Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Cilja

Hur gör ni som reser med beautybox?

Rekommendera Poster

Hej! Har precis fått en jättefin beautybox i present. Tänkte ha den när jag reser till bla Thailand i vinter. Men nu blev jag osäker - checkar man in den med allt det övriga stora bagaget?! Känns som att en sån liten väska blir ömtålig bland allt det andra. Och om man bara får checka in ett bagage så är det ju kört...

Jag kan ju omöjligt ta med den på planet (pga alla vätskor).

Helt plötsligt kändes min fina present något strulig  ???

Tacksam för all input i denna mycket viktiga fråga.

(Ja jag är tjej)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är den så stor att du inte kan ha den i resväskan så lär den ju behöva tas som separat handbagage också. Eftersom man bara får ha ett handbagage på de flesta flyg så är det väl lika bra att lämna den hemma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja den är ju lite för stor för att ha i resväskan. Men den är ju "hård" och har TSA lås så det var därför jag funderade på om man kunde checka in den... Värdelöst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja den är ju lite för stor för att ha i resväskan. Men den är ju "hård" och har TSA lås så det var därför jag funderade på om man kunde checka in den... Värdelöst.

Tja, är den gjort för att flyga med (pga av TSA-låset) så håller den väl. In i kabinen får du nog inte den om du har vätskor och krämer i lite större mängder.

Kolla vad ett extra bagage kostar, kanske det går att få den behandlad som specialgods. Fragile eller vad man nu kallar det. Går ju att få med sig skidor, golfbaggar och gudvetevad. Så nog borde dom kunna lösa det om du slantar upp lite extra för det kollit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Genom tullen kommer du nog inte med en Beautybox.

Och jag är tveksam till om man kan checka in ett så litet bagage som lätt kan komma bort bland större väskor.

Har du tillräckligt med vikt kvar så brukar de flesta bolag tillåta fler kolli bara de tillsammans håller sig under viktgränsen. Om så är fallet så tipsar jag om att lägga den i en sportbag -kanske tillsammans med några skor eller tröja- och checka in den.

Sen är ju nästa problem - vad du har i boxen. Är det också värdesaker såsom smycken, så har jag för mig att då gäller inte försäkringar om du inte har dem i handbagaget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har precis fått en jättefin beautybox i present. Tänkte ha den när jag reser till bla Thailand i vinter. Men nu blev jag osäker - checkar man in den med allt det övriga stora bagaget?! Känns som att en sån liten väska blir ömtålig bland allt det andra. Och om man bara får checka in ett bagage så är det ju kört...

Jag kan ju omöjligt ta med den på planet (pga alla vätskor).

Helt plötsligt kändes min fina present något strulig  ???

Tacksam för all input i denna mycket viktiga fråga.

(Ja jag är tjej)

Kära du.. Hur mycket produkter behöver du egentligen? Skit samma. Tänk så här: Varmt, klibbigt, du badar mycket. Lägg en lätt sommarmakeup och samla det du använde i en liten necessär. Mer kommer du inte behöva om du inte är en Dragqueen. Färga fransar och bryn innan resan så blir det ev lättare.

Låt din tjusiga present stanna hemma! (herregud)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att ta med som handbagage och är väl anledningen till att man inte ser så många numera.

Stoppa in alla vätskor som inte går in i en liters plastpåsen i det incheckade bagaget och ta boxen som handbagage eller checka in boxen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men vad är en beauty box? Och vad har man i den? Skicka gärna en bild:-)

//Fia

+1 på det.

Efter att ha googlat själv och sett bilder så tror jag nog inte att det finns någon som reser på en thailandssemester och släpar med sig ett sånt åbäke så det blir nog svårt att få svar av resande med dessa.

Hur tänker du när du vill släpa med den undrar jag nyfiket?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, det var många år sedan jag åkte med en sådan. :laugh: På den tiden när barnen var med och man "behövde" mer grejer.

Hade checkat in den en gång och mycket riktigt så försvann den på vägen. Kuriosa i sammanhanget var att vi då även hade dörrnyckeln i densamma så det blev till att störa grannen vid hemkomsten. :-[

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men vad är en beauty box? Och vad har man i den? Skicka gärna en bild:-)

//Fia

+1 på det.

Efter att ha googlat själv och sett bilder så tror jag nog inte att det finns någon som reser på en thailandssemester och släpar med sig ett sånt åbäke så det blir nog svårt att få svar av resande med dessa.

Hur tänker du när du vill släpa med den undrar jag nyfiket?

