Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Jaspe

Vi kunde inte hålla oss längre

Recommended Posts

Under hela våren har vi sagt att vi skulle stå över Thailandsresa under vintern 2015. Hittade flygstolar till Krabi för 7 500:- Så nu blir det Koh Lanta igen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitter själv och väntar på att det ska bli bra pris på flygstol på direktflyg ifrån Köpenhamn till Krabi. Men inga kul priser än...

Är det med Fritidsresor ifrån Stockholm du ska åka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grattis. Känns som det är dags att planera 2014/2015 här också :)

Tack :) Känns alltid bra att ha något uppbokat när mörkret och höstrusket snart närmar sig :dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flygstolar för 7500kr är väl inte speciellt billigt......... ???

Ska man ha till Krabi blir det direkt dyrare än till Bangkok såvida man inte flyger Thai hela vägen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... :kla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... :kla

Kan ju vara vettigt att lägga BKK i slutet på pengarn... på resan så kan man shoppa lite och slipper släpa med fynden på resten av resan som det blir om man lägger shoppingen först.

Men jag tar ju gärna nån natt i BKK bara för att ställa om klockan. Det spelar ju inte så stor roll vilken tid man är sugen på nåt, det är alltid nånting öppet i BKK.  McD har ju utkörning till hotellet åxå om man nu får lite munchies mitt i natten. Kostade väl 40B extra (eller nåt, kommer inte ihåg exakt) men 8 kr kan det vara värt.

Själv bokade jag när jag kom hem (tja inte samma dag men tidigt i alla fall), men nu vågar jag inte kolla på priser mer. Så retsamt om det går att få samma resa för halva pengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 500:- inklusive inrikesflyg är väl ett bra pris? Tidigare har vi betalat

10 500:- men då har vi bokat mycket tidigare. Hur som helst känns det skönt att veta att resan är bokad :connie_running:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... :kla

Vad blir det efter Bangkok? Hur mycket betalade ni för stolarna? :cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 500:- inklusive inrikesflyg är väl ett bra pris? Tidigare har vi betalat

10 500:- men då har vi bokat mycket tidigare. Hur som helst känns det skönt att veta att resan är bokad :connie_running:

Personligen skulle jag kalla det "ok" pris för flygstolar. Hittar mina alltid under 6000kr fast då får man sitta o leta lite. Kan tillägga att jag enbart flygit med Thai för att slippa alla mellanlandningar förutom den i Bangkok då man flyger till Krabi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 500:- inklusive inrikesflyg är väl ett bra pris? Tidigare har vi betalat

10 500:- men då har vi bokat mycket tidigare. Hur som helst känns det skönt att veta att resan är bokad :connie_running:

Personligen skulle jag kalla det "ok" pris för flygstolar. Hittar mina alltid under 6000kr fast då får man sitta o leta lite. Kan tillägga att jag enbart flygit med Thai för att slippa alla mellanlandningar förutom den i Bangkok då man flyger till Krabi.

Thai flyger inte från Landvetter annars hade vi gärna åkt med dem :-[ Det är ganska jobbigt med två mellanlandningar. Alternativet är charter men de biljetterna är ju betydligt dyrare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt.

Lufthansa? Vilken väg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt.

Lufthansa? Vilken väg?

Landvetter-Frankfurt

Frankfurt-Bangkok

Bangkok-Krabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt.

Lufthansa? Vilken väg?

Landvetter-Frankfurt

Frankfurt-Bangkok

Bangkok-Krabi

Var det inte jobbigt med två mellanlandningar sade du angeånde Thai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt.

Lufthansa? Vilken väg?

Landvetter-Frankfurt

Frankfurt-Bangkok

Menade bara att det är jobbigt med två mellanlandningar rent allmänt. Visst skulle man kunna flyga via Arlanda i stället för Frankfurt. Flyger Thai Airways direkt från Arlanda till Krabi?

Bangkok-Krabi

Var det inte jobbigt med två mellanlandningar sade du angeånde Thai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker med Lufthansa från Landvetter. Kollade på fritidsresor och de skulle ha ca 23 000:- för Blue Comfort för två stolar. Det är väl häftigt.

Lufthansa? Vilken väg?

Landvetter-Frankfurt

Frankfurt-Bangkok

Var det inte jobbigt med två mellanlandningar sade du angeånde Thai?

Menade bara att det är jobbigt med två mellanlandningar rent allmänt. Visst skulle man kunna flyga via Arlanda i stället för Frankfurt. Flyger Thai Airways direkt från Arlanda till Krabi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inte vi heller så nu är biljetterna köpta, blev lite billigare eftersom vi åker till Bangkok, kan inte åka till Thailand och missa ett besök där. Tror att man antingen hatar eller älskar den stan och jag tillhör kategorin älskar...... :kla

Vad blir det efter Bangkok? Hur mycket betalade ni för stolarna? :cool

Förmodligen Samui vi betalade 5900 pp med Qatar, kort mellanlandning i januari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi fick betala 8400:-/pers.

Då flyger vi Gbg-Helsingfors-Bangkok-Phuket.

Känns ändå ok och det va hyfsad flygtid ner.

Kanske det blir skumpa på planet då det är nyårsafton och allt.  :pra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi fick betala 8400:-/pers.

Då flyger vi Gbg-Helsingfors-Bangkok-Phuket.

Känns ändå ok och det va hyfsad flygtid ner.

Kanske det blir skumpa på planet då det är nyårsafton och allt.  :pra

För våran del blir det nog skumpa ändå  :Dtrots att det inte är nyåsafton när vi åker :beach:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi fick betala 8400:-/pers.

Då flyger vi Gbg-Helsingfors-Bangkok-Phuket.

Känns ändå ok och det va hyfsad flygtid ner.

Kanske det blir skumpa på planet då det är nyårsafton och allt.  :pra

Flyg Qatar så blir det äkta skumpa varje dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×