Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
alexeliasson

Långtidsboende (1-3 mån.) - webbsidor?

Rekommendera Poster

Hej!

Fr.o.m. Januari 2015 så kommer jag befinna mig i Thailand på distansarbete i ca. 3 månader.

Själva området har jag inte bestämt mig för ännu (lutar åt Pattaya 1 mån sen någon annan stans en månad).

Min fråga till er - kunniga forumvänner - är vad har vi för webbsidor av företag/hotell/privatpersoner som sysslar med mer långtidsuthyrning 1mån +?

En google ger mig alldeles för många, och för osäkra resultat.

Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har du för budget?

Långtidsboende brukar vara minst 3 mån...

Bäst pris hittar man i vilket fall som helst på plats.. Inget kul å boka upp sej på nåt som inte visar sej vara bra när man kommer dit med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har du för budget?

Långtidsboende brukar vara minst 3 mån...

Bäst pris hittar man i vilket fall som helst på plats.. Inget kul å boka upp sej på nåt som inte visar sej vara bra när man kommer dit med.

Så hade jag åxå tänkt att göra, det finns lite på nätet men dom verkar vara dyra.

Ett par nätter bokade och sen letar man på plats är nog vettigast, och bilderna på rummen är inte alltid vad som erbjuds heller.

Så det är vettigt att kolla upp sånt på plats.

Men visst går det att läsa lite om dom på tex http://www.fairproperties.com/condos_for_rent_7.htm om man nu vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla gäna på nätet, men att kolla på rummet och förhandla på plats brukar ge kalaspriser.

Vad skulle kalaspris vara i september/oktober 4v med kök runt Central Rd vara för en etta gärna med kök. Antar att priserna gått ner lite nu när det inte är så mycket turister.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du tänkt laga mycket mat själv?

Tror nästan det är billigare att köpa på restaurang..

Där jag och min flickvän brukade äta kostade dom flesta rätter bara 40 baht...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du tänkt laga mycket mat själv?

Tror nästan det är billigare att köpa på restaurang..

Där jag och min flickvän brukade äta kostade dom flesta rätter bara 40 baht...

Tja, det blir att bränna lite korv och ägg till frukost med gamla potatisar, och sen nångång lyxa med stekt fläsk, löksås och potatis. Men så mycket käk blir det väl inte, sist gick det ju bra med en varmvattenberedare eller vad man nu skall kalla dom och lite soppa på morgonen.

Blir lite less på thaikäk hela tiden, så priset är inte det avgörande just i detta fall. Orkar inte leva på nudlar och gudvetvad, klibb liis med kyckling och pad thai i tre månader.

Men kök är ju inte ett krav, internet access är det dock.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

Har ni mer förslag på webbsidor, tveka inte att publicera.

Jag har också haft tanken att spika ett specifikt boende först på plats - men sen har jag en viss oro då jag åker under högsäsongsmånaden Januari. Vill ju inte att allt ska vara bokat...

En annan aspekt är att jag gillar att vara planerad och (bokad). Hehe.

Den tredje aspekten med att hitta websidor är ju också att få en pejl på vilka priser som föreligger, vilket hjälper budgeteringen.

Jag hade satt 30-40.000Bath/månad som budget - och det verkar ju ge mig rätt hyggliga alternativ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

Har ni mer förslag på webbsidor, tveka inte att publicera.

Jag har också haft tanken att spika ett specifikt boende först på plats - men sen har jag en viss oro då jag åker under högsäsongsmånaden Januari. Vill ju inte att allt ska vara bokat...

En annan aspekt är att jag gillar att vara planerad och (bokad). Hehe.

Den tredje aspekten med att hitta websidor är ju också att få en pejl på vilka priser som föreligger, vilket hjälper budgeteringen.

Jag hade satt 30-40.000Bath/månad som budget - och det verkar ju ge mig rätt hyggliga alternativ...

Då kan du ju bo på finare hotell och få frukost varje dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med den budgeten så ska det inte vara nåt problem alls, jag försöker hitta boende under 10.000B med kök, internet osv.

Ett tips är ju att kika lite utanför staden och hyra moppe, priserna faller och det går att få tag i trevliga boenden. Nackdelen är ju att det krävs lite transporter för att komma "hem". 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×