Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
l_lotta81

Hur tidigt bör vi lämna Koh Samui?

Recommended Posts

Under våra tidigare resor har vi börjat med öarna och avslutat med Bangkok men denna gången tänkte vi göra tvärtom.

Vi kommer börja med Bangkok och sedan spendera resten av tiden på Koh Samui.

När det är dags för hemresa flyger vi från Bangkok kl.01.20. Hur tidigt bör man flyga från Koh Samui för att vara "säker".

Man vill ju absolut inte riskera att missa planet hem men det känns också onödigt att åka upp redan på förmiddagen för att spendera sin sista dag på en flygplats  :)

Jag förstår givetvis att ingen kan säga exakt tid utan jag är mer ute efter om man bör åka redan vid lunch, på eftermiddagen eller om det kanske räcker att åka på kvällen.

Är det t.ex vanligt med förseningar när det gäller Bangkok Airways Samui-Bkk??

Hejsan,

Vi brukar ta kärran som går vid 20:00.

Känns det lite tight så går det ju en vid 18:00 oxo :)

//Hanna

Jag funderar faktiskt på den som går 19.25 och landar 20.30.

Ni har alltid haft bra marginaler eller?

När vi flyger hem med Thai, tror det är 01.10 brukar vi flyga med det SISTA planet från Samui, är betydligt billigare och när vi är 4 blir det några baht.

Man hinner gott och väl, nu kanske ni vill strosa runt lite på Suvan i så fall väljer ni något tidigare flyg.

Flyga från Samui FÖRE 20.00 är i alla fall rena dumheterna, och förseningar verkar det aldrig vara, inte från Samui i alla fall.

Även när vi åker TAXI från Pattaya brukar vi inte åka förrn runt 20 snåret, i princip samma restid.

När vi flyger hem med Thai, tror det är 01.10 brukar vi flyga med det SISTA planet från Samui, är betydligt billigare och när vi är 4 blir det några baht.

Man hinner gott och väl, nu kanske ni vill strosa runt lite på Suvan i så fall väljer ni något tidigare flyg.

Flyga från Samui FÖRE 20.00 är i alla fall rena dumheterna, och förseningar verkar det aldrig vara, inte från Samui i alla fall.

Även när vi åker TAXI från Pattaya brukar vi inte åka förrn runt 20 snåret, i princip samma restid.

Tack!

Nä vi är inte några flygplatsstrosare så hellre någon timme extra på en trevlig strandrestaurang än att sitta på flygplatsen och vänta. När man väl är på flygplatsen vill jag bara hem så fort som möjligt och det lär inte vara annorlunda denna gången när vi dessutom reser ensamma utan barnen

Brukar ni flyga med Bangkok Airways?

Vad jag kan hitta är det samma priser oavsett vilken tid vi väljer. Runt 4000:- för två vuxna ToR.

Priserna ändras inte, dock tillgången på biljetter just vid den tidpunkt man vill åka, av den orsaken kan man åka på att ta en plats i en dyrare grupp.

När du väl bestämt vilken dag och vilken tid du vill åka - BOKA, billigare blir det INTE.

Självklart väljer man den billigaste klassen, samma plan och samma stolar oberoende hur mycket du än betalar för din biljett.

Förutom några s.k. Vip som sitter längst fram.

Sök själv http://bangkokair.com/eng

Som föregående talare skrev är första och sista flyget billigare.

Boka tidigt.

Givetvis har jag sökt annars hade jag inte vetat att det låg på ca 4000:-.

Alla flygen både dit och hem de datum vi ska resa kostar 4910bath/person

Då är det väl bara att boka?

Standardpriset är 3600 thb på datum som inte är extra attraktiva. Du har inget alternativ om du inte vill åka via Suratthani eller buss.

Sök själv http://bangkokair.com/eng

Som föregående talare skrev är första och sista flyget billigare.

Boka tidigt.

Givetvis har jag sökt annars hade jag inte vetat att det låg på ca 4000:-.

Alla flygen både dit och hem de datum vi ska resa kostar 4910bath/person

Då är det väl bara att boka?

Standardpriset är 3600 thb på datum som inte är extra attraktiva. Du har inget alternativ om du inte vill åka via Suratthani eller buss.

Förlåt, jag vet inte om det är jag som tolkar dina inlägg som smått otrevliga eller om du har taggarna utåt?

Tråden handlade inte om priset öht. Jag inväntar inga billiga priser utan ville bara veta hur pass tidigt man bör lämna Koh Samui eftersom jag aldrig har flugit den sträckan.

Tänkte att här säkert finns mängder av medlemmar som brukar flyga just samui-bkk och har koll på om flygen ofta är sena eller om det är någon post på flygplatsen i Bangkok som tar väldigt lång tid och kräver mycket tidsmarginaler.

Trevlig lördag!  :D