Kan nog instämma i det. Men det kan kanske kännas som om man är otacksam om man inte tar med sig en present som man fått just för resan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske men vad är en beauty box? Och vad har man i den? Skicka gärna en bild:-)

//Fia

+1 på det.

Efter att ha googlat själv och sett bilder så tror jag nog inte att det finns någon som reser på en thailandssemester och släpar med sig ett sånt åbäke så det blir nog svårt att få svar av resande med dessa.

Hur tänker du när du vill släpa med den undrar jag nyfiket?

Kan nog instämma i det. Men det kan kanske kännas som om man är otacksam om man inte tar med sig en present som man fått just för resan?

Ja det var så jag kände lite... Tanken bakom presenten var väl just att jag haft incheckade hudkrämer som gått sönder och kladdat ner kläder. Det var dessutom en dyr Rimowa box jag fick.

Jag är ingen dragqueen och jag har inga mängder med smink med mig. Dock så använder jag ansiktskräm (natt och dag) bodylotion, duschkräm och solkräm från märken här hemma. Dessa vill jag ha med mig.

En Beauty box är alltså som en necessär fast i "resväskeutförande" lika hårt material som en hård resväska men storlek som just stor necessär.

http://www.väskan.com/art/rimowa-salsa-deluxe-beauty-case-35-cm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar också ta med mig solcreme och bodylotion hemifrån men de brukar jag packa ner i plastpåse som jag stoppar i en sån där liten mjuk kylväska i väskan/ryggsäcken som jag checkar in. Kylväskan är inte så dum att ha dryck och annat i på stranden eller om man är ute och cyklar i värmen  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat vad det kostar för ett extra incheckat kolli? eller det kanske ingår i biljetten bara inte totalvikten överstiger 20kg.

Utan att veta vilket flygbolag det är så går det ju inte att kika på deras villkor heller. Men jag kikade på Norwegian som jag själv ska flyga med och jag kan köpa till ett extra kolli i alla fall, https://www.norwegian.com/se/technical-pages/infourl/gebyr/#checkedbaggage

480kr (tror jag, den var inte lätt att förstå den sidan) skulle det kosta för mig att ha med en beautybox (fylld med snus såklart).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beautyboxens tidsera slutade väl 9/11. Innan dess tog man med den in i kabinen som handbagage. Nu ser man inte så många med en beautybox.

Sant, snart blir det väl nudistflyg. Dvs man får inte ha på sig nåt öht om man vill flyga. Pass och ett plastkort laddat med pengar är det enda som är tillåtet.

Resten få införskaffas på plats, mja.. det kanske är lite extremt. Men jag såg nån blänkare om att USA oroade sig över nån bombmakare som kunde göra osynliga bomber i syrien. Och dom ville ju ta krafttag emot detta, men denna osynliga bomb var ju just lite svår att upptäcka.

Tja, den var inte osynlig, men inte detekterbar med det som finns på normala flygplatser i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Genom tullen kommer du nog inte med en Beautybox.

Och jag är tveksam till om man kan checka in ett så litet bagage som lätt kan komma bort bland större väskor.

Har du tillräckligt med vikt kvar så brukar de flesta bolag tillåta fler kolli bara de tillsammans håller sig under viktgränsen. Om så är fallet så tipsar jag om att lägga den i en sportbag -kanske tillsammans med några skor eller tröja- och checka in den.

Sen är ju nästa problem - vad du har i boxen. Är det också värdesaker såsom smycken, så har jag för mig att då gäller inte försäkringar om du inte har dem i handbagaget.

Vad skulle tullen ha för invändningar mot en beautybox?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar man på o ta med beautybox har man nog inte varit i thailand ;)

Det är varmt o som nån skrev man blir klibbig.

Jag använder mascara på kvällarna...Man kan omöjligt gå omkring med krämer, blir ju skitäckligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar man på o ta med beautybox har man nog inte varit i thailand ;)

Det är varmt o som nån skrev man blir klibbig.

Jag använder mascara på kvällarna...Man kan omöjligt gå omkring med krämer, blir ju skitäckligt.

Ska man ut på kvällen borde det ju inte vara några problem... Man kan ju ta taxi dit man ska å sen e de ju AC =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar man på o ta med beautybox har man nog inte varit i thailand ;)

Det är varmt o som nån skrev man blir klibbig.

Jag använder mascara på kvällarna...Man kan omöjligt gå omkring med krämer, blir ju skitäckligt.

Ska man ut på kvällen borde det ju inte vara några problem... Man kan ju ta taxi dit man ska å sen e de ju AC =)

Haha. TS tänker nog inte på Bangkok i första taget?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×