Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mimo

Det här med att ta ett uppehåll...(vem försökte jag lura?)

Recommended Posts

Efter 5 resor ( eller är det 6?) på lika många år så kände vi efter sista resan att vi nog skulle ta ett uppehåll. Vi har lite andra resor planerade  och vi tänkte att Thailand får vänta tills 2016 minst. Men nu sitter vi här och väntar på att biljetterna ska släppas för resor  i slutet på februari nästa år :) Det blir en resa på tu man hand för mig och kärleken, för barnen säger att vi kan åka själva  denna gång!

Så uppehållet  blir en resa till Koh Phangan och ett avslut på några dagar i Bangkok.  ;)

Nu är man tillbaka i samma förväntansfulla tillstånd som vanligt, leta biljetter, planera , nedräkning......vi börjar om igen och cirkeln är sluten! :)

Känner absolut igen det. :laugh: Har sagt detsamma de senaste åren men efter resan i april dröjde det bara 2 veckor till nästa bokning.

Nu åker vi för 17:e gången på lördag och jag tänker att sedan får det dröja.....eller?

Kände också att vi ville göra något annat och det gjorde vi. Vi reste till Afrika.

Sol, bad, safari och så mycket annat. Galet underbara veckor med så mycket nya intryck att det knappt går att sortera och smälta.

Men...längtar ändå till våra favoritställen i Thailand..

Samma här. Våren 2012 kände vi att vi var färdiga med Thailand för ett tag och var istället i Mexiko våren efter men det fanns hela tiden en längtan till Thailand trots allt. Nu åker vi i Aprill till Koh Samui o Koh Tao och vi längtar såååå.

Hahaa, ja hur tänkte du då? :D

Men vad spännande att åka bara ni två, vilka sköna ungar som säger att ni kan åka utan dem! Synd att vi inte är där samtidigt då hade vi ju kunnat ta en Chang eller två...  :cool

Det där känner man igen!

2012 sa vi innan att det inte skulle bli nån resa, slutade med att vi åkte 2 gånger! :)

Bara att inse att man är helt beroende. Minst en trip per år måste det bli!

Vi är säkert en stor skara som tror att vi ska kunna stå emot eller att vi är botade, men sen kommer suget ! ;) Men vi slog  ett rekord för det tog 2 månader innan suget tog över efter förra resan ....och det har inte hänt förut!

Hahaa, ja hur tänkte du då? :D

Men vad spännande att åka bara ni två, vilka sköna ungar som säger att ni kan åka utan dem! Synd att vi inte är där samtidigt då hade vi ju kunnat ta en Chang eller två...   :cool

Haha, ja hur tänkte jag  :P

Våra ungar är grymma, i samma andetag som de gnäller över att resan vi var på var för kort ( bara 25 dagar  ;) )så säger de att  nästa resa kan vi stanna hemma så får ni åka själva på kärlekssemester..... vem kan låta bli att älska dessa guldklimpar !  :laugh:;)

Vi får hoppas att vägarna korsas för eller senare på våra resor :)

Känner också igen det där  :D

Vi funderade nu sist på att åka en sväng till Grekland el Portugal istället, men nu sitter vi här och har bestämt oss för Thailand...Igen  ::)

Jag känner absolut igen mig. Förra vintern ville vi göra något nytt och åkte till Karibien. Det var bra. Men inte lika bra.. Jag har aldrig ångrat en Thailandsresa än  :)