Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
sandranilsson

Bokat!!

Recommended Posts

Yes, äntligen bokat och klart med flyget!! Det bär iväg den 17/6 och hemåt igen den 11/7, hittade direkt med Thai för 5500/pers :) tanker är att hitta flygbiljetter vidare till koh samui men ojjjjjjj så dyra dessa var! Vi åker med en treåring så vill helst flyga direkt då tålamodet inte är det bästa hos denna lilla buse. Nån som vet hur man kan hitta bra pris på detta kanske, eller man kanske helt enkelt är för sent ute? Nu landade dessa på drygt 5000 för oss tre :-\

Samui är dyrt att flyga till och 5000 kronor tur och retur är nog ungefär vad ni får räkna med.

Alternativet är att flyga till Surat Thani med Air Asia och sen båt men då tar det rätt mycket längre tid.

Billigast kan det bli om du bokar hela flygresan till Koh Samui direkt.

Men om ni skall ta några nätter i BKK tycker jag att den statliga nattbussen funkar bra. Även med barn.

Skönt att komma fram till ön på förmiddagen.

Som sagt, flyget till/från Samui kostar multum!

Bästa hade varit att boka genomgående biljett med Thai direkt.

Jag kör med AirAsia via Surat på nervägen, tar en stund med färjor etc. men det kvittar i början när man är på väg tycker jag.

Hem flyger jag direkt från Samui till BKK, passar med flyget hem till Sverige.

Annars blir det en jäkla restid om man ska ta sig tillbaka med Air Asia.

Tror Thai tog 800 kr tor Bkk-Samui när vi köpte Arn-Bkk. Utöver fördelarna med genomgående biljett så var det smidigt och klart billigare att göra så jämfört med krånglet att leta andra flyg till Samui.

Om ni köpt plåtarna via resebyrå (typ Jorden eller Oden) skulle jag kolla med dom om det går att ändra till genomgående biljett med Thai. Och hemresan behöver inte ske direkt om ni vill avsluta med ett par nätter i Bangkok.

Bangkok Airways finns som alternativ, dock krävs separat incheckning. Något som tog oss några få minuter extra när vi körde Bangkok till Trat turen för någon vecka sedan. Väldigt okomplicerat och smidigt. Vi flyger alltid inrikes, pallar inte att dumsnåla oss runt, spar en jäkla massa onödig (och farlig) restid på Thailändska vägar.

Tack för alla svar! Vi har bokat hos jade, men ska kolla upp om det går att ändra till genomgående, dock vill vi stanna 4 nätter i bkk på vägen hem, men om jag förstod det rätt så kunde man det enligt tom_yam?  :-\

Borde gå bra. Interline avtal är en förutsättning men så länge man inte har det på samma biljett så räcker det med nån är tjurig vid incheckningen och vägrar. Händer väldigt sällan.

Ni kan garanterat checka in bagaget hela vägen med de bolagen. Som sagts innan är det dyrt att åka till Samui då Bkk Airways äger flygplatsen. Om resan inte är slutbetald och biljetterad borde ni kunna få rabatt på sista delsträckan. Hur som, kontakta Jade som alltid varit suveräna de ggr vi bokat med dem och tex ändrade vår dyra julbiljett till en kampanjbiljett för 4000 kr billigare/person i sista sekund.