Maths. 0 Report post Posted March 22, 2014 Tjenare. Åker till Ao nang den 20 dec. Och det är jag 45 år min son 15 + min mor 77år som åker dit.Finns det något bra ställe att fira jul och nyåret på i aonang eller är det in till krabi town som gäller.Vi bor på vouge spa and resort.(Åker hem 4 jan) Share this post Link to post Share on other sites
anka68 0 Report post Posted March 22, 2014 Vi har firat både julo nyår där med våra toårssöner och julen firades genom att gå ut och äta som vilken annan dag som helst där borta. Det är lite av det härliga med att åka bort över julen att slippa det gamla vanliga firandet med stress och allt utan bara istället njuta av lugnet som aldrig annars infinner sig på julen hemma. Ang nyår så firade vi den sittande på stranden tillsammans med en massa andra människor. Ofantligt många rislycktor skickades iväg och det var jättefint. Thailändarna hade en egen megastor rislykta som var säkert 10 m i diameter som dom skickade upp. ut över havet såg man fyrverkerier från bla Phuket . Detta var nog den bästa nyår jag upplevt.. Lugt och mysigt. Thailändarna firade på sitt lite konstiga sätt med att familjevis duka upp med mat på trottoarerna utanför vad jag antar var sina egna butiker. Eftersom du inte har småbarn så passa på o fira på ett annorlunda sätt denna gång. Jag lovar dig att du kommer få julfeeling så det räcker för det pynta högt o lågt där borta. Mer än hemma tycker jag faktiskt Share this post Link to post Share on other sites
Maths. 0 Report post Posted March 22, 2014 Tycker det låter superhärligt...Tack. Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted April 23, 2014 Det finns ju Swedish House restaurangen som säkert erbjuder någon form av firande om intresse finns att fira med svensk feeling! Och så Jeanetts eller Thailandia som utöver svenska maträtter har bra Thaimat. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted April 23, 2014 Håller med Anka68, släpp det gamla vanliga tänket och gör något helt otänkbart(i svenska ögon). Leta rätt på nå't ställe dit thaiarna går t.ex. Kan iofs dyka upp en tomte där också. Handla massa god mat och dryck och ta med er ner på stranden och njut. Köp en strandmatta att sitta på. Share this post Link to post Share on other sites
nilu 0 Report post Posted April 23, 2014 Håller med Anka68, släpp det gamla vanliga tänket och gör något helt otänkbart(i svenska ögon). Leta rätt på nå't ställe dit thaiarna går t.ex. Kan iofs dyka upp en tomte där också. Handla massa god mat och dryck och ta med er ner på stranden och njut. Köp en strandmatta att sitta på. Tycker jag också! Släpp det "vanliga" tänket. Var lite "vild and crazy". Är man så kristen överhuvudtaget numera att man måste fira Jesu födelse just då. Som för övrigt inte ens inträffade vid jul utan är ett hedniskt påfund.. Ta det lugnt och njut utan stress istället. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted August 19, 2014 blir nog Bernies buffe med kalkon sen drar man vidare till Mr Cocks streetbar www.youtube.com/watch?v=fiNCZu8uck0&feature=player_detailpage Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted August 19, 2014 Är Mr Cock tillbaka? Han fick ju stänga i mars i år. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted August 19, 2014 Är Mr Cock tillbaka? Han fick ju stänga i mars i år. o fan var tråkiga nyheter visste jag inte Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted August 19, 2014 Är Mr Cock tillbaka? Han fick ju stänga i mars i år. o fan var tråkiga nyheter visste jag inte Googlade lite nu och hittade detta. Finns alltså hopp!! www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1507054-i14482-k7338319-Mr_Cocks_Street_Bar_is_no_more-Ao_Nang_Krabi_Town_Krabi_Province.html Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted August 19, 2014 hehe aha han har slagit upp en ny bar i andra änden av ao Nang Share this post Link to post Share on other sites