Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jessisen

Oktober-november

Rekommendera Poster

Östkusten runt Samui är i mitten på regnperioden och är inte alltid en höjdare den tiden på året, vind och därmed vågor är minst lika stort problem som regn.

Västkusten runt Krabi är ett bättre val men man det kan fortfarande bli en del regn. OK om man flera gånger om året men om man bara reser en gång så skulle jag försöka vänta (om det går)tills December på västkusten och Februari på östkusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag var i Phuket Krabi i okt förra året kom till Bangkok 4 okt, Krabi 8 okt tyckte det var skapligt väder men hörde att ett par veckor innan var det mycket regn men kan vara skönt med en regnskur framåt kvällen brukar gå över snabbt

annars har jag åkt till Thailand sista okt 4 år på raken och varit nöjd med vädret

fördelen är att det inte är så mycket turister och mycket billigare rum halva priset ock lägre om man betalar för en vecka ,billiga utflykter, massage mm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Övervintrar i de östra delarna, Rayong, Ban Phe, hade bara lite regn första veckan i oktober.

Hur är det i dom nordöstra delarna då? Typ Udon Thani i November,det blir lite kallt på kvällen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Övervintrar i de östra delarna, Rayong, Ban Phe, hade bara lite regn första veckan i oktober.

Hur är det i dom nordöstra delarna då? Typ Udon Thani i November,det blir lite kallt på kvällen?

Kan så vara, jag var där i januari. 11 grader är inte så jättekul när man lämnat vinterkläderna hemma. Och som jag fattade det så hade dom haft det vädret ett tag.

Men det är ju kul att se thailändskor iförda vinterjackor och vintermössa (det jag skulle dra på vid -20) redan vid +11. Var lite söder om UT men vädret borde vara likadant.

Nu fick jag för mig att det inte var så vanligt med sådana temperaturer, och när jag åkte hem i april så var det +38.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Övervintrar i de östra delarna, Rayong, Ban Phe, hade bara lite regn första veckan i oktober.

Hur är det i dom nordöstra delarna då? Typ Udon Thani i November,det blir lite kallt på kvällen?

Kan så vara, jag var där i januari. 11 grader är inte så jättekul när man lämnat vinterkläderna hemma. Och som jag fattade det så hade dom haft det vädret ett tag.

Men det är ju kul att se thailändskor iförda vinterjackor och vintermössa (det jag skulle dra på vid -20) redan vid +11. Var lite söder om UT men vädret borde vara likadant.

Nu fick jag för mig att det inte var så vanligt med sådana temperaturer, och när jag åkte hem i april så var det +38.

Tack för svar. Ja Udon Thani är ju en stor stad så det finns säkert en tröja att köpa om det blir att man fryser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte till Phuket förra året, typ 22 okt-4 nov. Hade perfekt väder! Regn en dag och en del skurar på nätterna. Vi var inte hindrade av vädret någon gång. Kanske hade vi tur ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×