Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Vaktis

Bäst väder i april

Rekommendera Poster

Någon som har tips på vart man har bäst väder i april = mycket sol och bra bad i havet.

Phuket har vi provat flera gånger så där vet vi att det är nyckfullt. Vi fick tips om att fastlandskusten söder on Surrat Thani skall vara bra  men vi är då sugen att se lite av Pataya och Koh Chang sidan denna resa. Vi landar dock på Phuket 10/4 sedan är vi ganska fria att åka vart vi vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samui/Phangan är det jag direkt tänker på den tiden på året.

Koh Chang misstänker jag att det kan finnas risk för att det börjat regna. Men vet inte.

Koh Chang är rätt svårt att ta sig till även från Bangkok, från Phuket får du väl flyga via Bangkok till Trat? Tar nog en stund och kostar en slant med Bangkok Airways.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är toppen på Phuket i april! Turisthopen har åkt hem, lugnt och skönt, mindre trafik, varmt om man står ut med det. Gillar dom södra delarna, Nai Harn, Rawai mm. Maj är ännu bättre. Lugna gatan. Lite skräpigt och blåsigt på stränderna eftersom det gränsar mot monsuntid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar var kanonväder här i Jomtien/Pattaya och hela vägen via Bang Sare och Sattahip till Koh Samet.

Säkerligen likadant i Chantaburi och Koh Chang med omnejd.

Sol o bad, snorkling, party, shopping, turistfällor, det är bara att välja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså fortfarande ingen som varit i Khanom eller Nakhon si Thammarat i April?

Som jag skrev i början Phuket vet jag hur det är så det är ointressant.

Koh Chang är dock åxå intressant, någon med egna upplevelsers svar som vore bra att höra :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså fortfarande ingen som varit i Khanom eller Nakhon si Thammarat i April?

Som jag skrev i början Phuket vet jag hur det är så det är ointressant.

Koh Chang är dock åxå intressant, någon med egna upplevelsers svar som vore bra att höra :)

Vi var på Koh Chang över Songkran förra året helt okej väder +30-38 grader och uppsprickande molntäcke/sol dem flesta dagarna regnade 2-3 dagar under våra 17 dagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×