur mycket betalade ni för stolarna? Share this post Link to post Share on other sites
mrkala 0 Report post Posted July 9, 2014 Vi fick betala 8400:-/pers. Då flyger vi Gbg-Helsingfors-Bangkok-Phuket. Känns ändå ok och det va hyfsad flygtid ner. Share this post Link to post Share on other sites
christery 0 Report post Posted July 9, 2014 Vi fick betala 8400:-/pers. Då flyger vi Gbg-Helsingfors-Bangkok-Phuket. Känns ändå ok och det va hyfsad flygtid ner. Kanske det blir skumpa på planet då det är nyårsafton och allt. Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted July 10, 2014 Vi fick betala 8400:-/pers. Då flyger vi Gbg-Helsingfors-Bangkok-Phuket. Känns ändå ok och det va hyfsad flygtid ner. Kanske det blir skumpa på planet då det är nyårsafton och allt. För våran del blir det nog skumpa ändå :Dtrots att det inte är nyåsafton när vi åker Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted July 10, 2014 Vi fick betala 8400:-/pers. Då flyger vi Gbg-Helsingfors-Bangkok-Phuket. Känns ändå ok och det va hyfsad flygtid ner. Kanske det blir skumpa på planet då det är nyårsafton och allt. Flyg Qatar så blir det äkta skumpa varje dag. Share this post Link to post Share on other sites