Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
mippson

Tips på boende i New York?

Recommended Posts

Guest elglenno

Ska du shoppa (inte min favorit hobby) ta bussen till woodbury en liten "hemsk" stad med alla kända designer kläder till riktigt bra priser. Frikyrklig känsla på hela stället :)

Guest elglenno

Mmmmmmm

Yummy - hittar man såna överallt eller på nåt speciellt ställe? Pastrami sandwich har man ju hört och sett i div amerikanske TV-serier... :D

finns säkert på flera ställen men detta ställe är lite specielt katz kan nog heta så se till ge dricksen innan det missade jag. Du får kolla filmen when harry met sally :)

Guest elglenno

Jag vet inte vad området där magnolia Coffee ligger heter men där kan det vara mysigt knata runt även fina butiker där.

Guest elglenno

Jag missade det tyvärr själv...men det här var en höjdare enligt mina kompisar:

http://www.jekyllpub.com/jhpub_home.html

haha det där värkar vara ett specielt ställe :) va inne i några mysiga barer som körde svartklubbs tema man får gå in i en vanlig trappuppgång sen serveras allt i te muggar :) gillar man burlesk shower finns det massor.

Ska du shoppa (inte min favorit hobby) ta bussen till woodbury en liten "hemsk" stad med alla kända designer kläder till riktigt bra priser. Frikyrklig känsla på hela stället :)

Hahaaa, just woodbury står också på to-do-listan! :)

Åk med US airways. Dom är kända för försenade bagage. Vi visste om det och hade det viktigaste i handbagaget. Vi fick shoppa för 5000 kr på reseförsäkringen. Väskan kom efter ett dygn. :laugh:

Favorit hotel bästa läge på TS! Marriot www.nymarriottmarquis.com Toppen Gym se ut över Time square Lite dyrt men det är bra att var mitt i NY !!! Lite billigare nästan vid TS Paramount www.nycparamount.com dock små rum Sen riktigt turistigt, köp Kombi biljet med sightsing bussarna bra guider för det mesta hoppa av och på där du vill öven bra kombierbjudande på entre till olika evenemang och rabatter biljett till Woodbery outlet, som Elglinno nämde mycket bra priser där !!!!!!!!!

Nu är det ett par år sedan jag var i New York, men mina favoritkvarter blev runt Bleecker Street i Greenwich. Roliga restauranger, klubbar och barer. Vi hamnade både på en stand up-klubb (nere i en källare där standuppare står mot en tegelvägg, precis som tänker sig!) I samma kvarter ligger även Blue Note - ett klassiskt jazz- och bluesställe som man inte bör missa, även om man inte gillar jazz eller blues! :D

Vilket hotell bokade ni Mipps?

//J

Det blev "The New Yorker", en kollega rekommenderade det och det har bra läge.

Bara drygt en månad kvar - längtar!  :)

//J

Bara drygt en månad kvar - längtar!   :)

Snyggt Mippson! Bra val, där bodde vi för många år sedan, -98 närmare bestämt. Jag återvände dit även -09. De har en sjyst klassisk amerikansk diner på markplan som jag kan rekommendera.

post-6317-14768713964784_thumb.jpg

post-6317-14768713964885_thumb.jpg

post-6317-14768713964977_thumb.jpg

//J

Bara drygt en månad kvar - längtar!   :)

Aha.. är det, det som ligger på 481 eighth avenue ? Sticker ni den 28 och kommer hem 1:a eller?

On 2/21/2014 at 3:05 AM, ehawk said:

Eller åker ner till Lower Manhattan :)

Har man tur kan man göra sjuka kupper här.

http://www.c21stores.com/

If you're not fussed about the latest fashions then the C21 online store is the place for you. All the designers you can possibly think of and they're reduced by up to 65% and you can buy through Century 21 Promo Code, due to being last season's items. The place is huge so make sure you have plenty of time to search it all at their online store.