Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ithea

Newbie

Rekommendera Poster

Hej Allihopa

Jag är ny här, läst igenom många thai-forum på sista tiden men tycker erat känns mest postivt och mest givande så jag vill vara en del utav er :)

Bor temporärt i Oslo, flyttar till Thailand 2 november och räknar ner både dagar och timmar efter närmare ett års väntan.

Min syster är bosatt sen 10 år tillbaka. Hon bor i Bangkok men jag hade tänkt bosätta mig på Samui som jag tillbringat mestdadels tid på under alla tidigare vistelser.

Jag pluggar sen några månader tillbaka thai för fullt, svårt men väldigt intressant.

Jag har många vänner på Samui men det är mestadels thais och jag skaffar gärna fler, eller bara goda tips (kan vara precis vadsom)från er som redan bor/bott eller bara har något kul att komma med  :angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där!

Som dem flesta andra har jag sett många forum men inte varit så aktiva i dem och såg denna sida nu och tänkte göra ett försök!

Är en 25-årig tjej som bor i Phuket sen 3 år tillbaka med min man som är thai. Har inga planer på att dra hem till Sverige igen förutom nu i sommar och jobba lite annars älskar jag och bo här och saknar inte Sverige  värst mycket, förutom familj såklart...

Kanske inte så vanligt att ett tjej är med en thai kille så har ni frågor är de bara köra på!:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där!

Som dem flesta andra har jag sett många forum men inte varit så aktiva i dem och såg denna sida nu och tänkte göra ett försök!

Är en 25-årig tjej som bor i Phuket sen 3 år tillbaka med min man som är thai. Har inga planer på att dra hem till Sverige igen förutom nu i sommar och jobba lite annars älskar jag och bo här och saknar inte Sverige  värst mycket, förutom familj såklart...

Kanske inte så vanligt att ett tjej är med en thai kille så har ni frågor är de bara köra på!:)

Välkommen du oxå :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kop jai allihopa  :sun

Jag kommer jobba som engelsklärare privat.

Men är öppen för alla förslag och eventuella ändringar.

Palmpilot, Hej :)

Låter  som du lever ett härligt och lyckligt liv  :victory:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där!

Som dem flesta andra har jag sett många forum men inte varit så aktiva i dem och såg denna sida nu och tänkte göra ett försök!

Är en 25-årig tjej som bor i Phuket sen 3 år tillbaka med min man som är thai. Har inga planer på att dra hem till Sverige igen förutom nu i sommar och jobba lite annars älskar jag och bo här och saknar inte Sverige  värst mycket, förutom familj såklart...

Kanske inte så vanligt att ett tjej är med en thai kille så har ni frågor är de bara köra på!:)

Välkommen!

He,he.. ja, faktiskt lite nyfiken.. Även om jag förstås vet att alla är olika, så vore det kul att veta hur du upplever ev skillnad mellan en thaiman o oss svenska män? Ngt som speciellt skiljer...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen båda.

Det har tidigare funnits två st här med thaimän så du är inte först ;)

Jag har fö haft turen att träffa alla fyra vid ett tillfälle (avd onödigt vetande hehe).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där!

Som dem flesta andra har jag sett många forum men inte varit så aktiva i dem och såg denna sida nu och tänkte göra ett försök!

Är en 25-årig tjej som bor i Phuket sen 3 år tillbaka med min man som är thai. Har inga planer på att dra hem till Sverige igen förutom nu i sommar och jobba lite annars älskar jag och bo här och saknar inte Sverige  värst mycket, förutom familj såklart...

Kanske inte så vanligt att ett tjej är med en thai kille så har ni frågor är de bara köra på!:)

Välkommen!

He,he.. ja, faktiskt lite nyfiken.. Även om jag förstås vet att alla är olika, så vore det kul att veta hur du upplever ev skillnad mellan en thaiman o oss svenska män? Ngt som speciellt skiljer...?

Min kille är också Thai och jag kan inte riktigt hitta en specifik sak som skiljer sig mellan svenska och thais... ???

Skulle väll vara hela kulturen &  språket som spelar in i att man får ha överseende med att man kommer ifrån olika bakgrunder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där!

Som dem flesta andra har jag sett många forum men inte varit så aktiva i dem och såg denna sida nu och tänkte göra ett försök!

Är en 25-årig tjej som bor i Phuket sen 3 år tillbaka med min man som är thai. Har inga planer på att dra hem till Sverige igen förutom nu i sommar och jobba lite annars älskar jag och bo här och saknar inte Sverige  värst mycket, förutom familj såklart...

Kanske inte så vanligt att ett tjej är med en thai kille så har ni frågor är de bara köra på!:)

Välkommen!

He,he.. ja, faktiskt lite nyfiken.. Även om jag förstås vet att alla är olika, så vore det kul att veta hur du upplever ev skillnad mellan en thaiman o oss svenska män? Ngt som speciellt skiljer...?

Thaimänn är så mycket mer avundsjuka än vad svenska män är, i Sverige är de enkelt och gå ut och ta en kväll med vänner och ta några öl medans thai killen är super orolig att alla killar ska komma fram till en eller att man hitta något "bättre" .. Av min erfarenhet var min kille orolig mest för att han sa hela tiden att han inte var rik och förstod inte varför jag ville va med honom.. Status och pengar ha stor roll, speciellt när dem ser en blond tjej med en thai..

Också så ser killarna till att du inte jobbar mycket utan står  mer för hushållet hemma medans gubben jobbar.. De är tillbaks till stenåldern lite känner jag då jag gillar och jobba hårt och visa att jag "kan själv" stilen :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ithea,

Jag har bott här på Samui i tio år. Ha du några planer om var på ön du tänkt "slå rot"? Jag och frugan bor ganska nära IT Complex där vi även arbetar (norra Lamai). Vi har mark här och planerar börja husbygget under 2014 eller 15.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×