Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Blixt84

Muse hotell

Rekommendera Poster

itne bott  där mer lär väl inte vara mer än ett par 100m upp till chit lom Ratchadamri borde vara rätt nära också men osäker på om det går några soiar igenom åt det hållet..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Har kollat din blogg Chicken och det verkar ju finfint, kul blogg med alla hotel recensioner.

När du skriver gångavstånd till skytrain hur långt är det då ?

Sist bodde vi på Terminal 21 och då var det bara en rulltrappa bort  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Har kollat din blogg Chicken och det verkar ju finfint, kul blogg med alla hotel recensioner.

När du skriver gångavstånd till skytrain hur långt är det då ?

Sist bodde vi på Terminal 21 och då var det bara en rulltrappa bort  ;)

Har Terminal 21 hotell? Eller menar du Grande Centre Point?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill gärna lira i ligan med 5-stjärniga hotell i Bangkok. Mina polare som testar nya hotell i Bangkok rätt ofta tyckte inte de nådde enda fram i servicen i hotelldelen. Detta var cirka ett år sen, kan ha blivit bättre.

Takbaren är trevlig och nice. Ibland seeeegt att få betala. Italienska restaurangen i källaren är en av de bästa i Bangkok enligt mig. Har relativt ofta underhållning med kvalitet där också.

Deras tuktuk-service behövs knappast. Gångavstånd till BTS Chitlom. Om man tar tuktuken från hotellet så måste den köra ner för gatan i motsatt riktning av BTS och köra runt lite då gatan är enkelriktad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har bott på Muse Hotel håller med LantaMas i att servicen inte håller samma standard som "inredningen".

Ett annat vanligt problem med "boutique" hotell brukar vara att rummen mm är rätt "kompakta"(små),

vilket vi tyckte var fallet även här, dock har jag bott i mindre rum, t.ex. Paramount i New York , där fick man knappt in resväskan brevid sängen men hotellet var "häftigt".Under samma resa till Bangkok bodde vi även på deras "syster" hotell VIE. Både Muse och VIE ingår i den stora franska hotell kedjan ACCOR. Då vi upplevde liknande problem med servicen på detta hotell tror jag att det kan bero på att kedjan har lite dålig koll på sin personal(ingen ägare på plats osv.) Vi tyckte dock om båda hotellen och kommer säkert bo på dem igen.Personligen gillade jag VIE bättre, kanske beroende att vi blev uppgraderade till ett betydligt större och lyxigare rum.Båda hotellen tycker jag är prisvärda om man vill bo lite bättre men

inte vill kosta på sig vad de bästa hotellen som t.ex. Peninsula kostar. Vill man kosta på sig hotell i den prisklassen kan jag rekommendera Penisula, speciellt om man spelar golf då de bl.a. har en egen golfbana som är en av de bästa i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

När du skriver gångavstånd till skytrain hur långt är det då ?

Sist bodde vi på Terminal 21 och då var det bara en rulltrappa bort  ;)

Det är några hundra meter till BTS, så lika nära som på Terminal 21 (eller Centre Point) är det ju inte. Men låt inte det avgöra. Muse ligger på en trevlig gata och är värt ett besök även om vissa i personalen inte ler hela tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×