Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Joke

Övernattning suvarnabhumi

Recommended Posts

Hej

Jag funderar på att boka flyg, Göteborg - krabi. Har hittat en resa men mellanlandningen på Bangkoks flygplats är på 11 timmar på hemresan, vi är fem i familjen så min fråga är om någon har erfarenhet av övernattning där?

Kan man lämna flygplatsen? I så fall kanske det är ett bra alternativ att sova på det här stället, Floral-Shire-Resort som ligger nära flygplatsen.

Vi landar i så fall 21:55 i Bangkok och flyger sedan dagen efter 09:05

Novotel har ett hotell vid flygplatsen. Annars finns det hur många som helst i Lat Krabang, nära flygplatsen och i stort sett alla med gratis dygnet runt transfer till flygplatsen.

Har bott på Lilac tidigare med välförtjänt bra betyg på Tripadvisor, ogillar frukosten, men sist jag tittade så hade priset gått upp en del.

Välj vad som passar plånboken och får bra betyg på Tripadvisor, annars är dom rätt lika.

Jag stannade några dagar på silver gold garden, men vet inte om jag skulle göra det för 11 timmar. Bokade via agoda och fick bättre pris än jag fick när jag förlängde på plats med några nätter.

Har transfer till/från suvvan såklart. Frukosten käkade vi inte på hotellet utan en bit därifrån efter att läst recensionerna.

Rum för 2 så det är inte några familjerum direkt vad jag kommer ihåg.

Vi bor alltid på Novotel @ suvarnabhumi ! Transfer tar typ 3 minuter ( man kan gå) och den  ingår 😊 d har rum med connecting doors och barn bor alltid grattis när de delar rum med vuxen. Rummen är stora och sängarna oxå :) de brukar ha att man kan boka ett rum till halva priset när man bokar flera rum.

Med vänlig hälsning, Mia

Tack så mycket för svaren. Då ska jag boka på nåt av de närliggande hotellen som har transfer.

Kom på en annan sak, man behöver väl inte checka ut väskorna vid mellanlandning?

Flyg till Bangkok lite tidigare och passa på att åka in till stadskärnan. Jag tycker att Bangkok är en upplevelse. Tåget Airlink var ca 25 min. Bo i Pratumwan området. Ett hotell med bra priser intill flygplatsen är The Cottage

Tack så mycket för svaren. Då ska jag boka på nåt av de närliggande hotellen som har transfer.

Kom på en annan sak, man behöver väl inte checka ut väskorna vid mellanlandning?

Ska du inte behöva göra. Finns en liten risk att du torskar på att betala flygplats skatt iom att du lämnar flygplatsen men är väl i sådana fall bara några hundra Baht för inrikes. Vet inte hur dom gör i praktiken.

Louis tavern har också rum airside men dom är väl förmodligen små kuber och lika roliga som rum airside brukar va... Värt att kolla men jag tvivlar på att jag skulle välja det för 11 timmar.

Snabbkoll... Ditt inrikes flyg går också från Suvan? Och inte från Don Muang?

Ska du inte behöva göra. Finns en liten risk att du torskar på att betala flygplats skatt iom att du lämnar flygplatsen men är väl i sådana fall bara några hundra Baht för inrikes. Vet inte hur dom gör i praktiken.

Louis tavern har också rum airside men dom är väl förmodligen små kuber och lika roliga som rum airside brukar va... Värt att kolla men jag tvivlar på att jag skulle välja det för 11 timmar.

Snabbkoll... Ditt inrikes flyg går också från Suvan? Och inte från Don Muang?

Det ingår la i biljetten? Finns det äns nån möjlighet att betala den cash?

Har bokat resa, landar 16:50 i bangkok på hemresan sedan går nästa flyg 09:05 dagen därpå. Är det nån ide att boka hotell i centrala bkk eller ska man bo nära flygplatsen (suvarnabhumi) och ta det lugnt vid nån pool sista kvällen innan hemfärd?

Jag hade bokat ett hotell vid flygplatsen, ni är inne i stan vid 6 snåret, efter att ha checkat in och tagit en dusch så blir det rätt lite tid att göra nåt i Bangkok.

Har bokat resa, landar 16:50 i bangkok på hemresan sedan går nästa flyg 09:05 dagen därpå. Är det nån ide att boka hotell i centrala bkk eller ska man bo nära flygplatsen (suvarnabhumi) och ta det lugnt vid nån pool sista kvällen innan hemfärd?

Boka hotell vid Flygplatsen helt klart :) Kan rekommendera Novotell @ Suvarnabhumi, bokar man executive ingår Frukosten och Happy hour i loungen då de serverar gratis drinkar/vin /öl och smårätter mellan 17 och 19. De hämtar / har Shuttle vid flygplatsen och ni är på hotellet på några minuter. Barn under 16 bor gratis i samma rum som föräldrarna och de har stora sängar som man lätt ryms flera i. Annars kan man boka ett extra rum för billigare summa.

Bor ni inne i Bangkok måste ni upp väldigt tidigt, då bör ni åka straxt efter 5 snåret om ni ska ha 3 timmar innan planet går på Suvarnabhumi .

Jag brukar kolla Booking. Com och Agoda som ofta har bra priser på detta hotell annars har de early bird erbjudanden mm själva på hemsidan.