Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
mippson

Tips på boende i New York?

Rekommendera Poster

Hej alla glada Forumvänner!

Då jag vet att många av er är så beresta (och inte bara i Thailand... ;)) så undrar jag om någon har ett bra tips på centralt boede i New York? Har aldrig varit där, åker i maj för första gången så vi är helt lost... Jag har fått tips att bo i området lite söder om Central Park, är deet bra utångsställe för upplevelser och god mat?  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Finns ju massor ställen med god mat :) testa red rooster i Harlem, ska du upp i empire gör det på kvällen. Cony

Island om det är varmt kan va kul, helikopter turen är bra med. Har aldrig  sett shower på Broadway men det ska tydligen vara en höjdare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bara varit där 1 gång så mitt tips blir hotellet vi bodde på :) The Belvedere hotel hette det och ligger på 48:e gatan mellan 8:e och 9:e avenyn. Inget lyx men helt ok.

Nära till Times square och tunnelbanan runt hörnet.

På 9:e avenyn runt 50:e gatan fanns massa libanes, thai, indiskt mat som var bra när man tröttnat på den amerikanska snabbmaten :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tips - Red Rooster står definitivt på "to do-listan"!

Men rackarns vad dyrt det är i New York! Kollade in tipset från tomjak (tack!) och det kostar över 2000 spänn natten. Oj, oj, efter sju resor till Thailand och Bangkok så är vi ju extremt bortskämda med låga priser.  :cool  Nog för att biljetterna till NY var billiga, men ändå... Ska kolla in elglennos tips nu också, thanks guys!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2000? Då har de höjt sen vi var där. Vi hade ett Executive dubbelrum med 2 dubbelsängar och betalade runt 1400kr natten förra sommaren.

Hmmm, eller så är det lite lureri på hotellsiterna, nu drygt 12000 kr för fem nätter i vanligt dubbelrum..! Kan också bero på att det är fullbokat på många sidor, vet inte om det spelar in?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Några vänner till mej bodde här. Dom har frukost i rumspriset vilket är ganska ovanligt för hotell i den stan.

http://www.hotelmetronyc.com/mobile.aspx

jag tycker inte man ska ha frukost på hotellet finns ju grymma frukostställen ute på stan.

Helt enig...gäller nästan hela USA också för den delen. Finns inget underbare än att glida in på en riktig Diner och beställa pancake stack med bacon av Mary Ann :) Eller en riktigt fet breakfast burrito...

Vi bodde på Hotell Belleclaire, har för mig det var på 78e gatan (ca mitten av central park). Helt ok, men inget superspeciellt.

Kan rekommendera att i tillägg till Trivago när du söker på hotell. Pröva också http://www.cheaptickets.com/hotels/. En amerikansk site, som kan ge en del bra priser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Om någon har sätt filmen där Harry mötte Sally eller vad den heter så är en pastrami macka där det särklass bästa fylle käket jag någonsinn stoppat i mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Var i New York i december o bodde på Chelsea Star Hotel. Väldigt enkelt men rent o super trevlig personal. Halva hotellet är hostel men vi hade dubbelrum med jättefint badrum. Minna inte adressen. O vi åt på Red Rooster sååå gott. O inte super dyrt alls. Rekommenderas varmt.

Vi var oxå på opera på The Met. Fantastiskt på alla sätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Helikopter turen måste jag slå ett slag för riktigt prisvärt sen efter kan du gå Brooklyn bridge till centralpark två flugor i en smäll :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att bo på Manhattan är kostsamt. Om man vill spara lite pengar på boende så kan jag rekommendera Holiday Inn Manhattan View på Long Island.

Har bott här både i tjänsten och med familjen och det är ett relativt nybyggt hotell nära till t-bana som tar en till Manhattan på ca 10 minuter.

Be om ett rum med utsikt över Manhattan, rätt coolt på kvällarna att ha utsikt över Manhattan Skyline.

http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g48080-d1139055-Reviews-Holiday_Inn_L_I_City_Manhattan_View-Long_Island_City_New_York.html

/D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helikopter turen måste jag slå ett slag för riktigt prisvärt sen efter kan du gå Brooklyn bridge till centralpark två flugor i en smäll :)

Ååh, jag har alltid velat åka helikopter! Vad är det för tur?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är Hoboken, New Jersey går lätt att ta sig in till Manhattan därfrån med buss eller tåg. Och på kvälls tid kan man gå ned i en park jag inte kommer ihåg namnet på och se ut över hela skyline, var där i 2002 så kan hända det är lite annerlunda dok. :) Men fortfarande ett bra alternativ till Manhattan :)

Funfact om Hoboken: Frank Sinatra är född och uppväxt där ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Helikopter turen måste jag slå ett slag för riktigt prisvärt sen efter kan du gå Brooklyn bridge till centralpark två flugor i en smäll :)

Ååh, jag har alltid velat åka helikopter! Vad är det för tur?

minns inte finns säkert olika runt 1000kr betala vi har jag för mig för 30 min.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla elglenno, Karolina, Plexus, Derek, Ebba-Lotta, gosatta, ehawk och tomjak för tips och idéer. Jag tror vår New York tripp kommer att bli "OMG - Super Great!!"

I love Forumet - ni kan ju hjälpa till med allt, stort och smått :kla

Kramisar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla elglenno, Karolina, Plexus, Derek, Ebba-Lotta, gosatta, ehawk och tomjak för tips och idéer. Jag tror vår New York tripp kommer att bli "OMG - Super Great!!"

I love Forumet - ni kan ju hjälpa till med allt, stort och smått :kla

Kramisar

Missa inte lunch på Nougatine och Gotham Grill, väldigt prisvärt!

Zenkichi i Williamsburg är en häftig japansk restaurang, åk dit!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×