Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
qwako

Glasögon // Bettskena // Formgjutna hörselskydd med olika filter ! I pattaya !!!

Rekommendera Poster

Hejsan !! Lite mer info skulle behövas efter att vi läst igenom forumet/webben  några gånger angående det som rubriken handlar om ...

Söker en bra optiker i närområdet där man får bra glas till bra pris någon som har en bra optiker som håller kvalitet utan överpris och hur lång tid brukar dom ha innan man får ett par progressiva glasögon !!

Söker också efter någon som gör bra bettskena till överkomligt pris .. läst att det är billigt i Thailand mot Sverige och någon av er gnisslar säkert tänderna och har en egen liten favorit :)Sama sak som innan med hur lång tid tar det för dom att få fram en skena :)

Och sen är man även ute efter "Formgjutna" hörselskydd med utbytbara ljudfilter som släpper igenom olika delar av ljudet och som samma sak innan .. hur lång tid tar dom på sig för att göra dom :))

Ska man boka tider för att göra dom här sakerna eller funkar det men en vanlig dropin på butikerna/klinikerna?

Tacksam för att få så mycket info som möjligt av er som bor/rest där nere och säkert använt er av någon av dom ovan efterfrågade tjänsterna/produkterna :)

Drar ju ihop sig mot avresa och vore ju trevligt att kunna ordna det mesta snarast när man landar så man kan utnyttja tiden till återhämtning :)

Tack så mycket för era tidigare tips :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Angående progressiva glasögon så måste jag säga att jag mycket hellre köper dem i Sverige numera. Specsavers tar under 1000 SEK när de har kampanjer. Finns ingen anledning att köpa i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst martin.agren

Frågan är om dina bekymmer enbart gäller att du gnisslar tänder (bruxism) eller om du också har käkleds-, och/eller muskelbesvär med åtföljande huvudvärk. För det förstnämnda så kan de flesta ordna fram en mjukplastskena (night guard) och det går inte göra så mycket fel med dem. Har du det sistnämnda, eller är en rejäl gnisslare, då bör du leta upp en tandläkare som vet vad de gör och som helst bör ha någon av följande utbildningar i Thailand, annars kommer stabiliseringsskenan i hårdplast inte att hjälpa, utan kan förvärra:

• Graduate Diploma in Clinical Sciences Program in Oral Diagnostic Sciences, tidigare känt som Graduate Diploma in Clinical Sciences Program in Occlusion

• MSc in Occlusion

• Higher Graduate Diploma in Clinical Sciences Program in Oral Diagnostic Sciences

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Angående progressiva glasögon så måste jag säga att jag mycket hellre köper dem i Sverige numera. Specsavers tar under 1000 SEK när de har kampanjer. Finns ingen anledning att köpa i Thailand.

Vet folk som betalat 5000 för glasögon i Sverige...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Angående progressiva glasögon så måste jag säga att jag mycket hellre köper dem i Sverige numera. Specsavers tar under 1000 SEK när de har kampanjer. Finns ingen anledning att köpa i Thailand.

Vet folk som betalat 5000 för glasögon i Sverige...

Ja, det kostade våra också(minst) innan lågpriskedjorna kom. Och lågpris betyder inte dålig kvalité i det här fallet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så du menar att man kan  få ett par dieselglasögon med specialglas och extra beahndlingar för 1000 kr i Sverige nu?

Hur jag än letar så kan jag inte se att någon har frågat efter Dieselglasögon ;)

TS ville ha tag på en bra optiker, bra kvalité och inga överpriser. Det var det jag svarade på. Finns massor av märkesglasögon att köpa till ett bra pris i Thailand. Många av dem är dock kopior. Men nu var det ju inte det frågeställningen gällde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så du menar att man kan  få ett par dieselglasögon med specialglas och extra beahndlingar för 1000 kr i Sverige nu?

Hur jag än letar så kan jag inte se att någon har frågat efter Dieselglasögon ;)

TS ville ha tag på en bra optiker, bra kvalité och inga överpriser. Det var det jag svarade på. Finns massor av märkesglasögon att köpa till ett bra pris i Thailand. Många av dem är dock kopior. Men nu var det ju inte det frågeställningen gällde.

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra optiker, bra kvalité och inga överpriser det var det jag ville ha tag på :) Menade tips på en optiker som man inte behöver kuta runt 3 dagar  för att få tag på :) Någon som har glasögon borde ju köpt några där nere :)sen hur lång tid dom brukar behöva för leverans .. slipar dom glasen själva eller skickar dom iväg till Bangkok ... osv :) tack för svar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mina glasögon på Top Charoen Optical på Sukhumvit i Bangkok några hundra meter från Terminal 21..

Riktigt bra service och det tog typ 2 dagar att få dom.

Betalade drygt 6000 baht för mina glasögon med extrabehandling. Det var ett par LFC (Liverpool) Jag hejjar inte på liverpool men dom va riktigt fina =)

chiang-mai-top-charoen-optical-suthep-rd-branch-304.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mina glasögon på Top Charoen Optical på Sukhumvit i Bangkok några hundra meter från Terminal 21..

Riktigt bra service och det tog typ 2 dagar att få dom.

Betalade drygt 6000 baht för mina glasögon med extrabehandling. Det var ett par LFC (Liverpool) Jag hejjar inte på liverpool men dom va riktigt fina =)

chiang-mai-top-charoen-optical-suthep-rd-branch-304.jpg

Bra pris!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte ett par 2010 på Karon på Top Charoen fick mina på 2 dagar och allt var kalast har för mig att jag betalade 5000-6000 baht. Numera köper jag mina glasögon hemma då det är billigare och man slipper prutande och kan gå tillbaka om man inte är nöjd efter någon vecka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×