Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
JennieH

Hjälp med Google translate

Recommended Posts

Väckte liv i min gamla gamla tråd, men inser att det nog är enklare att stara en ny. (Förlåt admin) Sonen har fått fler allergier sen sist och jag har lärt mig vad som kan gå fel så nu har jag gjort massa små fraser jag tror jag behöver. Nån kunnig på Thai får hemskt gärna läsa igenom och kolla om det verkar begripligt. Det vore väldigt snällt :)

Pojken är allergisk mot ägg, mjölk, vete och havre. det är mycket viktigt att hans mat inte innehåller något av detta - han kan bli väldigt sjuk

เด็à¸à¸ˆà¸°à¹à¸žà¹‰à¹„ข่นมข้าวสาลีà¹à¸¥à¸°à¸‚้าวโอ๊ต มันเป็นสิ่งสำคัà¸à¸¡à¸²à¸à¸—ี่อาหารของเขาไม่ได้มีà¸à¸²à¸£à¹ƒà¸” ๆ นี้ - เขาจะà¸à¸¥à¸²à¸¢à¹€à¸›à¹‡à¸™à¸›à¹ˆà¸§à¸¢à¸¡à¸²à¸

....

Ingen soja eller ostronsås tack, väldigt viktigt pga allergi

ถั่วเหลืองหรือไม่มีน้ำมันหอยขอบคุณ - ที่สำคัà¸à¸¡à¸²à¸à¹€à¸žà¸£à¸²à¸°à¸à¸²à¸£à¹à¸žà¹‰

.....

Går det att få hamburgare utan ägg eller mjölk och grädde i?

มันเป็นไปได้ที่จะได้รับเบอร์เà¸à¸­à¸£à¹Œà¹‚ดยไม่ต้องไข่หรือนมà¹à¸¥à¸°à¸„รีม

......

Går det att få köttfärssås utan mjölk och grädde i? (Kanske inte finns ett thailändskt ord för köttfärssås)

มันเป็นไปได้ที่จะได้รับโดยไม่ต้องซอสเนื้อนมà¹à¸¥à¸°à¸„รีม

......

Jag vill ha denna curry med endast kokosmjölk, ingen grädde

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¸—ี่จะมีà¹à¸à¸‡à¸™à¸µà¹‰à¸à¸±à¸šà¸à¸°à¸—ิเท่านั้นไม่มีครีม

.......

Innehåller detta någon form av komjölk?

มีนี้ชนิดของนมโคบางส่วน

...

Jag vill ha shaken utan mjölk och glass, bara kokosmjölk tack.

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¹‚ดยไม่ต้องเขย่านมà¹à¸¥à¸°à¹„อศครีมà¸à¸°à¸—ิเพียงโปรด

...

Jag skulle vilja ha pad thai utan ägg, soja och ostronsås tack.

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¹à¸œà¹ˆà¸™à¹„ทยโดยไม่ต้องไข่ถั่วเหลืองà¹à¸¥à¸°à¸‹à¸­à¸ªà¸«à¸­à¸¢à¸™à¸²à¸‡à¸£à¸¡à¹‚ปรด

.....

Jag vill ha risnudlar eller glasnudlar tack,på grund av allergi är det viktigt att det inte är äggnudlar.

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¹€à¸ªà¹‰à¸™à¸«à¸¡à¸µà¹ˆà¸«à¸£à¸·à¸­à¸§à¸¸à¹‰à¸™à¹€à¸ªà¹‰à¸™à¸‚อบคุณเพราะโรคภูมิà¹à¸žà¹‰à¹€à¸›à¹‡à¸™à¸ªà¸´à¹ˆà¸‡à¸ªà¸³à¸„ัà¸à¸—ี่มีà¸à¹‹à¸§à¸¢à¹€à¸•ี๋ยวไข่

Google translate är värdelöst på Thai!! kan max hjälpa till med enstaka ord, översättningar av meningar blir i princip alltid olösbara!

Det finns sidor med färdiga allergikort, har länkats till förr på forumet så en sökning här borde hjälpa dig att hitta dom.

Google translate är värdelöst på Thai!! kan max hjälpa till med enstaka ord, översättningar av meningar blir i princip alltid olösbara!

Det finns sidor med färdiga allergikort, har länkats till förr på forumet så en sökning här borde hjälpa dig att hitta dom.

Jag känner väl till dom Gosatta men jag tycker inte att de fyller syftet jag har, dessutom är sonens kombo av allergier inget som finns med där. Det är därför jag slänger ut frågan till kunniga här.

Jag skulle ALDRIG använda google translate om man inte garanterad ville bli missförstådd...

OM det är nåt så viktigt som en allvarlig allergi skulle jag nog betala en bra översättare för att fixa det åt er...

Jag skulle ALDRIG använda google translate om man inte garanterad ville bli missförstådd...

OM det är nåt så viktigt som en allvarlig allergi skulle jag nog betala en bra översättare för att fixa det åt er...

Du har nog rätt i det Jimniboy. Vart får man tag i en sån?

Har för mej att thaikonsult kan hjälpa till med det.

http://www.thaikonsult.se

www.thaitolk.nu

Enis

www.thaitolk.nu

Enis

Tack så mycket  :)!