mimzzie 0 Report post Posted March 18, 2014 Hej! Är i Khao Lak och igår blev min syster och hennes kompis bitna av nå små fiskar som enl hotellet kommer in vid regn! De kallade dem Shell fish el nåt liknande! Trodde först att det var jelly fish men de visar med finger mått att det är småfisk! Någon som vet nåt om dessa? Barpersonalen sprang och hämtade nån grön sörja och lime och smetade på! Det blev bara några små märken och lite svullet och den brännande stickande känslan försvann rätt snart! Var blev de bitna av? Mimzzie Share this post Link to post Share on other sites
mimzzie 0 Report post Posted March 18, 2014 Ingen som hört talas om dessa??? Jag hade gissat på jelly fish men på beskrivningen så lät det som små fiskar med vassa tänder! Blev dock inget allvarligt! Funderar mest på vad det var? Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted March 18, 2014 Jag tror att det är små trådar som lossnat från brännmaneter. Jag har råkat ut för det på flera olika ställen i Thailand. Det känns som små stick Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted March 20, 2014 Kommer med regnet? Eller badade dom och fick det då? För om dom badade och fick det så har ja varit med om det... upplever att det kommer när det är liiite kyligare i vattnet... trodde det va vattenloppa typ... usch...! Share this post Link to post Share on other sites
LiMa 0 Report post Posted March 20, 2014 Hei, vi er på Koh Lanta nå, og da det var overskyet/regn i helgen fortalte en på restauranten her at vi ikke burde bade fordi det kom små gule fosker som biter i dette været. Jeg vet ikke hva de heter, han sa bare små gule fisker, men jeg regner med det er det samme? Share this post Link to post Share on other sites
mimzzie 0 Report post Posted March 20, 2014 Hej, ja restaurangpersonalen sa att de kommer in mot land när det regnar eller ligger regn i luften! LiMa det låter som att det kan vara samma! De kallade dom för shellfish eller shellyfish vilket fick mig att tro att det var jellyfish med ett slarvigt uttal. Men sen förklarade en annan att det var små fiskar som hade små vassa tänder som bet! Lät inte så kul men det blev ju bara små märken även om det var en smått obehaglig upplevelse för min syster och hennes kompis! Mimzzie Share this post Link to post Share on other sites
mimzzie 0 Report post Posted March 20, 2014 Wicky det var väldigt varmt och klibbigt i luften och det kändes som att det skulle komma en skur (vilket det gjorde senare) och det är möjligt att det var lite svalare i vattnet! Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted March 20, 2014 Personligen blir jag hellre biten av en liten fisk än en stor. Dagens visdomsord Share this post Link to post Share on other sites
mimzzie 0 Report post Posted March 21, 2014 Haha ja det är ju sant tom_yam! Jag var dock inte orolig på något sätt, bara nyfiken på vad det var?! Mimzzie Share this post Link to post Share on other sites